کد خبر: ۱۹۵۲۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
بازرسان اداره دامپزشکی شهر تهران در این مرکز محموله گوشتی به وزن نیم تن را که در شرایطی غیربهداشتی نگهداری می‌شد، کشف و ضبط کردند. این فست‌فود معروف چندی پیش با حضور پر سروصدای چند بازیگر سرشناس سینمای ایران افتتاح شده بود ...

 

حکیم مهر - به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، چندی پیش در گوشه ای از پایتخت و در روزهایی که یک ملک برای فست فود اجاره داده شده بود، آژانس های مشاور املاک شرق تهران از رقم بالای اجاره آن حرف می زدند که براساس شنیده ها، مستاجر برای اجاره این مغازه 300 متری، یک میلیارد تومان پول رهن می داده و ماهیانه 90 میلیون تومان کرایه. رقمی نجومی که برای اجاره یک ملک تجاری در شرق تهران غیرقابل باور است، اما مالک این فست فود به قدری متمول بود که غیر از این اجاره بهای بالا و دکوراسیون چند صد میلیونی که برای فست فودش هزینه کرده، تمایل داشت یک افتتاحیه پر سروصدا هم برای رستورانش برگزار کند. افتتاحیه ای که اوایل پاییز امسال برگزار شد و در آن چند بازیگر سرشناس سینمای ایران مانند محمدرضا گلزار، الناز شاکردوست، امین حیایی و نیلوفر خوش خلق حضور داشتند و باعث شدند رستوران در شب افتتاح، به دلیل ایجاد ازدحام مردم و ترافیک شدید در فلکه اول تهرانپارس توسط نیروی انتظامی بسته شود. مراسمی شیک که هم الناز شاکردوست و هم محمدرضا گلزار در آن شب، تصاویری از حضورشان در آن فست فود را در صفحات رسمی اینستاگرام شان منتشر کردند و حتی یک سلفی دو نفره هم گرفتند که با یک روز تاخیر در صفحه رسمی الناز شاکردوست آپلود شد و در عرض چند ساعت سر از سایت های خبری مشتاق افزایش آمار بازدید کننده هم در آورد!

اما اگر افتتاحیه برخی فست فودی ها با زرق و برق حضور ستارگان سینمای گیشه پسند این روزها پر سر و صدا می شود و نهادهای حاکمیتی مانند نیروی انتظامی ناگزیر به پلمپ موردی مانند فست فود یاد شده می شوند؛ روی دیگر سکه نیز برخی فست فود ها یا مراکز آماده سازی مواد غذایی آن ها شاید با مختصاتی کما بیش مشابه، با سوء استفاده یا نادیده گرفتن مقرراتی دیگر، نهاد حاکمیتی دیگری مانند سازمان دامپزشکی را که متولی بهداشت مردم است، ناگزیر به پلمب با انگیزه متفاوتی می کند تا جان مردم تهدید نشود.

اتفاقی که دیروز و بر اساس گزارشات مردمی و بازدید بازرسان دامپزشکی شهر تهران از یک مرکز آماده سازی و فرآوری وابسته به یک فست فود رخ داد تا آنها با توجه به شرایط نگهداری غیر بهداشتی و فرآوری در محل نامناسب و نداشتن مجوز فعالیت از سازمان دامپزشکی، با هماهنگی سرپرست دادسرای غذایی، این واحد متخلف را پلمپ کنند. واحدی که در آن محموله ای گوشتی به وزن حدود نیم تن، کشف و ضبط گردید.

به نظر می رسد فاصله زیادی میان انگیزه های آن افتتاح پر سرو صدا که موجب پلمپ یک فست فود توسط نیروی انتظامی شد، با پلمپ این مرکز آماده سازی و فرآوری وابسته به یک فست فود که نامش در گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان تهران محفوظ است، نباشد؛ هر چه باشد سود اداره فست فود در این شب های تهران آن قدر زیاد است که پول نگهداری با شرایط بهتر فراورده های غذایی مردم، فدای زرق و برق دکوراسیون یا ادا و اطوار چند بازیگر شود!

 

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری کشاورزی ایران

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
0
0
باید خرج اون روز را یه جوری در بیاره دیگه
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
0
0
درود بر همکاران دامپزشک بازرس مواد غذایی. اگر چند حرکت مناسب این چنینی انجام دهند، وزارت بهداشت و سازمان استاندارد، به خود اجازه نمی دهند دامپزشکی را به اهمال کاری در زمینه بهداشت مواد غذایی متهم کنند. ضمن این که مردم هم با نقش دامپزشکی در حفظ سلامت عمومی بیشتر آشنا می شوند. امیدوارم مقطعی نباشد و تداوم داشته باشد.
نظر شما
ادامه