کد خبر: ۱۹۴۰۸

عبدالمهدی بخشنده در گفتگو با مهر با اشاره به درخواست کمیسیون کشاورزی مبنی بر اختصاص 20 درصد از درآمد نوشابه‌های قندی به سازمان دامپزشکی با بیان اینکه بنده از جزئیات این موضوع اطلاع ندارم، افزود: موضوعی که ما به دنبال آن هستیم، این است که بخشی از عوارضی که اخذ و برای حوزه سلامت مصرف می‌شود، باید در اختیار وزارت جهادکشاورزی قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه سازمان دامپزشکی در زمینه نظارت بر تولید مواد پروتئینی و حمل و نقل آن‌ها وظیف حاکمیتی دارد، تصریح کرد: در این راستا سازمان دامپزشکی نیازمند دریافت اعتباراتی برای اعمال وظایف حاکمیتی خود از جمله نظارت و پایش بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است و باید بخشی از اعتبارات حوزه سلامت باید در اختیار این سازمان قرار بگیرد.

معاون وزیر جهادکشاورزی اضافه کرد: ما از طریق مجلس این خواسته را دنبال می‌کنیم. علاوه بر آن، در کمیسیون‌های مربوطه دولت نیز پیشنهاداتمان را مطرح کردیم و نامه اخیر ییس کمیسیون کشاورزی نیز در همین راستا است.

به گزارش مهر، رئیس کمیسیون کشاورزی به تازگی در نامه‌ای از رئیس کمیسیون برنامه مجلس خواست 20 درصد درآمد حاصله از اخذ عوارض از نوشیدنی‌های قندی تولیدی و وارداتی به سازمان دامپزشکی اختصاص یابد.

 

 

نظر شما
ادامه