کد خبر: ۲۰۳۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

پلنگ زخمی که اواخر روز چهارشنبه هفته گذشته در جاده شیراز به خرامه توسط شهروندان دیده می‌شود، توسط اکیپ محیط بانان پارک ملی بمو و همیاران محیط زیست زنده‌گیری شده و به محل موزه شیراز برای انجام عمل جراحی منتقل می‌شود، اما روز گذشته این پلنگ در داخل فضای موزه فرار می‌کند و مخفی می‌شود.

محمدعلی قهرمانی، ساعتی پیش موفق می‌شود این پلنگ زخمی را بدون هیچ آسیبی زنده‌گیری کند.

 

حسین‌علی قهرمانی مدیر باغ وحش شیراز در این باره به خبرنگار خبرگزاری فارس می‌گوید: مسئولان سازمان محیط زیست در تماس با بنده و برادرم خواستار کمک برای زنده گیری این پلنگ زخمی شدند.

وی ادامه می‌دهد: وقتی به موزه بمو رسیدیم یک قلاده سگ کوچک را برای جلب توجه پلنگ به عنوان طعمه قرار داده بودند و سگ کوچک از ترس به گوشه ای پناه برده و می لرزید.

به گفته قهرمانی 3 نفر از پرسنل موزه برای گرفتن این پلنگ، زخمی شده‌اند که یک نفر به بیمارستان انتقال یافت.

 

وی ادامه می‌دهد: زمانی که من و برادرم به موزه رسیدیم تصمیم داشتند به پلنگ با کلاشینکف تیراندازی کنند! که برادرم با استفاده از تور موفق شد پلنگ را بگیرد. پلنگ را پس از بیهوشی به دانشکده دامپزشکی منتقل کردیم.

قهرمانی می‌گوید: از آنجایی که این گونه با ارزش در کشورمان رو به کاهش است من و برادرم آمادگی رسیدگی و تامین مخارج درمان و تغذیه این پلنگ را به سازمان محیط زیست اعلام کردیم.

 

خبر مرتبط:

نجات پلنگ آسیب دیده در دانشکده دامپزشکی شیراز (+تصاویر)

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
م.ش
|
-
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
0
0
دست شما برادران درد نکنه فقط این کمک ها وفداکاریی ها برای انتقال این پلنگ به باغ وحش نباشه چرا که باید دوباره به طبیعت برگرده
نظر شما
ادامه