کد خبر: ۲۰۰۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
دبیر انجمن ارگانیک ایران گفت: پتاسیل لازم برای تولید مرغ ارگانیک در کشور وجود دارد، اما هنوز مرغ ارگانیک تولید نشده و هیچ تولید کننده ای به این بخش ورود نکرده است.

به گزارش «مهدی مهدی پور» روز چهارشنبه در حاشیه نشست خبری تشریح برنامه های جشنواره هفته ارگانیک تهران در گفت: تمایل تولیدکنندگان به شرایط راحت تر و پر سودتر باعث شده که هنوز به بخش تولید مرغ ارگانیک وارد نشوند و آنها تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک را به مرغ ارگانیگ ترجیح دهند.

وی در خصوص تولید مواد بهداشتی و آرایشی ارگانیک نیز گفت: تولید مواد بهداشتی و مراقبتی ارگانیک نیز از حدود یک سال و نیم گذشته در کشور آغاز شده است.

به گفته مهدی پور چندین محصول بهداشتی، مراقبتی و آرایشی ارگانیک طبق استانداردهای بین المللی کشور تولید و تا چند ماه آینده وارد بازار می شوند.

وی افزود: به منظور توسعه تولید و مصرف محصولات آرایش و بهداشتی ارگانیگ نیاز است تا سازمان های مسوول و دست اندرکاران این امر از جمله وزارت بهداشت و درمان و سازمان غذا و دارو همکاری خوبی با انجمن ارگانیک داشته باشند.

بنا به اظهار مهدی پور محصولات ارگانیک به طور میانگین 30 درصد گران تر از محصولات غیر ارگانیک هستند، زیرا شرایط تولید آنها کاملا متفاوت است.

*«غذای سالم»،« شهروند سالم»، «شهر سالم» شعار جشنواره ارگانیک

سید «احمد صفوی » مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران نیز در این نشست خبری شعار امسال جشنواره ارگانیک را «غذای سالم»، « شهروند سالم»، «شهر سالم» عنوان کرد و افزود: جشنواره ارگانیک و نمایشگاه معرفی و عرضه محصولات ارگانیک را از سال 88 در کشور آغاز کرده است.

وی گفت: هفتمین جشنواره ارگانیک نیز به منظور فرهنگ سازی و افزایش اطلاع رسانی در زمینه ایمنی غذا در قالب شعار محوری غذای سالم، شهروند سالم، شهر سالم برگزار می شود.

صفوی به انعقاد تفاهم نامه با ارگان های مرتبط مانند اداره کل استاندارد برای استاندارد سازی و سازمان های مردم نهاد بویژه انجمن ارگانیک ایران، شرکت های بازرسی تایید کننده محصولات ارگانیک اشاره کرد و افزود: در سال جاری 12 غرفه دائمی محصولات ارگانیک و طبیعی در میادین میوه و تره بار ایجاد شده است.

به گفته وی در میادین میوه و تره بار لواسانی (5 غرفه)، سهرودی (3غرفه)، سردار جنگل و جلال آل احمد (دو غرفه) و صادقیه (یک غرفه) محصولات ارگانیک عرضه می شود.

وی افزود: از این تعداد یک غرفه با کاربری محصولات پروتئینی ارگانیک (میدان صادقیه)، اختصاص یافته که این موضوع با توجه به حجم کم عرضه محصولات پروتئینی در کشور با استقبال زیادی روبرو شده است.

مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با اشاره به اینکه محصولات ارگانیک محصولات سالم، با طعم و کیفیت طبیعی و ماندگاری بالا هستند گفت: در فرایند تولید این محصولات مواد شیمیایی صنعتی و آلاینده های زیست محیطی و بهداشتی استفاده نشده است.

وی افزود: در تولید این محصولات معیارهای اجتماعی و زیست محیطی نیز کاملا رعایت می شوند، کیفیت محصولات ارگانیک طبق یک نظام بازرسی و گواهی معتبر بین المللی، منطقه ای، ملی یا محلی گواهی و تضمین شده است.

صفوی برپایی رستوران و کافی شاپ ارگانیک را از جمله تفاوت های این دوره جشنواره با جشنواره های گذشته دانست و گفت: برگزاری همایش علمی با حضور اساتید به نام دانشگاه ها از دیگر امتیازات هفتمین جشنواره ارگانیک است.

صفوی با بیان اینکه محصولات مختلف از جمله میوه، خشکبار، گیاهان دارویی و عرقیجات، مواد بهداشتی و مراقبتی در این جشنواره ارائه می شود افزود: در بخش محصولات پروتئینی نیز گوشت گوسفندی ارگانیک به مردم عرضه می شود.

جشنواره ارگانیک از روز شنبه 11 بهمن الی 16 همین ماه به مدت شش روز با همکاری انجمن ارگانیک ایران از ساعت 9 الی 21 در بوستان گفت و گو فعال است.
برچسب ها: مرغ ارگانیک،
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هفت خط
|
-
|
۰۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
0
0
مرغ ارگانيكو خيلي ديده ايم.پروانه اش را مي گيرند و بعد از آن با سو استفاده از همين پروانه،مرغهاي پنچري را از كشتارگاهها جمع آوري مي كنند و به مصرف كننده قالب مي كنند
نظر شما
ادامه