کد خبر: ۱۹۶۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
دکتر صفری افزود: این شبکه مجازی ابتدا در اراک راه‌اندازی شده و سپس در سطح کشور گسترش خواهد یافت ...
safaritwpnv

حکیم مهر - رئیس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران گفت: شبکه مجازی عرضه محصولات دامی در کشور ایجاد خواهد شد.

«دکتر محمدرضا صفری» روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در اراک افزود: با توجه به ظرفیت های استان مرکزی، برای اولین بار شبکه اینترنتی عرضه محصولات سالم دامی در اراک راه اندازی خواهد شد و سپس در سطح کشور نیز گسترش می یابد.

وی با بیان اینکه استان مرکزی از ظرفیت مناسبی برای تبدیل شدن به پایلوت سلامت کشور برخوردار است، اظهار کرد: این استان از واحدهای موثر در حوزه دارو، کشتارگاه و فعالیت های صنایع تبدیلی، دامپروری، آبزی پروری و آزمایشگاهی برخوردار است و انتخاب اراک به عنوان شهر سالم از منظر غذا می تواند زمینه ساز برداشتن گام های بلندی در حوزه سلامت باشد.

وی ادامه داد: در صورت استقبال و مشارکت مدیران استانی و کسانی که در عرصه سلامت فعالیت دارند، برگزاری اولین همایش «سلامت واحد - جهان واحد» در شهر اراک پیگیری می شود.

رییس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی خاطر نشان کرد: اقدامات انجام شده در حوزه تولید و عرضه تولیدات دامی سالم در استان مرکزی موجب شده است تا استان به عنوان قطب تولید و صادرات فرآورده های خام دامی معرفی شود و بتواند فرآورده های خام دامی را به کشور های مختلف جهان صادر کند.

دکتر صفری روسیه را یکی از بازار مهم صادرات فرآورده های خام دامی کشور عنوان کرد و افزود: با بررسی های انجام شده، چند واحد کشتارگاهی استان مرکزی نیز برای صادرات گوشت به روسیه انتخاب شده است که این مهم نشان از بسترسازی مناسب در حوزه سلامت استان است.

رییس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی اظهار کرد: هفته گذشته شیوه نامه و نمونه دستور العمل اجرای ماده 19 آیین نامه دامپزشکی به استان های ابلاغ شده که بر اساس آن همگرایی هرچه بیشتر بخش تولید و دامپزشکی ایجاد شده و رابطه مالی واحدهای تولیدی با مسوولان فنی قطع می شود که این مهم به ارتقای سلامت کمک شایانی می کند.

دکتر صفری با بیان اینکه توجه به آموزش حرفه ای دامپزشکی از اولویت های سازمان نظام دامپزشکی است، افزود: بعضی از دانشگاه ها بدون کنکور اقدام به جذب دانشجو در رشته دامپزشکی در دوره های کاردانی و کارشناسی می کنند که این اقدام مورد تایید این سازمان نیست.

وی ادامه داد: آموزش های باید متناسب با نیاز کسب و کار و بازار انجام شود و جذب بدون برنامه و بی اندازه در این بخش موجب ایجاد مشکل اشتغال دانش آموختگان می شود.

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: دامپزشکی این استان با 570 نیروی فعال در حوزه های مختلف از ظرفیت مناسبی در تولید و صادرات فرآورده های خام دامی برخوردار است.

دکتر «علی رضائی پور» افزود: سازمان نظام دامپزشکی به عنوان بازوی اداره کل دامپزشکی است فعالیت بسیار موثری دارد.

رییس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران هم چنین در سفر به اراک «دکتر محسن شانقی» را به عنوان رییس سازمان نظام دامپزشکی استان مرکزی معرفی و از خدمات «دکتر علی رضائی پور» رییس قبلی این سازمان قدردانی کرد.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
0
0
salam. به همت و تلاش شبانه آقایان مشکلات دامپزشکی حل شده، دیگه مسوءلین فنی--اعضا نظام چالش ندارند ، بهداشت عمومی حامعه تاءمین شده،و.....حالا مانده عرضه و فروش مجازی فراورده های دامی.این یک کار بازرگانی و تجارت است تیتر کردن و اعلام از طرف دکتر صفری جای ابهام دارد؟؟؟!!!!
نظر شما
ادامه