کد خبر: ۲۰۸۸

حکیم مهرمدیرکل نظارت بر مواد غذایی ، آشامیدنی ، آرایشی و بهداشتی وزارت بهداشت در برنامه سیمای خانواده شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی ایران ظهر پنج شنبه 23 اردیبهشت ماه درباره مصرف شیر توضیحاتی ارائه کرد.


دکتر هدایت حسینی در این برنامه با برشمردن خصوصیات شیرهای پاستوریزه و استریلیزه گفت : ادعای استفاده از مواد افزودنی و نگهدارنده به شیرهای استریلیزه درست نیست و مردم می‌توانند با خاطری آسوده این شیرها را مصرف کنند.
این دامپزشک و متخصص بهداشت مواد غذایی افزود : اکیداً به دلیل احتمال انتقال بیماریهای قابل انتقال از دام به انسان باید از مصرف شیر خام پرهیز شود.


دکتر حسینی درباره ضرورت جوشاندن شیر پاستوریزه هم گفت : اصولاً شیر پاستوریزه که در شرایط بهداشتی تهیه و عرضه شده باشد نیازی به جوشاندن ندارد اما اگر مردم درباره سلامت آن شک داشتند با جوشاندن می‎توانند با توجه به عدم تغییر خصوصیات ظاهری شیر به سلامت آن اطمینان بیشتری داشته باشند.
وی افزود : شیر جوشانده شده را حداکثر می توان تا 48 ساعت در یخچال نگهداری کرد و بعد از آن نباید آن را مصرف نمود.
دکتر هدایت حسینی همچنین درباره امکان تهیه فرآورده‌های لبنی در منزل هم گفت : وقتی شیر بصورت پاستوریزه یا استریلیزه تهیه شده باشد می‌توان با اطمینان در منزل از آن فرآورده‌های لبنی مختلفی درست کرد و اگر شیر به انتهای تاریخ مجاز مصرف نزدیک شده باشد بهترین راه مصرف آن ، بصورت ماست است.

نظر شما
ادامه