کد خبر: ۲۰۹۴۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
در این مراسم «دکتر مهدی وجگانی» به عنوان رئیس دانشکده دامپزشکی معرفی و از تلاش‌های «دکتر امیر رستمی» در دوران تصدی ریاست این دانشکده قدردانی شد ...
888

حکیم مهر - در مراسمی که در روز 23 فروردین ماه 1394 در تالار حامدی دانشکده دامپزشکی برگزار شد، دکتر مهدی وجگانی به عنوان رئیس دانشکده معرفی و از تلاش های دکتر امیر رستمی در دوران تصدی ریاست این دانشکده قدردانی شد.

دکتر سید احمدرضا خضری مشاور رئیس دانشگاه و مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی در این مراسم با قدردانی از تلاش های دکتر رستمی در دوران ریاست دانشکده از دکتر وجگانی برای پذیرش این مسئولیت قدردانی کرد.

دکتر خضری با ابراز خرسندی از اینکه در آغاز سال نو در جمع استادان دانشکده دامپزشکی است، گفت: بسیار خوشحالم که در طلیعه سال نو در دانشکده کهن دامپزشکی که به سبب داشتن استادان برجسته با چهره های شناخته شده، مدیران شایسته و توانمند و دارای سابقه درخشان در تاریخ آموزش عالی کشور است، حضور پیدا کردم.

مشاور رئیس دانشگاه تهران با اشاره به نقش دانشکده دامپزشکی در کشور گفت: نقش این دانشکده و استادان آن بر کسی پوشیده نیست بنابراین نیازی به تعریف از جایگاه و نقش این دانشکده در کشور نیست.

وی افزود: اما با همه نقشی که این دانشکده در سطح کشور دارد، آنچه که بر ما مسلم است انتظاری که جامعه بویژه از دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه مادر و نماد آموزش عالی و از دانشکده های کهن مثل دانشکده دامپزشکی که بعضاً افتخار موجودیت آنها به پیش از تصویب قانون تاسیس دانشگاه تهران بر می گردد، بسیار زیاد است.

وی گفت: این انتظار هم در سطح مسئولان ارشد کشور بویژه مقام معظم رهبری وجود دارد؛ هم ریاست محترم جمهوری و هم جامعه از نظام دانشگاهی کشور انتظار دارند که به نیازهای ضروری و فوری جامعه پاسخ بدهند.

مشاور رئیس دانشگاه تصریح کرد: امروز همچنان که می دانیم نسل دانشگاه های آموزش محور سپری شده و نسل دانشگاه های پژوهش محور نیز درحال سپری شدن است و همه مسئولان نظام از جمله مقام معظم رهبری و بر اساس اسناد بالادستی و سند چشم انداز از دانشگاه انتظار دارند که دانشگاه کارآفرین و دانشگاه مفید که بتواند علم مفید و نافع و فوری و ضروری برای جامعه تولید کند.

وی تصریح کرد: برای رسیدن به این هدف باید در ماموریت و برنامه های دانشگاه بازنگری شود و ماموریت ها اندیشه تر و سنجیده تر و متناسب با نیازهای کشور طراحی شود و براساس آن حرکت کنیم.

دکتر خضری با تاکید بر حفظ و ارتقا کیفیت در دانشگاه گفت: توسعه کمی به طور تمام عیار در دانشگاه اتفاق افتاده است و ما دیگر به توسعه کمی نیاز نداریم، چرا که فشار توسعه کمی بر گرده همه سنگینی می کند.

وی افزود : توسعه کمی برای دانشگاه ها دیگر کافی است. توسعه کمی ممکن است به کیفیت لطمه بزند که قطعاً خواهد زد و همینطور باعث افزایش سطح توقعات جامعه می شود، سرمایه های ملی را دچار فرسایش می کند و بیکاری دانش آموختگان را به دنبال دارد که این مساله به یک فاجعه می انجامد و آن فاجعه بی ارزش شدن مقام علم و عالم و عالمان و کسانی است که در این عرصه گام برمی دارند؛ بنابراین باید به سمت ایجاد کیفیت و توسعه کیفیت و افزایش کیفیت در دانشگاه تهران حرکت کنیم.

دکتر خضری با اشاره به پیشگامی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در بسیاری عرصه ها گفت: در این عرصه نیز دانشکده دامپزشکی باید پیشگام باشد و نیز باید همچنان پیشگام بماند تا الگویی برای دانشکده های دیگر که تازه پا به عرصه وجود گذاشته اند باشد.

وی افزود: همانطور که دانشگاه تهران به عنوان مادر دانشگاه ها در سراسر کشور شناخته شده دانشکده دامپزشکی نیز مادر تمام دانشکده های دامپزشکی کشور است و باید الگویی برای آنها در تمام عرصه ها باشد.

وی با اشاره به افتخارات این دانشکده گفت: همانطور که این دانشکده در گذشته افتخار آفرین بوده، قطعاً می تواند این افتخار آفرینی را بویژه در بخش کیفی سازی نظام آموزشی عالی در حوزه تخصصی دامپزشکی انجام بدهد.

دکتر خضری با اشاره به استفاده از نظر مشورتی استادان دانشکده دامپزشکی در انتصاب ریاست دانشکده افزود: برنامه ریاست محترم دانشگاه این است که در فرایند انتخاب ریاست دانشکده ها از نظر مشورتی استادان استفاده کند و این برای رسیدن به فرد اصلح در ریاست دانشکده ها و پردیس هاست، هرچند از نظر ما تمام اعضای هیات علمی دانشگاه شایستگی این را دارند که دانشکده ها را اداره کنند، چرا که اگر شایستگی نداشتند به عضویت هیات علمی دانشگاه تهران در نمی آمدند.

وی افزود: اما از میان شایستگان رسیدن به فرد اصلح به توجه به وسعت دانشکده ها و فراوانی تعداد اعضای هیات علمی کار دشواری است، بنابراین نظر ریاست دانشگاه این است که از نظر مشورتی استادان برای انتخاب ریاست دانشکده ها و پردیس ها استفاده کند.

در ادامه این مراسم دکتر رستمی نیز در سخنان کوتاهی از همکاری و همراهی استادان، دانشجویان و کارکنان و مسئولان دانشگاه در دوران تصدی وی در این دانشکده قدردانی کرد.

دکتر وجگانی نیز در در سخنانی به برنامه های خود در مدیریت دانشکده دامپزشکی اشاره کرد.

وی احیای شورای عمومی دانشکده، استفاده از خرد جمعی، فراهم کردن بستر مناسب برای مشارکت بیشتر اعضای هیات علمی در اداره دانشکده، ارتقاء آموزش و پژوهش دانشکده، تقویت انجمن های علمی، استفاده از ظرفیت بیمارستان دامپزشکی این دانشکده و تعامل با تمام بخش های دانشکده را از جمله برنامه های خود در آینده اعلام کرد.

در پایان این مراسم با اهدا لوح سپاس از تلاش های دکتر رستمی قدردانی شد.

 

 

خبر مرتبط:

انتصاب «دکتر مهدی وجگانی» به ریاست دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران

 

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
0
0
از طریق بخش ارتباط با مدیر لینک کشتار وحشیانه سگ ها با اسید در شیراز را براتون ارسال کردم اما پوشش ندادید. یعنی براتون چنین کار زشت داعشی مهم نبود؟؟؟؟!
مدیر مسئول حکیم مهر
|
-
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
0
0
با سلام و احترام،
لینک فیلم ارسالی از سوی مسئولین سایت آپارات حذف شده است. خودتان ملاحظه بفرمایید:
http://www.aparat.com/v/IS1rUwww.aparat.com/v/WV4J8
ناشناس
|
-
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
0
0
خدا روشکر که از آقای رییس ......... و تصمیمات غیرمنتظره ایشان در دانشکده خلاص شدیم.
ناشناس
|
-
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
0
0
................................. کتب گرانبهایی که جهت اهدا به کتابخانه دانشکده به دستشان رسید ولی .......................... خواهشمندم پیگیری شود.
نظر شما
ادامه