کد خبر: ۲۱۱۳۷
تعداد نظرات: ۵ نظر

ابهام در گوشت های وارداتی /رییس دامپزشکی کشور به مجلس احضار شد

به گزارش عصر هامون، حسینعلی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت مجلس در مراسم همایش ملی سلامت با انتقاد از اینکه واردات گوشت قربانی بر اساس قاعده و اصول تعیین شده صورت نگرفته است، خطاب به سازمان دامپزشکی کشور گفت: قرار بود این گوشت‌ها به صورت دام زنده وارد کشور شده و در سیستان و بلوچستان به صورت دقیق و پس از طی آزمایشهای مربوط به صحت و سلامتی در کشتارگاه‌های ویژه و استاندارد ذبح شده و قطعه بندی گردند، در حالی که چنین اتفاقی نیفتاده و معلوم نیست که اصلا این گوشت‌ها چه نوع گوشتی هستند که حتی شاید گوشت بوفالو‌های پیر و مریض با بیماری‌های فراوانی باشند که وارد چرخه لبنیاتی کشور شده‌اند و از سوی دیگر بر اساس کدام تضمین سازمان دامپزشکی گفته است که این گوشت فقط برای مصرف صنایع صنعتی به کار می‌رود و از کجا معلوم که به نام گوشت گاو در فرم‌های مختلف چرخ کرده و با قیمتی گزاف در بازار لبنیاتی کشور (؟!) توزیع نشود.

وی ادامه داد: به علت افزایش رانت‌خواری‌ها و سوءاستفاده‌های شخصی در بسیاری از حوزه‌های صنایع غذایی که معلوم نیست توسط چه کسانی انجام می‌گیرد، در بسیاری از موارد شاهد واردات مواد غذایی ناسالم بویژه در حوزه گوشت‌ها هستیم که این اواخر نیز گوشت بوفالو سر و صدای زیادی را با خود به همراه آورده است و مشخص نیست که چطور اتفاق می‌افتد و این دقیقاً مشابه چیزی است که در دولت قبلی اتفاق افتاد، یعنی اینکه اصول واردات گوشت به صورت وارد کردن دام زنده و سپس کشتار آن در داخل رعایت نشده است.

احضار رییس دامپزشکی کشور به مجلس

شهریاری در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و سلامت عصر هامون با تاکید بر اینکه باید نظارت‌ها به ویژه در زمینه ایمنی غذایی به طور بسیار جدی بیشتر شود، اظهار داشت: سازمان دامپزشکی کشور روز سه شنبه برای پاسخگویی به همه سوالات مربوط به وضعیت واردات گوشت بوفالو و علی‌الخصوص وضعیت تولید و فروش گوشت در کشور و نحوه نظارت و تضمین صحت و سلامتی آنها در کمیسیون بهداشت مجلس حاضر شود و از سویی دیگر باید تکلیف گوشت‌های بوفالویی که وارد شده نیز مشخص گردد.

وی ادامه داد: رییس دامپزشکی کشور گفته است که از سه سال قبل تا کنون هیچ گوشتی وارد کشور نشده است با این حال وی جهت پاسخ به سوالات به مجلس احضار شده است.

 

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سليماني
|
-
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
0
0
دكتر خلج عزيز مانند هميشه از دامپزشكي دفاع كن.موفق تاشي
دکتر محمد لطفی زاده
|
-
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
0
0
بسمه تعالی. از اینکه یک مطلب جدید یاد گرفتیم که گوشت بوفالو در صنایع لبنیات استفاده می شود واقعاً از ایشان متشکریم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
-
|
۰۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
0
0
آقای دکترکمیسیون شما بهداشت ودرمانه, درمان مال وزارت بهداشت در بخش بهداشت مقوله های متعددی وجود دارد که تحت اختیارات سازمانهای مختلف است شایسته است بجای اینکه به همراه وزارت بهداشت علیه دامپزشکی متولی بخش اعظمی از بهداشت جامعه جوسازی کنید بیایید خواسته دکترخلج رییس سازمان دامپزشکی کشور قبول کنید وتعصب رابگذاریدکنار ,خواسته دکترخلج مبنی براختصاص بخشی ازبودجه سلامت وفصل سلامت به سازمان دامپزشکی آقای دکترهاشمی و دیناروند را عصبانی وکلافه کرده اقدام به جوسازی نموده اند.رییس سازمان دامپزشکی رابابرنامه به مجلس بخوانید وبرنامه هایش راباحضور اساتید دانشگاهی دامپزشکی به بحث بگذارید چارت سازمانی وبودجه دامپزشکی کشورهای پیشرفته وخودکفادر بحث فراورده های دامی رابررسی نماییدآنگاه اگرمنصف باشیددرجوسازی های همکارعزیزتان دکتر هاشمی علیه دامپزشکی همراه نخواهیدبود ودر اختصاص بودجه به دامپزشکی وتلاش در استقلال آن از هردو وزارت بهداشت وجهاد وتشکیل سازمان دامپزشکی زیرنظر رییس جمهور تلاش خواهیدکرد.
پزشک همکار
|
-
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
0
0
جناب دکتر شهریاری عزیز رییس کمیسیون بهداشت مجلس داداش اون شیر وماسته که بهش میگن لبنیات گوشت جزو لبنیات نیست
آقای دکتر ......... دولت قبل شما بفکراشتغال دراستان سیستان هستید نه قوانین جاری مملکت که توسط یک سازمان علمی وتخصصی وضع شده است.آقای دکترچقدر به مبحث قرنطینه درموضوع بهداشت کنترل بیماریها آشنایی دارید؟ تردد چه درجمعیت انسانی چه درجمعیت دامی از عوامل موثردرانتشاربیماری است ودر تمامی گمرکات کشور قرنطینه انسانی,دامی ونباتی وجود دارد.
با خبر
|
-
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
0
0
جناب آقای دکتر شهریاری چرا برای ............. سخن های عجیب بیان میکنید آیا خطر ورود دام زنده بیشتر است یا گوشت ذبح شده شما که پزشک هستید بهتر میدانید ؟آیا تمام مخالفت شما بخاطر گرفتن ماهی از آب گل آلود نیست؟آیا بخاطر کشتارگاه و بسته بندی که جنابعالی ...................... نیست؟
لطفا با مراجعه به وجدانتان با صداقت با قضیه مواجه کنید شاید سکوت حداقل کاری است که می توانستید انجام بدهید چرا که همه در استان می دانند شما ...................... دارید
نظر شما
ادامه