کد خبر: ۱۹۳۹۰

جلسه مدیریت تولید، جوجه ریزی و سوخت واحدهای مرغداری در مازندران با حضور روسای ادارات دامپزشکی و معاون بهبود تولیدات دامی مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستانهای استان مازندران در سالن جلسات این سازمان برگزار شد.

در این جلسه که ترکاشوند مدیرکل دفتر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم وزارت جهاد کشاورزی نیز حضور داشت دکتر حمید رسولی زاده معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان مازندران اعلام کرد: لازمه کنترل نوسانات قیمت و تولید، داشتن برنامه ریزی و مدیریت لازم در این حوزه است.

وی اظهار داشت: صدور مجوزهای بهداشتی از طریق اداره کل دامپزشکی مازندران با استفاده از سامانه GIS صورت می گیرد و در این سامانه، وضعیت بهداشتی منطقه مورد رصد واقع می گردد.

رسولی زاده، بررسی سابقه بیماری، پایش میزان جوجه ریزی، پیش بینی میزان واکسن مورد نیاز، ردیابی بیماری، بررسی مسیر حرکت بیماری، ارائه هشدارهای لازم به بهره برداران، برآورد میزان تولید گوشت مرغ، هدفگذاری برای صادرات، تصمیم گیری برای مراحل بعدی جوجه ریزی و تعیین زمان جوجه ریزی برای مرغداران و ... را از مزایای بهره گیری از سامانه بر شمرد.

وی در پایان گفت: همکاران ادارات دامپزشکی شهرستان ها برای صدور مجوز بهداشتی جوجه ریزی، گواهی صادره از تعاونی و یا اتحادیه مرغداران را مورد مطالبه قرار دهند و بر اساس این گواهی اقدام به صدور مجوز بهداشتی نمایند.

در ادامه ترکاشوند مدیرکل دفتر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: همه تولیدکنندگان باید هماهنگ با سیاست ها و تصمیم گیری های اتحادیه و تعاونی باشند و منافع گروهی را بر منافع شخصی ترجیح دهند.

وی از طراحی سامانه مدیریت تولید خبر داد و افزود: این سامانه در اختیار اتحادیه مرغداران قرار گرفته و کلیه امور مربوط به توزیع سوخت، مجوز بهداشتی و ... از طریق این سامانه پایش می شود.

ایشان در پایان گفت: اجرای این برنامه بر عهده تعاونی هاست و نظارت بر این مدیریت بر عهده معاونت امور دام است و هیچ مرغداری حق فعالیت بدون هماهنگی تعاونی مربوطه را نداشته و نمی تواند مجوز جوجه ریزی و سوخت اخذ نماید.

در این جلسه عطایی نژاد سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز خاطرنشان ساخت: مدیریت جوجه ریزی باید در استان شکل گیرد تا نوسانات قیمت و تولید به حداقل ممکن برسد.

 

 

نظر شما
ادامه