کد خبر: ۱۹۷۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

در پی ادعایی مبنی بر کاهش وزن گوشت متاثر از سرد کردن در برخی رسانه ها به نقل از رییس اتحادیه گوشت گوسفندی، رییس روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان تهران آن را نادرست خواند.

صادق گلزاری، رییس روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان تهران در تماس با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) جهت رفع هرگونه شبهه در اذهان عمومی گفت: برخلاف اظهار نظر رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی، چنانچه شرایط نگهداری گوشت پس از کشتار از نظر دما و رطوبت لحاظ گردد، کاهش وزن قابل توجهی ایجاد نخواهد شد، همچنین در شرایط فوق گوشت از نظر کیفیت و شرایط ماندگاری وضعیت مطلوب تری خواهد داشت.

به گفته وی این ادعای رییس اتحادیه گوشت گوسفندی نیز که به دستور سازمان دامپزشکی از این پس منجمد عرضه خواهد شد، از اساس کذب است و به جز گوشت های منجمد وارداتی، گوشت های گرم داخلی به روال گذشته و تحت نظارت دقیق سازمان دامپزشکی توزیع خواهد شد.

لازم به ذکر است، علی اصغر ملکی، رییس اتحادیه گوشت گوسفندی دیروز با بیان این که به دستور دامپزشکی، گوشت قرمز از این پس منجمد عرضه می‌شود و عرضه گوشت گرم ممنوع خواهد شد، مدعی گردید که سرد کردن گوشت هم باعث کاهش وزن آن خواهد شد و ممکن است در قیمت آن نیز تاثیر گذار باشد و احتمال افزایش نرخ‌ها وجود دارد.

به نظر می رسد این گونه ادعاها که البته خبرگزاری کشاورزی ایران نیز از بازنشر آن خودداری کرده بود، با هر منظوری نیز که صورت گرفته باشد، تلاشی برای توجیه برخی گرانفروشی های محتمل در روزهای آینده در سطح بازار گوشت که به طور قطع با مصالح عمومی سازگار نیست.

خبر مرتبط:

عرضه گوشت گرم به دستور سازمان دامپزشکی متوقف شد

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
0
0
سازمان باید بر علیه ایشان اعلام جرم کند تا چنین دروغهایی را نبافند.
نظر شما
ادامه