کد خبر: ۱۹۷۹۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
دکتر سید جاوید آل داود در جلسه‌ای که به منظور بررسی طرح مجلس درخصوص ممنوعیت نگهداری از حیوانات در مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد، شرکت نموده و توضیحاتی را ارائه داد ...
parliran

«وت پارس» نوشت:

یکشنبه ۲۱ دیماه مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی جلسه ای را به بررسی طرح سی و دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای ممنوعیت نگهداری و خرید و فروش حیوانات خانگی (سگ و میمون) اختصاص داده بود که در این جلسه از انجمن حمایت از حیوانات و سازمان نظام دامپزشکی جهت ارائه نظراتشان دعوت بعمل آمده بود.

در این جلسه که تمامی بندهای این طرح مورد بررسی قرار گرفت٬ اشکالات قانونی و حقوقی این طرح توسط دکتر سید جاوید آل داود، رئیس هیات مدیره انجمن حمایت از حیوانات مطرح و نقطه نظرات انجمن حمایت از حیوانات به استماع حاضرین رسانده شد.

لازم به یادآوری است در این طرح که توسط ٣٢ نماینده به هیأت رئیسه مجلس فرستاده شده است، برای گرداندن سگ و میمون در اماکن عمومی و نیز معامله و نگهداری این حیوانات در خانه، مجازات 74 ضربه شلاق و نیز جریمه نقدی از یک تا ده میلیون تومان را پیش بینی شده است.

انجمن حمایت از حیوانات از بدو ارائه این طرح تلاشهای متعددی را برای عدم تصویب آن انجام داده است. تماس با تعدادی از نمایندگان مجلس٬ ارسال نامه برای هیات رئیس مجلس شورای اسلامی و همچنین ارائه طرحی بعنوان جایگزین به مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی از جمله این تلاش ها بوده است.

پس از واکنشهای شدید رسانه ها و حامیان حیوانات به طرح پیشنهادی نمایندگان مجلس٬ خبری به دروغ در شبکه های اجتماعی مبنی بر خروج طرح از دستور کار مجلس مطرح گردید که متاسفانه باعث کاهش این واکنش­ها گردید.

پیش از این دکتر ملوک پور نیز در این جلسات شرکت کرده بود.

 

 

خبر مرتبط:

گزیده سخنان «دکتر هومن ملوک پور» در مرکز پژوهش های استراتژیک مجلس (یادداشت)

رئیس سازمان نظام دامپزشکی از جلسه مشترک با تعدادی از نمایندگان مجلس درباره طرح ممنوعیت نگهداری حیوانات خبر داد

طرح جدید مجلس: مجازات شلاق و زندان برای سگ گردانی، معامله و نگهداری سگ در خانه

 

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
0
0
از نظام دامپزشکی چه کسی در جلسات شرکت می کند؟
دامپزشک
|
-
|
۰۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
0
0
یعنی چی که شلاق بزنند!!!! ................................. همبن میشه
ناشناس
|
-
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
0
0
بازم درود بر دکتر آل داوود عزیز. ما که نشستیم و همه اش غر میزنیم و هیچ کاری نکردیم و اون بنده خدایی هم که رفته دفاع کنه از اون هم ایراد میگیریم!
ناشناس
|
-
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
0
0
در یکی از جلسات دکتر طاهریان از نظام آمده بود و هیچ اظهار نظری هم نکرد البته نماینده سازمان دامپزشکی هم سکوت اختیار کرده بود .................................................
ناظر بي طرف
|
-
|
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
0
0
هدف از اين كه در فلان جلسه دعوت بوديم چيست؟ شما چه فكر مي كنيد؟
دو نفر حضورشان را در اين جلسات رسانه اي كردند. اما بقيه چه
نظر شما
ادامه