کد خبر: ۱۹۴۸۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
وی گفت: تشریح این موش‌ها پس از بیهوشی با روش پذیرفته شده جهانی Cervical dislocation که از مرگ آنها اطمینان حاصل شد، بدون هیچ گونه آزار و دردی برای این حیوانات صورت گرفت ...
12345

 

حکیم مهر - مسئول بسیج دانشجویی پایگاه دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: این مسابقات با هدف آشنایی دانش آموزان با رشته دامپزشکی و اساتید مطرح این رشته علمی برگزار شد.

بهروزی نسب در گفتگو با خبرنگار "خبرگزاری دانشجو" در مشهد، با اشاره به برگزاری مسابقه "وت کاپ" در دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: این مسابقات با هدف آشنایی دانش آموزان با رشته دامپزشکی و اساتید مطرح این رشته علمی برگزار شد.

وی افزود: این مسابقات توسط بسیج دانشجویی این دانشکده با همکاری انجمن علمی و موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه منطقه شمال شرق کشور برگزار شد که طی آن دانش آموزان دوران متوسطه با هماهنگی با اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان استان شرکت کردند.

مسئول بسیج دانشجویی پایگاه دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: در این مسابقات 102 دانش آموز در قالب 42 تیم شرکت کردند.

بهروزی نسب با بیان اینکه مسابقات تشریح حیوانات مختلف توسط آموزش و پرورش در باشگاه دانش پژوهان (المپیاد) برگزار می‌شود که ما این دوره را سازماندهی و بصورت یک مسابقه برگزار کردیم در خصوص برگزاری این مسابقات بیان داشت: در این مسابقات 42 موش از موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی که مازاد بر مصرف این موسسه بود و هیچ گونه آلودگی میکروبی و انگلی نداشتند، تهیه شدند.

مسئول بسیج دانشجویی پایگاه دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد افزود: تشریح این موش‌ها پس از بیهوشی با روش پذیرفته شده جهانی Cervical dislocation که از مرگ آنها اطمینان حاصل شد، بدون هیچ گونه آزار و دردی برای این حیوانات صورت گرفت.

وی گفت: این موش‌های مرده در اختیار گروه ها قرار گرفت تا بر اساس قوانین موجود اقدام به تشریح موش‌ها کنند. تشریح اعضای بدن تنها بخش مسابقه نبود؛ بلکه دانش آموزان پس از خارج کردن اعضا، باید به سوالاتی در مورد عملکرد و فیزیولوژی و ساختار هر اندام پاسخ می‌دادند. در این رقابت علمی دانش آموزان جهت آمادگی برای حضور در این مسابقات به مطالعه کتب زیستی ترغیب شدند و ضمن آشنایی با مختصات اعضای بدن موش سوری که شباهت بسیاری با بدن انسان دارد، از نظر نوع کارکرد و فعالیت اعضا نیز مورد سنجش قرار گرفتند که این خود بیش از هر کتاب و نقشه و تصویری می‌تواند در ارتقای سطح علم آناتومی دانش آموز کمک کننده باشد.

بهروزی نسب خاطرنشان کرد: این مسابقه با حضور فعالین انجمن حمایت از حیوانات مشهد و با رعایت اصول اخلاقی برگزار شد.

وی بیان داشت: برای شرکت در این مسابقه از هر دانش آموز مبلغ 30 هزار تومان گرفته شد، که این مبلغ هزینه تبلیغات، پذیرایی و برگزاری مسابقه شده است و جایزه این مسابقه را بسیج دانشجویی تامین کرده است.

مسئول بسیج دانشجویی پایگاه دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد با انتقاد از برخی رسانه‌ها مبنی بر اینکه اخبار غیر واقع منتشر کرده‌اند، گفت: ما تبلیغات این مسابقه را 10 روز قبل از برگزاری آن منتشر کردیم و در پوستر این مسابقات خون نبود؛ اما نمی‌دانیم چرا برخی افراد و رسانه‌ها با درج پوستر جعلی این مسابقات و اخبار کذب و دروغ بیان کردند که این مسابقات از ماه‌ها پیش تبلیغ شده و هدف این مسابقه را زیر سوال برده‌اند.

بهروزی نسب با اشاره به اینکه این گونه مسابقات توسط برخی موسسات خصوصی با همکاری دانشگاه شریف برای دانش آموزان برگزار می‌شود، تصریح کرد: تا کنون هر موسسه آموزش عالی یا شرکت خصوصی که این گونه مسابقات را برگزار می‌کردند مورد هجمه برخی رسانه‌ها و افراد معلوم الحال قرار نمی‌گرفتند چگونه است که این بار که بسیج دانشجویی که همیشه در عرصه علم پیشتاز بوده با همکاری انجمن علمی دانشکده با برگزاری این مسابقه که دارای مجوز از دانشگاه بوده مورد هجمه رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

وی در پایان گفت: متاسفانه برخی رسانه‌های ما منبع رسانه‌های خارجی شده‌اند که با توجه به رسالت همه رسانه‌ها، انتشار اخبار کذب توجیه پذیر نیست.

 

خبر مرتبط:

دلایل غیر شرعی بودن برگزاری مسابقات تشریح مدارس مشهد (VETCUP)

انتقاد عضو انجمن حمایت از حقوق حیوانات از برگزارکنندگان «اولین مسابقه تشریح مدارس مشهد»

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
0
0
بجای آسمون ریسمون بافی عذر خواهی کنید!
ناشناس
|
-
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
0
0
روش Cervical dislocation زمانی توجیه دارد که امکان استفاده از سایر روشها موجود نباشد که البته بعید میدانم دانشگاه فردوسی مشهد فاقد امکانات و داروهای لازم بوده باشد
ناشناس
|
-
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
0
0
واقعا متاسفم برای افرادیکه با تحریف پوستر و اخبار دروغین سعی میکنند افکار مسمومشون رو به بقیه هم القا کنند و واقعا جای شرم دارد که این یک عده جزو افراد با تحصیلات و موقعیت های اجتماعیند کاش به هرکس به صرف تحصیلات لقب دکتر و ندند وکمی در انتخاب اساتید دقت بیشتری کنند که اینقد مایه شرمندگی ما همکاراشون نشند...
نظر شما
ادامه