کد خبر: ۲۰۹۹۰

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: یک واحد کشتارگاه طیور به علت عدم احداث پیش سرد با حکم دادستانی نیشابور پلمب شد.

به گزارش  روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی، دکتر جعفر عطارباشی اظهار کرد: با توجه به عدم انجام تعهدات مدیریت کشتارگاه طیور در راه‌اندازی پیش سرد و برای جلوگیری از عرضه غیر بهداشتی مرغ با دستور دادستان از ادامه فعالیت کشتارگاه تا زمان راه‌اندازی پیش سرد یا چلینگ روم جلوگیری به عمل آمد.

این مسئول افزود: در همین راستا به یک کشتارگاه طیور دیگر نیز در مشهد اخطارهای لازم داده شده و متصدی کشتارگاه یاد شده نیز با تعطیلی واحد تحت نظارت خود در حال رفع نقایص موجود است.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت سلامت و امنیت غذایی، هیچ گونه تعارفی با متخلفان و واحدهای دارای مشکلات بهداشتی نداشته و برخوردهای لازم را از طریق دستگاه قضایی انجام می‌دهیم.

عطارباشی تعداد کشتارگاه‌های طیور فعال در استان را 14 باب دانست و اظهار کرد: با نظارت دامپزشکی استان، طی نوروز امسال بیش از 3 میلیون و 800 هزار قطعه طیور در کشتارگاه‌های استان کشتار شده و 6 هزار و 800 تن گوشت سالم مرغ حاصل و روانه بازار مصرف شده و بیش از 29 تن از فرآورده‌های غیرقابل مصرف طیور معدوم شده است.

 

 

نظر شما
ادامه