کد خبر: ۲۰۰۵۴
تعداد نظرات: ۳۵ نظر
در این بازدید، دکتر حسن رکنی معاون وزیر جهاد کشاورزی نیز دکتر هاشمی را همراهی می‌کرد ...

دفاع تمام قد وزیر بهداشت از کیفیت شیر دامداران صنعتی و تاکید بر افزایش مصرف سرانه

حکیم مهر - وزیر بهداشت با توجه به مخاطراتی مانند کوتاه قدی ایرانیان در آینده نزدیک و همچنین تبعات اجتماعی و اقتصادی پوکی استخوان 50 هزار ایرانی در سال که منجر به مرگ 10 هزار نفر نیز می شود، خواستار همکاری همه ارگان ها و رسانه ها جهت افزایش مصرف سرانه شیر و فرآورده های لبنی شد.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، دکتر سید حسن هاشمی امروز پس از یک صبحانه کاری و سپس بازدید از مرکز دامپروری صفاری در پیشوای ورامین که البته رکنی معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی نیز وی را همراهی می کرد، در نشستی با دامداران و خبرنگاران حاضر گفت: حمایت از دامپروری بی‌تردید حمایت از استقلال کشور و در نهایت فراهم آوردن سلامت برای جامعه و پیشگیری از بروز بسیاری بیماری‌های خطرناک مانند پوکی استخوان است.

http://asrupload.ir/varamincity/tasavir/93/10/03.jpg 

وی که پیش از سخنانش، تعدادی از دامداران حاضر در جلسه خواستار کمک وزارت بهداشت به فرهنگ سازی شیر در میان مردم جهت اطلاع آن ها از فواید مصرف شیر شدند، گفت: به اعتقاد من مردم به از ارزش های غذایی شیر اطلاع دارند، اما در این زمینه مشکل فرهنگی در ارجح دانستن ماده ای با ارزش فراوان غذایی مانند شیر به سایر هزینه هاست، چراکه متأسفانه اغلب ما ایرانیان به ظواهر زندگی توجه می‌کنیم. کما این که با مقایسه میزان مصرف لوازم آرایش در ایران یا حساسیت زیاد به استفاده از لباس و پوشش های گران قیمت و تزیینی می توان به ضرس قاطع گفت که متأسفانه جایگاه دفاع از استحکام اسکلت بدنی یعنی استخوان که شیر و لبنیات منشأ اصلی آن است، کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

هاشمی با این دیدگاه که زمان صحبت از مصرف شیر ارزان قیمت کردن آن و پرداخت یارانه پیشنهاد می شود گفت: این حرف را قبول ندارم، زیرا همگان می‌بینید که مردم تا چه اندازه برای مباحث دیگر زندگی هزینه می‌کنند، اما در مقابل به چهار ستون بدن خود به رغم مخاطرات بسیار زیاد آن به لحاظ اجتماعی و اقتصادی در میانسالی و کهنسالی اهمیت نمی‌دهند.

 مردم اول شیر را حذف می کنند!

به گفته وزیر بهداشت، در این وادی متأسفانه نخستین ماده‌ای که مردم از سبد غذایی حذف می‌کنند، شیر است، در حالی که در خرید چیپس و پفک برای کودکانشان هزینه می کنند و زیر بار قیمت های آن می روند، اما به مصرف روزانه یک و نیم تا دو لیوان شیر توجه نمی کنند.

وی به عنوان مقام اجرایی متولی بهداشت و سلامت مردم در ادامه اظهاراتش روند کنونی مصرف لبنیات در کشور را برای آینده ایرانی‌ها به ویژه خطر کوتاه قدی مورد تاکید قرار داد و دلیل آن را هم فقط و فقط در عدم مصرف شیر و لبنیات یا کاهش کلسیم در تراکم و توده‌ استخوانی عنوان کرد.

 شکستگی سالانه 50 هزار ایرانی و مرگ 10 هزار نفر بابت پوکی استخوان

هاشمی با اعلام این که متأسفانه در حال حاضر از هر دو زن بالای 40 سال کشور و هر سه مرد بالای 40 سال کشور یک نفر پوکی استخوان شدید دارد، اضافه کرد: این آمار و ارقام بی‌تردید برای آینده جوانان امروز بیشتر خواهد بود، تا آنجا که در حال حاضر سالانه 50 هزار شکستگی ناشی از پوکی استخوان رخ می‌دهد که 10 هزار نفر آن ها به دلیل عوارض ناشی از شکستگی جان خود را از دست می‌دهند و مابقی نیز دچار معلولیت و ازکار افتادگی می‌شوند که رنجش و گرفتاری های خاص خود را برای خود و خانواده مبتلایان خواهد داشت.

سه تن از دامداران پیش از سخنان وزیر دیدگاه های خود را پیرامون وضعیت دامداری ها و حساسیت بر امر کیفیت تولید شیر بیان کردند

وی با اشاره به این که بر اساس آمار متقن علمی، در دنیا غذای عمده افرادی که طول عمر و سلامتی بیشتری دارند، شیر و مشتقات متنوع آن است، گفت: بر همین اساس مردم باید در تغذیه‌شان تجدید نظر کنند، به ویژه مادران باردار که اگر می‌خواهند سالم بمانند، باید مصرف روزانه شیر را برای خود و فرزندشان خیلی جدی بگیرند.

وزیر بهداشت بر لزوم مصرف روزانه حداقل دو لیوان شیر توسط هر ایرانی تاکید کرد و گفت: برنامه دولت آن بوده که جهت افزایش مصرف سرانه و فرهنگ مصرف در مدارس شیر رایگان توزیع کند، اما قبول دارم که این کار اکنون به صورت ناقص انجام می‌شود.

وزیر بهداشت دولت یازدهم اعلام کرد: از آنجا که باید برنامه‌ریزی صحیحی در این زمینه صورت بگیرد و با محوریت وزارت جهاد کشاورزی، نوع و کیفیت شیر مدارس انتخاب و به صورت مناسب میان دانش آموزان توزیع شود، حتما در این رابطه در دولت بحث های ویژه و تازه ای خواهیم داشت.

شاهد تلاش های آقای حجتی در دفاع از دامداران هستم

هاشمی درباره وضعیت تولیدکنندگان شیر و لبنیات نیز با اشاره به حضور پنج چهره جهادی در کابینه یازدهم که ضمن خودش، از جهانگیری (معاون اول رییس جمهوری) حجتی، زنگنه (وزیر نفت)، آخوندی (وزیر مسکن) نام برد، گفت:" دولت همواره حامی تولیدکنندگان بوده است و شخصا شاهد هستم که آقای حجتی وزیر جهاد کشاورزی نیز تا چه حد پیگیر و مدافع حقوق اقتصادی دامداران به عنوان تولیدکنندگان شیر است، اما یکجانبه عمل کردن در قیمت‌گذاری را نیز نمی‌پسندیم و باید واقعیت‌ها در نظر گرفته شود و شیر نیز به عنوان هزینه در سبد خانوار تلقی نشود، چرا که پرداختن وجه خرید شیر و فرآورده های آن هزینه نیست، بلکه یک سرمایه‌گذاری اصولی در دفاع از سلامت و پیشگیری از بروز بیماری هاست.

وی با ابراز امیدواری از این که رسانه‌های مکتوب و مجازی و صداوسیما در فرهنگ‌سازی افزایش مصرف شیر و لبنیات کمک کنند، گفت: از آنجا که سلامتی مردم در گرو تغذیه سالم است و این تغذیه‌های وارداتی آسیب جدی به سلامت می‌رساند، امیدواریم مصرف شیر و لبنیات در کشور افزایش یابد.

وزیر بهداشت با شادباش به دامدارانی که شیر را به بهترین شکل ممکن و با رعایت استانداردهای بهداشتی انجام می دهند، اظهار امیدواری کرد تا با کمک دولت و استقبال مردم از شیر واحدهای صنعتی که هم اکنون 30 درصد دامداری های کشور را در بر می گیرد تعداد این واحدها به حداکثر ممکن ارتقا یابد.

 

انتشار یافته: ۳۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دل نوشته یک دامپزشک جوان
|
-
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
0
0
متاسفانه اقدامات مسئولین دامپزشکی هیچ بازده ای ندارد و فقط بصورت دوره ای و چرخشی جابجا می شوند بدون اینکه پیشرفتی در دامپزشکی و وضع دامپزشکان شاهد باشیم. در گزارش شاهدیم که وزیر بهداشت یک بازدید مفید و موثر داشتند چون پشت اینگونه بازدیدها اهدافی مهم و منطقی وجود دارد که در نهایت به سلامت جامعه می انجامد، حال سوال اینجاست که مسئولین دامپزشکی کجا هستند؟؟ اگر بازدیدی انجام می دهند (که زیاد هم هست) موثر و راهگشاست؟؟ بعید می دانم که اینگونه باشد چون اوضاعی که ما در حال حاضر در حوزه دامپزشکی شاهدیم به هیچ وجه قابل دفاع نیست. ادارات ما در قالب نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی فقط فضای اداری کشور را اشغال کرده اند. اگر کسی نداند حداقل خود ما دامپزشکان می دانیم که این ادارات با این تشکیلات در هر استان و شهرستان متاسفانه آنطور که باید کارکرد لازم و مفید فایده ندارند و دامپزشکی در یک شهر یا حتی استان با 2 اتاق هم می توانند اموراتشان را انجام دهند. دوستان ، دامپزشکی در کشور ما کارهای عقب مانده ی بسیار زیادی دارد از ظرفیتهای بالای ورودی دانشگاهها بگیرید تا مشکلات صنفی و شغلی و ... گویی که هیچ فکری پشت این اقدامات وجود ندارد و این رشته سالهاست به حال خود رها شده و ریش سفیدی هم نیست تا آن را سر و سامان دهد. واقعیت این است که ما فقط و فقط نام دکتر دامپزشک را یدک می کشیم . خدا عاقبت مارا بخیر کند.
دکتر رحیمی
|
-
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
0
0
درود بر شرف دکتر هاشمی بهترین وزیر کابینه
ایکاش مسئولین دامپزشکی کشور یکصدم غیرت و تعصب ایشان نسبت به همکاران خود را داشتند. جالبه وزیر بهداشت میره پای درد دل گاودار میشینه و میگه به هر قیمتی هست باید این صنعت سر پا بمونه اونوقت وزیر محترم جهاد و مسئولین دامپزشکی خواب تشریف دارن
مدرس دانشگاه
|
-
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
0
0
با سلام به خدمت وزیر محترم بهداشت و درمان و آموزش پزشکی از بازدید شما از یک دامداری بعنوان یک مدرس رشته دامپزشکی در دانشکده دامپزشکی تشکر میکنم امیدوارم در سایر عرصه ها هم به فکر رفع مشکل دامداران و دامپزشکی باشید تعدادی از مشکلات را خدمتتان عرض میکنم
1- سازمان دامپزشکی دست دکتران دامپزشک شاغل در بخش دولتی را بدون اخذ پروانه طبابت باز گذاشته تا به بهانه مشاوره از مرغداریها و دامداریها ویزیت نمایند ولی به اساتید دامپزشکی پروانه طبابت نمیدهند
2- در عرصه بهداشت گوشت در کشتارگاهها متاسفانه دکتران بازرس بسیار ضعیف میباشند و استقلال عمل ندارند لذا سلامت گوشت به خطر می افتد تقاضا میگردد از کشتارگاهها هم بازدید سرزده بفرمایند
3- وضعیت نابسامان اماکن عرضه مواد پروتئینی چندی قبل در برنامه ای با حضور ریاست محترم سازمان دامپزشکی از اخبار شبکه دو پخش شد
DVM
|
-
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
0
0
ایشان خودشان با بزرگنمایی موضوع پالم و جنجال سازی رسانه ای بزرگترین ضربه را به دامپروری کشور و صنایع لبنی وارد کردند، حال چگونه ادعای حمایت از دامپروی و صنایع لبنی را دارند. دو صد گفته چون نیم کردار نیست.
ضمنا بهتر است ایشان به مشکلات زیرمجموعه خودشان و حل مشکل زیرمیزی پزشکان بپردازند و بحث بازدید از دامداری ها و حمایت از دامپروران را به متخصصین مربوطه واگذار نمایند!
دامپزشک
|
-
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
0
0
آقای DVM اولاً بزرگنمایی نبود و واقعیت بود ! ثانیاً ایشان یکی از وزرای پر کار و با وجدان کابینه ی آقای روحانی هستند و خدمات شایانی به این کشور انجام دادند .
DVM
|
-
|
۰۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
0
0
بنده هم نگفتم ایشان وزیر کم کار یا بی وجدانی هستند. عرض بنده این است که اولا ایشان نباید در امور مربوط به حوزه غیرتخصصی خودشان اظهار نظر کنند. دوما شما که می فرمایید بزرگنمایی نبود، ایا در بوق و کرنا کردن مضرات روغن پالم درحدی که بسیاری از مردم ضررهای مصرف آن را در حد یک سم دانستند، بزرگنمایی نیست؟ ایا عمل غلط تعدادی از کارخانه های متخلف (تنها در محصولات بسیار پرچرب مثل ماست 7% و بالاتر) را به همه محصولات لبنی و همه کارخانه ها تعمیم دادن بزرگنمایی نیست؟
دکتر مسعود عربشاهی
|
-
|
۰۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
0
0
سلام من بعنوان یک گاودار صنعتی شیری از تلاش جناب اقای دکتر رکنی جهت حضور اقای وزیر بهداشت در یکی از واحدهای موفق کشور(اقای صفاری) تشکر میکنم من در جلسات متعددی دیدم که ایشان چطور از احقاق حقوق دامدارا دفاع میکند همه باید بدانیم در این شرایط حضور اقای وزیر در خط مقدم جبهه تولید میتواند برای دامدارا منشا خیر باشد انشالله دکتر عربشاهی
دکتر محمد لطفی زاده
|
-
|
۰۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
0
0
بسمه تعالی. با سلام و احترام به همگان. اگر اشتباه نکنم سمت چپ وزیر در عکس و سمت راست ایشان (در واقع) دکتر حسنی رئیس اسبق سازمان دامپزشکی کشور است. نقش ایشان چه بوده است؟
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۰۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
0
1
دوستان چه سریع ذوق زده شده اند و یک بازدید غیر تخصصی را بهانه ای کرده اند برای این که صنف و حرفه خودشان را زیر سوال ببرند. اول این که دکتر هاشمی، از یک دامداری همان قدر می فهمد که شما به عنوان دامپزشک مثلا بخش چشم یک بیمارستان را بازدید کنید. تازه به نظرم دامپزشک چون حداقل هایی از چشم را می داند، احتمالا بیشتر از چشم پزشکی سر در می آورد تا ایشان از دامداری. دوم این که ایشان به دنبال معرکه ای که خود به راه انداخنه اند، حالا مورد شماتت سایر مسولان قرار گرفته اند و به دنبال رفع و رجوع کردن خرابکاری خود در موضوع پالم در لبنیات هستند. بسیاری از انجمن های پزشکی و مسولان (که متاسفانه به دلایلی نمی توانم نام ببرم) در جلسات خصوصی به ایشان اعتراض کردند که با یک حرف نسنجیده، صنعت لبنیات را نابود کردید. سوم این که مشکلات حوزه درمان بسیار بیش از دامپزشکی است. فقط در تهران بیش از دو هزار عطاری وجود دارد که افراد شاغل در آن بدون داشتن تحصیلات آکادمیک از بیماری بواسیر تا نازایی را درمان می کنند (البته ادعای درمان می کنند). سرشان هم بسیار شلوغ تر از خیلی از پزشکان آکادمیک است. موضوع زیر میزی پزشکان، بیمه های ناکارآمد، داروهای خاص گران که امروزه خرج یک سرطان را به بالای صد میلیون تومان رسانده است و....از معضلات بخش درمان است. آیا دوستان می دانند که برابر آمار رسمی کشور، هفتاد درصد از افرادی که به بیماری های صعب العلاج مبتلا می شوند مجبورند برای پرداخت هزینه های بالای دارو و درمان، خانه و ماشین و طلای خود را بفروشند و سپس به زیر خط فقر سقوط می کنند؟
این که دامپزشکی کشور ما اشکالاتی دارد درست است و بنده خودم هم در کامنت های مختلف، نظر گذاشته ام، اما این دلیل نمی شود که دوستان این قدر زود ذوق زده بشوند و مرغ همسایه را غاز ببینند و فکر کنند که وزیر بهداشت سوپرمن است و همه کارهایش بی نقص است. اگر خیلی مایل به دانستن مدیریت ایشان هستید بروید تحقیق گنید که مجوز کلینیک تخصصی خود را کی و چگونه گرفته اند؟ (در آن زمان مدیر کل کدام بخش از وزارت بهداشت بوده اند؟)، رزیدنت ها در آن کلینیک چه می کنند؟ فروش سهام آنجا چگونه است؟ حق الزحمه ها چگونه پرداخت می شود؟ بد نیست دوستان با یکی دو متخصص چشم که با ایشان آشنا هستند، گفتگویی داشته و سوالات گفته شده را بپرسند.
توصیه می کنم دوستان، از قضاوت های از روی ظاهر افراد و کارهای پوپولیستی (عام پسند) اکیدا پرهیز کنند. برای همگان آرزوی موفقیت دارم.
صالح
|
-
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
0
1
به نظر من هم کار ایشان مداخله بوده. اگر ما به یک بیمارستان انسانی سر بزنیم و کنفرانس تشکیل بدیم بلافاصله ما را محکوم میکنند. خود باخته نباشید. اگر آقای وزیر میخواست در مورد افزایش مصرف لبنیات صحبت کند میتوانست به یک کارخانه لبنیات سر بزند
ناشناس
|
-
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
0
0
کسانیکه به وزیر بهداشت خرده میگیرند و کارهاشون را پوپولیستی میشمارند باید قبول کنند که حسادت ها باعث چنین تفکری در ذهنشان شده!
محمد مهدی
|
-
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
0
0
به همان اندازه که از حضور دکتر هاشمی این وزیر جهادی در یک دامداری مسرور شدم به همان اندازه از از عدم حضور رئیس سازمان دامپزشکی متاسف گردیدم اصلا بحث شیر بدون حضور دکتر خلج چه مفهومی دارد به خصوص حضور دکتر حسنی چه توجیهی دارد آقای دکتر هاشمی اگر به اختلاف دریافت کارانه (مدیر بیمارستان 90 میلیون تومان وپرستار 300هزارتومان)هم توجهی بکنند مفهوم دولت اعتدالی را بیشتر می رساند .
ناشناس
|
-
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
0
0
در این عکس رئیس سازمان دامپزشکی رو نمی بینم!!! اینهم از اون حرکت هاست!!!
دامپزشک
|
-
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
0
0
همکاران عزیز ایشان متولی وزارتی هستند که با کلمه بهداشت شروع میشه . اونایی که از اصول سر در میارن خوب می دونند این کلمه عام هستند و فرقی نداره بهداشت دامداری باشه یا چیز دیگه . پس بازدید ایشان جز وظایف ذاتی ایشون بوده و هست . کاش مسئولین رده بالای دامپزشکی هم از ایشان یاد گرفته و روزی برسد ببینیم این عزیزان هم پای صحبت داندار یا دامپزشک نشسته اند .
دامپزشک
|
-
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
0
0
با سلام ای کاش فرافکنی نمیکردیم وقتی حقوق یک دامپزشک 1200000 هزار تومان هست و کارگر دامداری 1500000 به بالا وضع دام و دامداری همینشم که سر پا هست باید شکر نمود با این تعرفه ها ی پایین و حقوقهای بخور و نمیر شیر هم شده شیر مرغ برای مردم ای کاش دوستان یه فکری به حال دکتران بخش خصوصی و دولتی میکردند وزیر بهداشت به بهانه زیر میزی تعرفه ها را 5 تا 7 برابر کرد خلاصه از سال 1352 سازمان دامپزشکی قصد داره ریشه سل و بروسلوز را بکنه البته اول ریشه و جایگاه خودش را میکنه سل و بروسلوز هم که غوغا میکنه تا جایگاه دامپزشکی و دکتر دامپزشک همین باشه کمر به همت دولت به پاکسازی هر چه دام در ایران است و از حیث وجود پاک خواهد نمود.
ناشناس
|
-
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
0
0
به امید روزی که ما دامپزشکان از ............ سازمان دامپزشکی و وزارت جهاد کشاورزی خارج شده و به وزارت بهداشت ملحق گردیم.
دکتر سلطانی
|
-
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
0
0
نه وزارت بهداشت نه وزارت جهاد حیطه ی علمی تخصصی دامپزشکان رو به رسمیت نمیشناسن. وظیفه ی ما دامپزشکا تو این وظعیت این که هر کدوممون یه رسانه باشیم و از هر راهی برای معرفی رشتمون و دفاع از قلمروی کاریمون استفاده کنیم. برای نتیجه گرفتن باید خودمون رو معرفی کنیم
دامپزشک
|
-
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
0
0
دکتر دباغ مقدم
محض اطلاع : وزارتی که ایشان متولی آن هستند با این کلمه شروع می شود بهداشت !! بهداشت به معنای عام آن
نمی دونم چرا به جای ارزش نهادن به یه کار خوب که انجام مبشه شما مسئولین دامپزشکی فقط کار انجام شده رو زیر سوال می برین !
آقای دکتر بهداشت مواد غذایی من و همکاران دامپزشک من دیگه خودمون می دونیم این کارخونه جات چه بر سر سلامت مردم میارن . دیگه سر خودمون رو که نمیشه کلاه گذاشت . کاش یه مسئول رده بالای دامپزشکی هم ......... داشت و از این کارای آقای وزیر میکرد . میرفت بازدید . میرفت پای درد و دل دامدار بدبخت ، دامپزشک بیچاره می نشست . متاسفانه ما یاد گرفتیم .............. خودمون رو به گردن بقیه بندازیم و تو صنف دامپزشکی هر انتقاد و حرفی زده میشه مسئولین ما فقط بلد هستن تکذیب کنن !
ناشناس
|
-
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
0
0
دکتر رکنی ........................... وزیر بهداشت رو همراهی کرد. به ایشون چه ربطی داشت؟
الی
|
-
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
0
0
جناب dvm عزیز وضعیت دام کشور رو به نابودی نیست به نظر شما؟ علتش خود ما دامپزشکانیم دلایل منطقی داریم با این حقوق و دستمزد همینه که هست از بالا به پایین سازمان دامپزشکی پر از .......... و آمار غلط و حفظ میز و صندلی هستند چه گلی به سر بخش خصوصی و حتی بخش خودشان زده اند حقوق کارگری بیشتر از ما دامپزشکانه من که متنفرم از این رشته و تغییر رشته دادم به پرستاری خدا رو شکر از اینکه از این رشته ............ بیرون رفتم شاد و مسرورم حداقل با بیخوابی و کیشیک حقوقم خوب جایگاهم خوب خلاصه ناراحت نیستم
همکار
|
-
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
0
0
بنده با نظر آقای دکتر دباغ مقدم موافقم. علی رغم توفیقات حاصل در وزارت بهداشت که عمده آن با تزریق پول بوده نه مدیریت ولی آنقدر مشکل در حوزه وزارتی وجود دارد که آقای وزیر فکر سر خاراندن هم نداشته باشد. این مقدار اعتبار اگر به سازمان تزریق می شد حداقل سهم اندکی از بودجه بهداشتی ........
آقای مدرس دانشگاه شما هم توجه داشته باشید که مطرح کردن مشکلات سازمان بین دیگران شاید زیاد وجهه خوشی نداشته باشد. جنابعالی هم تمام وقت هستید و حق طبابت ندارید. در صورت تمایل به اخذ پروانه نیمه وقت ارائه گواهی از دانشگاه مبنی بر تمام وقت نبودن و عدم دریافت حق فول تایمی الزامی است.
ناشناس
|
-
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
0
0
چرا آقای وزیر علیرغم پیگیری های مکرر سازمان و نقش مهم دامپزشکی در کنترل بیماریهای زئونوز،از اعتبارات حوزه سلامت به دامپزشکی سهمی نمیدهد؟
همکار
|
-
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
0
0
واقعیت این است که وزیر بهداشت با توجه به صحبتهایی که در مورد وجود پالم در شیر داشت و با توجه به اینکه این صحبتها آخرین ضربت را به صنعت رو به احتضار (یا بهتر بگویم رو به انقراض) دامپروری کشور وارد کرد مورد انتقاد شدید مدیران صنعت دامپروری قرار گرفت و این بازدید تنها با هدف mastmalization انجام شده است. در ضمن فکر میکنم دکتر حسنی نقش مشاور وزیر در امور دام! را ایفا میکنند.
ناشناس
|
-
|
۰۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
0
0
چطور ناظران اداره نظارت ،حقوق شون رو از کارفرماشون میگیرن از نظر وزیز بهداشت ایرادی نداره و به نظارتشان خللی وارد نمیشه ولی همین آقا اولین جمله اش در مراسم 14 مهر بحث حقوق ناظرین است!این آقا اگه خیلی هنرمنده بجای دخالت در امور دامپزشکی بره گواهی های صوری که بازنشستگان وزارت بهداشت تحت عنوان آموزش صنوف مختلف صادر میکنن بررسی کنه و یا وضعیت بهداشت محیط و کار در مراکز متعدد و یا ...........-----این فقط شمه ای از عمکرد این وزارتخانه عریض و طویل در اموربهداشتی بوده و بحث درمان هم که قربونش برم!! زیر میزی و تشخیص نادرست و تحمیل هزینه های گزاف به بیمار و ......-مو شکاف
ت
|
-
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
0
0
رشته دامپزشکی نه حامی داره نه کسی که براش دل بسوزونه. چرا یک بار هم که شده ما هیچ تجمع صنفی برای دستیابی به خواسته ها از این صنف مشاهده نکردیم؟ چرا پرستارها و معلمها میتونن خواسته هاشون رو بیان کنن و مانه؟ چرا خواستار جدایی به عنوان یک بخش بهداشتی مجزا از سازمان کشاورزی نیستیم و یا حدا اقل به عنوان بخش و زیر مجموعه ای از وزارت بهداشت. یک عده خاص به دلیل منافع شخصی مانع از سربلندی و عزت این صنف طی سالیان گذشته شده اند. حداقل یک نامه به مسوولین بنویسید و امضا جمع آوری کنید. از ماست که بر ماست
ali
|
-
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
0
0
به امید روزی که ما دامپزشکان ازسازمان دامپزشکی و وزارت جهاد کشاورزی خارج شده و به وزارت بهداشت ملحق گردیم.-
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
0
0
جناب دامپزشک،
محض اطلاع:
بهداشت کالایی است همگانی که برابر تحقیقات متعدد از جمله تحقیق معروف به کانادا، کمتر از بیست و پنج درصد آن در اختیار وزارت بهداشت است و بقیه آن در اختیار سازمان های دیگری مثل دامپزشکی، محیط زیست، آب و فاضلاب، وزارت بازرگانی، وزارت نیرو، مسکن، راه، و صدها وزارتخانه و ارگان دیگر است. نمی دانم چند سالتان است ولی من از مهر سال 1377 تا کنون به گروه پزشکی((بهداشت)) تدریس می کنم. پس معنی بهداشت را خوب می دانم و در کنار آن هم همیشه در معاونت بهداشت مسولیت اجرایی داشته ام. از یک کارشناس ساده، تا مسولیت فعلی ام. شما تصور می کنید که مواد غذایی که وزارت بهداشت ناظر آن است خیلی عالی و پاک هستند؟ اخیرا تحقیق توسط یکی از همکارن مواد غذایی روی زیتون های پرورده فله انجام شده و نزدیک به صد درصد آنها آلوده به لارو مگس بوده اند. به صنعتی هایش هم کلی مواد غیر مجاز زده شده بوده است تا کپک نزنند. شما اطلاع دارید که موسساتی زیر نظر وزارت بهداشت باز شده که متولی آن، اغلب بازنشستگان همین وزارتخانه هستند و به اسم آموزش بهداشت صنوف، فقط اکثرشان پول از صاحب مغازه می گیرند و گواهینامه صادر می کنند. دوست دامپزشک گمنام عزیز، رگ و پی بنده، هم در کار نظری و هم در کار عملی با بهداشت عجین است. مطمئن باشید که پیچش مو را هم بیشتر از شما می بینم و می دانم. متاسفانه دوستان تصور می کنند که ((مرغ خونه همسایه غازه))، ولی بنده که از نزدیک با وزارتخانه در تماسم می دانم که نخیر وزارت بهداشت هم ((غاز)) نیست، اصل مرغه!!!
ناشناس
|
-
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
0
0
جناب دکتر دباغ مقدم، فکر نمیکنید بسیار تندروی میکنید؟ اگر وزارت بهداشت و گروه پزشکی اینقدر بد است و ارزشی براتون نداره، پس لطفا برگردید دانشکده دامپزشکی دیگه! چرا به گروه پزشکی تدریس میکنید و جای کسانیکه که تو وزارت بهداشت PHD گرفتند و الان بیکارند تنگ میکنید؟!
ناشناس
|
-
|
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
0
0
دکتر دباغ مقدم هیچوقت نگفتند که وزارت بهداشت بد است، بلکه گفتند که تصور نکنید آنجا مدینه فاضله است و هیچ مشکلی ندارد. چون بعضی از دوستان همواره از سازمان دامپزشکی بدگویی می کنند و همیشه وزارت بهداشت را بدون نقص و کامل می نامند. بیایید یاد بگیریم که همه چیز را بصورت صفر و صد نبینیم.
م.ش
|
-
|
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
0
0
جناب وزیر چرابه نامه 1500نفرفعال محی زیست هیچ جوابی ندادی چرا باید دامپزشکی برای حیوانات حیا ت وحش یک قرنطینه استاندارد نداشته باشه
لطفا یک فکری برای ماده ببر آمور باغ وحش ارم بکنید .............................
ناشناس
|
-
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
0
0
دوستان دامپزشک سلام

ما نگوییم بد و میل به ناحق نکنیم
جامه‌ی کس سیه و دلق خود ازرق نکنیم
عیب درویش و توانگر به کم و بیش بد است
کار بد مصلحت آن است که مطلق نکنیم

آرین
|
-
|
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
0
0
انتظار داشتیم جناب وزیر جایزه ویژه ای را به دکتر حسنی تقدیم می کردند.الحق و انصاف ایشان خدمات ویژه ای در زمینه بهداشت گوشت در زمان مدیریت استان تهران و ریاست سازمان برای این مملکت انجام داده اند.ایکاش امور دام و وزارت بهداشت نسبت به تاسیس سازمان شیر به ریاست دکتر حسنی اهتمام ورزند.برای کودکان و آینده این مردم خیلی خوبه!!!!!!!!!!!!!!!!!
بنابي
|
-
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
0
0
ضمن تشکر از حضور وزير بهداشت تقاضاي پيوست دامپزشکي از وزارت جهادکشاورزي به وزارت بهداشت را داشتيم اميد واريم دو وزارت خانه به تعامل برسند يا اين که سازمان دامپزشکي يک سازمان مسقل باشد چون يک طرحي در دامپزشکي دريافتي اش به 5/1 مليون نميرسه اما در وزارت بهداشت کمتراز 6 مليون نيست و.... لطفا اقدام فرمايند!!!!!!
سبوس برنج شمال
|
United States of America
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
0
0
درود بر دکتر هاشمی وزیر محترم بهداشت و درمان.

بابل-سبوس برنج شمال-جمشید حسینی09111111846
حامد حسن زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
0
0
با سلام خدمت اقای صفاری بنده یک جوان سالم و خانواده دار هستم که در ورامین زندگی میکنم و در یکی از شرکت های لبنیاتی مشغول کار هستم،بنده ایسوزو 6 تن دارم بخاطر اوضاع بد مملکت شرکت نمیتونه حقوق ماهارو بده خواستم بدونم تو این دامداری بزرگ شما ی جا برای منو ماشینم هست؟حاضرم شبانه روزی اونجا برای هرکجا ایران که بگید بار ببرم ازتون ممنون میشم ی لطفی در حق من و خانوادم بکنیید ممنون میشم ازتون
نظر شما
ادامه