کد خبر: ۱۹۸۸۱

مدیرکل دامپزشکی خوزستان از پایان طرح پایش انگل واروا در زنبورستان‌های این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، دکترمصطفی کنارکوهی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اهواز اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در جهت پیش‌برد اهداف نظارت و کنترل بر زنبورستان‌های استان، همکاران ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها، نمونه‌برداری از زنبورستان‌های استان جهت بررسی میزان آلودگی به انگل واروا را آغاز کردند.

وی با اشاره به اینکه آلودگی‌های خفیف این انگل ممکن است تشخیص داده نشود و این عدم تشخیص باعث تکثیر انگل و ازدیاد آن و نهایتاً ایجاد بیماری خواهد شد، افزود: اداره‌کل دامپزشکی خوزستان با انجام طرح مراقبتی شمارش جرب واروا در سطح زنبورستان‌های استان اقدام به تعیین میزان آلودگی کندوها به این انگل کرده و در پایان هر نمونه‌برداری با بررسی نمونه‌های تهیه شده، میزان آلودگی کلنی‌ها به انگل واروا توسط کارشناسان بخش دولتی مشخص می‌شود.

دکترکنارکوهی ادامه داد: در صورت بالا بودن میزان آلودگی جرب واروا، درمان لازم در زنبورستان‌های آلوده بلافاصله بعد از اتمام نمونه‌برداری آغاز خواهد شد که طبق نتایج بدست آمده آلودگی زنبورستان‌ها از حالت خطرزایی پایین‌تر بوده و تحت کنترل است.

جرب واروا یکی از انگل‌های بیماری‌زا در زنبور عسل است که آلودگی کندوها به این انگل باعث ایجاد تلفات، کاهش جمعیت کندوها و کاهش تولید عسل می‌شود.

 

نظر شما
ادامه