کد خبر: ۱۹۸۱۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

به گزارش دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران، صبح امروز پس از آنکه کارگر یک واحد مرغداری در اطراف گرگان تهویه های مربوط به یکی از سوله ها را روشن نمود با صدای غیر طبیعی و ایجاد اختلال در شبکه برق مواجه شد.

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان در این باره گفت: این کارگر حین بررسی شرایط متوجه شد یک گربه بزرگ جثه در لابلای پره های تهویه هوا گیر کرده و به شدت آسیب دیده است.

احمد دباغیان اظهار داشت: احتمالا بدلیل سرمای شدید هوا در شب گذشته و خروج گرما از دریچه تهویه، جانور به قصد گرم شدن در بین پره های تهویه مشغول استراحت بوده است.

دباغیان گفت: کارگر این واحد موضوع را به اداره محیط زیست اطلاع داده و بلافاصله محیط بانان به محل اعزام شده و با یک گربه جنگلی مجروح مواج می شوند.

این گربه جنگلی بوسیله مامورین زنده گیری شده و پس از انتقال به اداره توسط دکتر شکیبا دامپزشک معتمد اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان تحت درمان قرار گرفت.

در جریان انجام اقدامات تشخیصی معلوم شد این گربه جنگلی از ناحیه هر دو دست و دنده ها دچار شکستگی و همچنین دچار پارگی ریه شده است.

بنابراین بر اساس تشخیص دامپزشک، با تزریق دارو و به روش مرگ آرام به زندگی جانور خاتمه داده شد.

گربه جنگلی یکی از ۸ گربه سان وحشی ایران (پلنگ، یوزپلنگ، کارکال، سیاهگوش، گربه شنی، گربه پالاس، گربه جنگلی و گربه وحشی) می باشد.

این گربه در مناطق جنگلی، حاشیه تالاب ها و نیزارها زندگی کرده و گاهی اوقات برای تهیه غذا به سکونتگاه های انسانی اطراف محل زندگی خود وارد شده و پرندگان اهلی مانند خروس و مرغ را شکار می کند.

جمعیت این گربه حمایت شده بر اثر کاهش طعمه و تخریب زیستگاه در بسیاری از عرصه های طبیعی کشور از بین رفته و یا با کاهش چشمگیری روبرو شده است.

 

 

برچسب ها: گربه جنگلی،
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
0
0
وقتی میگیم ما دامپزشکان بیسوادیم دوستان ایراد میگیرند چرا میگی. خدائیش فقط بلدیم آنتی بیوتیک و ویتامین تزریق کنیم و هر کیس اورژانسی و ترمایی را فقط یه سرم میزنیم بعد که میبینیم حالش خوب نشد میگیم باید راحتش کنیم! و این است سریال تکراری مرگ آرام! در ترمای اورژانسی دامپزشکی در ایران!!!
ناشناس
|
-
|
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
0
0
بد قضاوت نكن همكار محترم.اونجا مثل تهران نيست كه بيمارستانهاي دام كوچك بالا شعر تهران مجهز به امكانات راديولوژي و غيره داشته باشد.اون كلينيسين با دست خالي بايد معجزه كند؟؟
همه چيز كه سواد و دانش نيست،بلكه تجهيزات هم مهم مي باشد
نظر شما
ادامه