کد خبر: ۱۹۸۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عنوان کتاب:

تکنیک­های بانداژ، گچ­گیری و آتل­بندی در حیوانات کوچک

 

گروه مترجمین:

دکتر هادی نداف (دانشیار جراحی دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز)

دکتر سروش سابیزا (رزیدنت جراحی دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز)

دکتر نرگس کاوسی (رزیدنت جراحی دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز)

عرفان صادقی (دانشجوی سال آخر دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز)

 

ناشر:

انتشارات گردگار

 

متن مقدمه:

امروزه استفاده از بانداژ به صورت یک عملیات معمولی در مدیریت و مراقبت از زخم در حیوانات کوچک مطرح می‌باشد.البته اجرای آن همواره مواجه با چالش‌هایی است که می‌تواند آن را با شکست مواجه سازد. چالش‌های مربوط به آن با متغیرهایی هم‌چون اندازه، شکل، نوع صدمه و موقعیت آن، میزان فعالیت و تمایل در نگهداری یک بانداژ در موفقیت بکار رفته در حیوان در ارتباط است. موفقیت در کاربرد یک بانداژ اگرچه نیازمند داشتن دانش در خصوص فعالیت فیزیولوژی و روند ترمیم بافت می‌باشد، ولی آن‌چه که این عملیات را اجرایی می‌سازد، هنر بکارگیری است. هنر از این نظر که بانداژ هم‌چون جعبه‌ای محافظت‌کننده از زخم در خصوص صدمات وارده و حفظ شرایط ترمیم، عمل می‌نماید. دانش نیز در خصوص این است که با آگاهی از شرایط بیولوژیکی و فیزیولوژیکی بافت، با بکارگیری بانداژ شرایطی برای زخم فراهم شود که زخم با موفقیت و یا کمترین خسارت ممکن به اندام عملیات ترمیم را به انتها برساند.

در این کتاب که پیش‌روی شماست، مولفین حاصل یک دوره تجربیات خویش را در مورد مدیریت و کاربرد بانداژ در زخم‌های موجود در بافت‌های نرم و سخت، در قالب فصولی مستقل ارائه داشته‌اند. با روش نگارشی که در این کتاب رعایت شده، سعی گردیده که در بیان تئوریک و عمل تجربه شده، شیوه‌های متفاوت بانداژ به‌گونه‌ای بیان شود که خواننده اعم از دانشجویان دوره‌ی عمومی دامپزشکی یا رزیدنت‌های جراحی دامپزشکی قادر باشند پس از مطالعه‌ی انواع بانداژها، از طریق مطابقت دادن گام به گام تصاویر، بانداژ را اجراء و مدیریت نمایند. در این اثر ارزشمند که حاصل تلاش نویسندگان آن است، خواننده با اصول انتخاب مواد پانسمانی، چگونگی بکارگیری آن‌ها در هر زخم، شیوه‌ی مراقبت از بانداژ و اندام‌های صدمه دیده در طول استقرار بانداژ و آشنایی با اصول چگونگی و برداشت بانداژ آشنا می‌شود.

امید است با زحماتی که در خصوص انتخاب و ترجمه‌ی این اثر ارزشمند در زمینه‌ی پانسمان در حیوانات کوچک انجام شده است، دانشجویان دوره‌ی عمومی دامپزشکی و رزیدنت‌های جراحی دامپزشکی در پایان مطالعه‌ی این کتاب قادر باشند که بدون هرگونه دغدغه و استرس در بکارگیری عملیات بانداژ، نسبت به استفاده و بکارگیری مواد پانسمانی در کنار شیوه‌های نوین ذکر شده، قادر باشند انتخابی بهینه را در نوع مواد پانسمانی و شیوه‌های مناسب در مدیریت بانداژ بافت نرم و سخت داشته باشند.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر ایرانیفام
|
-
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
0
1
بهتون تبریک میگم دکتر سابیزا
نظر شما
ادامه