کد خبر: ۱۹۵۴۸

احمدعلی معینی امروز در شوشتر اظهار کرد: در روزهای گذشته توانستیم عامل دفع لاشه یک راس گاومیش مرده در رودخانه کارون را در مقطع شهرستان شوشتر شناسایی و به مرجع قضائی معرفی کنیم.

وی درباره این موضوع خاطرنشان کرد: اوایل دی ماه سال جاری یک راس گاومیش متعلق به یکی از دامداران حاشیه رودخانه کارون شاخه شطیط شوشتر تلف شده ولی متاسفانه دامدار یاد شده به جای معدوم کردن بهداشتی لاشه مزبور، آن را در رودخانه انداخت که این مسئله باعث بروز مشکلات بهداشتی می‌شود.

وی تاکید کرد: با تلاش و پیگیری مأموران شهرداری و دامپزشکی و استفاده از جرثقیل و کامیون و لودر شهرداری لاشه دام از آب بیرون کشیده و در محل مناسبی به روش بهداشتی دفن شد.

معینی افزود: صاحب دام تلف شده شناسائی و به مراجع قضائی معرفی شده است و با وی برخورد قانونی خواهد شد.

این مقام مسئول از همه دامداران خواست به منظور حفظ بهداشت و سلامت خود و دامهایشان و نیز محیط زیست پیرامون از دفع و رهاسازی هر گونه لاشه حیوانات و طیور در طبیعت و رودخانه‌ها خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه مشکلات زیادی از این مسئله به وجود می‌آید، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا در این زمینه به مردم اطلاع‌رسانی شود و از طرفی نیز با مصادیق و افراد خاطی نیز برخورد جدی و صریح انجام شود تا از تکرار این اتفاقات جلوگیری شود.

 

نظر شما
ادامه