کد خبر: ۱۹۳۸۷
تعداد نظرات: ۱۴ نظر

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: باید فرایند کارها در سازمان دامپزشکی را مطالعه و مهندسی مجدد کنیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، دکتر مهدی خلج در گردهمایی دوره آموزشی اصول و مبانی نیروی انسانی، تاکید کرد: باید مراحل اضافی کار ها در سازمان دامپزشکی حذف شود و در مراحل کار در تمام امور تخصصی از جمله صدور پروانه و صدور مجوزهای فنی سریع و شفاف باشد تا زمینه ایجاد مفسده از بین برود.

وی در ابتدای سخنان خود ضمن تشریح سیاست های کلی سازمان در عرصه خدمت رسانی، شرکت کنندگان در این گردهمایی را به فراگیری دانش کار دعوت کرد.

رییس سازمان دامپزشکی کشور اظهار امیدواری کرد: شرکت کنندگان در این گردهمایی در پایان این دوره، علمی را اندوخته باشند که به فرمایش مولا علی (ع) برای مردم مفید باشد.

دکتر خلج در ادامه گفت: سازمان دامپزشکی کشور نقشی منحصر به فرد و بی بدیل در عرصه خدمت رسانی به مردم در سطح کشور دارد؛ ما در اقتصاد ملی، بهداشت عمومی و تجارت جهانی نقش بسزایی داریم؛ همبستگی بین ما در جهت منافع ملی، ما را به نتیجه مطلوب خواهد رساند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: باید با کار و تلاش خستگی ناپذیر در ایفای نقش سازمان، در جامعه تلاش کنیم و هرکدام مانند یک رسانه متحرک کارمان را به جامعه معرفی کنیم.

وی با تاکید بر این که تکامل راز خلقت است، اضافه کرد: سازمان دامپزشکی کشور یک کل متشکل از اجزایی است که اگر هر یک در جای خود درست عمل کند، نتیجه آن پویایی و بالندگی سازمانی است و چنین سازمانی به پیش رونده است.

دکتر خلج ادامه داد: همه ما به سازمان و جامعه تعلق داریم و باید روز به روز با مهارت بیشتر و با اخلاق نیکوتر ، خدمت بیشتری به جامعه ارایه کنیم.

رییس سازمان دامپزشکی کشور افزود: امور اداری یک بحث ستادی دارد که عبارت است از مطالعه قوانین و مقررات و کسب امتیازات بیشتر برای کارکنان سازمان، مسوولان این حوزه کاری باید پیگیری کنند تا حقوق وامتیازات قانونی نیروی انسانی زحمتکش دامپزشکی طبق مقررات برقرار شود و کارکنان با خاطری آسوده به خدمت رسانی به مردم بپردازند .

وی با تاکید بر شفاف­سازی امور و بیان مقررات برای همه همکاران، گفت: اگر کارمندان سازمان دامپزشکی روش های محاسبه حقوق ومزایای خود را بدانند، هم اطمینان خاطر بیشتری نسبت به کار شما پیدا می کنند و هم اگر در ثبت اطلاعات حقوقی آنان اشکالاتی وجود داشته باشد، با انعکاس به موقع آن اشکالات، شما را در جهت انجام بهتر وظایف اداری تان کمک خواهند کرد و در نتیجه حقی از حق الناس بر گردن شما باقی نخواهد ماند .

رییس سازمان دامپزشکی کشور با تاکید بر این که باید در زمینه خریدها و امور تدارکات به نظام سلامت اداری توجه کافی داشته باشیم گفت: باید درست کار کردن را نصب العین خود قرار دهیم و حرام و حلال یادمان باشد؛ باید تلاش کنیم در زمینه دولت الکترونیک پیشتاز دستگاه های اجرایی دولت باشیم و مکاتبات ما در سطح ملی و با استان ها باید تمام الکترونیک باشد .

وی افزود: ما باید فرایند کارها را مطالعه و مهندسی مجدد کنیم و مراحل اضافی کار ها را حذف کنیم؛ در زمینه تمام امور تخصصی سازمان از قبیل صدور پروانه و صدور مجوزهای فنی باید مراحل کار سریع و شفاف باشد تا زمینه ایجاد مفسده از بین برود.

دکتر خلج تصریح کرد: شیوه های تعیین نیاز و خرید کالا و نظارت بر کیفیت خرید باید اصلاح و به روز رسانی شود و روز به روز به طرف شرایط بهتر به پیش رود.

رییس سازمان دامپزشکی کشور به موضوع ضرورت توجه لازم به نظم و انضباط اشاره کرد و افزود: در یک تشکیلات بهداشتی مانند سازمان دامپزشکی باید هر چیز سرجای خودش باشد، همه چیز باید بهداشتی و دارای هارمونی و هماهنگی خاص باشد و از ساختمان گرفته تا راهروها و راه پله ها و اتاق های کار و پنجره ها و در و دیوار همه باید نظیف و دارای نظم وترتیب خاص و درشان یک محیط بهداشتی باشد .

** تاکید بر رعایت سیاست های کلی حفظ سلامت نظام اداری

دکتر خداویردی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور نیز در این گردهمایی سیاست ها و خط مشی های امور اداری، رفاه و پشتیبانی سازمان را در سطح کشور بیان و بر رعایت بیش از پیش قوانین و مقررات و سیاست های کلی حفظ سلامت نظام اداری تاکید کرد.

وی همچنین شرکت کنندگان در گردهمائی را به رعایت حقوق دیگران و حق الناس دعوت و روسای امور عمومی ادارات کل دامپزشکی استان ها را به نظارت و کنترل بر نحوه انجام امور اداری در حوزه کاری خود سفارش کرد.

خاطرنشان می شود در این گردهمایی آموزشی، مدرسانی از سایر دستگاه های اجرایی دعوت شده بود که هرکدام مبحث خاصی برای شرکت کنندگان در دوره آموزشی تدریس کردند؛ از جمله اساتید این دوره دکتر قنبری، معاون امور آمار و برنامه ریزی معاونت توسعه و سرمایه انسانی ریاست جمهوری، در خصوص جذب و بکارگیری نیروی انسانی در دستگاه های اجرایی دولتی، تبدیل وضعیت استخدامی نیروی انسانی و سامانه کارمند ایران مطالبی بیان کرد.

مهندس اسد پاریاد، مدیر کل دفتر امور اداری وزارت جهاد کشاورزی از دیگر مدرس دعوت شده برای تدریس در این دوره آموزشی بود که در خصوص کلیات امور اداری و فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری و امور مرتبط با استخدام، تغییر وضعیت استخدامی کارکنان و حقوق و مزایا مطالب مفید و ارزشمندی بیان کرد.

از دیگر مدرسین دعوت شده برای تدریس در این دوره آموزشی، مهندس نادر تقی زاده مدیریت هسته گزینش وزارت جهاد کشاورزی بود.

وی قانون گزینش و آیین نامه اجرایی آن را برای شرکت کنندگان در جلسه تشریح کرد و به شیوه های اجرایی و عملی گزینش در وزارت جهاد کشاورزی پرداخت.

در این دوره آموزشی، دکتر سید محمود حاج اکبری، مدیر کل دفتر امور اداری، رفاه و پشتیبانی سازمان دامپزشکی کشور، مباحث مرتبط با طبقه بندی مشاغل، رشته های شغلی و پست های سازمانی دامپزشکی را برای شرکت کنندگان در دوره آموزشی تشریح کرد.

وی همچنین در زمینه مباحث گوناگون به سوالات شرکت کنندگان در دوره آموزشی پاسخ داد و در تبیین مباحث مختلف مشارکت کرد.

کلیات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری، ورود به خدمت و استخدام و تغییر وضعیت استخدامی کارکنان، ماموریت و انتقال نیروی انسانی، مرخصی ها و بازنشستگی از جمله موضوعاتی بود که توسط عبدالعظیم بازگیر، معاون اداری و رفاه اداره کل امور اداری سازمان دامپزشکی برای شرکت کنندگان در این دوره آموزشی ارایه شد.

همنچنین مهدی کریمی، معاون اداره کارگزینی سازمان دامپزشکی کشور، مبحث فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری (حقوق ومزایا) را به طور مفصل و کامل برای شرکت کنندگان در این دوره آموزشی تشریح کرد.

مسائل مربوط به اسناد و نحوه نگهداری و بایگانی و همچنین شرایط امحا آن توسط پرویز داداشی نژاد، رییس اداره دبیرخانه سازمان دامپزشکی کشور برای حاضران در گردهمایی توضیح داده شد و مبحث امور رفاه و تعاون و امور مربوط به مامورسراها از دیگر مباحثی بود که توسط آقای براتعلی چوپانی رییس اداره رفاه و تعاون بیان شد.

یادآور می شود، گردهمایی دوره آموزشی اصول و مبانی نیروی انسانی، ویژه روسای امور عمومی ادارات کل دامپزشکی استان ها در روزهای یکشنبه و دوشنبه (16 و 17 آذر ماه جاری) در سالن اجتماعات سازمان دامپزشکی کشور به مدت دو روز آموزش حضوری و یک روز غیر حضوری برگزار شد.

 

 

انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
0
0
اميدوارم آقاي دكتر خلج در زمينه تعديل قوانين بهداشتي و اجراي ماده ١٩ گامهاي عملي بردارند.متاسفانه استانداردهاي سازمان دامپزشكي در حد كشورهاي پيشرفته است و غير عملي و با عدم اجراي ماده ١٩ فساد اداري در سيستم ايجاد كرده،بطوريكه عده اي افراد دولتي حقوق پايين خود را بهانه كرده و حق الناس را ضايع مي كنند در حاليكه جوانهايي در اين مملكت داريم كه آماده اند با حقوق كارگري براي مردم خدمت كنند.به نظرم بايد وقتشه سيستم تكليفش را با اين جماعت مشخص كند.اگر نمي توانند با حقوق پايين رييس اداره اي شوند،استعفا بدهند و بروند
دامپزشك
|
-
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
0
0
جناب آقاي دكتر خلج
با سلام فرمايشات جنابعالي كاملا متضاد با عملكرد سازمان دامپزشكي مي باشد خصوصا در مورد صدور پروانه و بهيچ وجه تاكنون نه تنها شفاف سازي نشده بلكه تناقض آشكار در تمامي استانها مشهود است دادن آزمايشگاه دامپزشكي بصورت نيمه وقت براي اعضاي هيات علمي در تعدادي از استانهاي كشور و بويژه براي استان تهران و همچنين دادن پروانه نيمه وقتي و تاسيس كلينيك هاي تخصصي اما در عوض باطل نمودن پروانه مجوز نيمه وقتي اعضاي هيات علمي در استان گيلان كه داراي مدرك تخصصي بوده و حق محروميت از مطب دريافت نمي كنند در اين زمينه سايت حكيم مهر نيز بطور خصوصي در مورد فزمايشات آقاي دكتر خلج ميتواند اظهار نظر نمايد و به استحضار ايشان نيز برسانند.
ناشناس
|
-
|
۰۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
0
0
آقای دکترخلج در دولت تدبیر و امید منصوب شده اند و بنظر میرسد قصد سرو سامان دادن به سازمان را دارند منتهی مراتب در اولین صحبتهایشان از صدور پروانه و شفاف سازی بحث نموده اند و بهتر است اینکار را هرچه سریعتر به نظام دامپزشکی واگذار کنند و خود را همانند وزیر محترم بهداشت که از زیرمیزی پزشکان صحبت کردند بیشتر بحث نظارتی را دنبال نمایند و این کار مهم را به شورای نظام استانها واگذار و از تک روی و کج فهمی تعدادی از مدیران کل از قوانین موجود که بطورسلیقه ای عمل می نمایند سریعا بازخواست نمایند و سعی نمایند اعتدال را در تمامی استانها اجرا نموده و از تبعیض پرهیز کنند و راه دکتر دستور را ادامه ندهند و از مدیران نالایق استانها که در سازمان تجمع یافته اند استفاده نکنند
دامپزشک
|
-
|
۰۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
0
0
اعضای هیات علمی بهتر است بجای پرداختن به امور کلینیکی و آزمایشگاه خصوصی که حق دامپزشکان فارغ التحصیل و بیکار است به امور تحقیقی !!! خودشان بپردازند تا کار برای همه باشد و هر شخص نیروی خود را متمرکز بر رسالت و وظیفه اصلی خودش بکند.
کارمند
|
-
|
۰۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
0
0
شما اول این استخدامهای فامیلی را جمع کنید بقیه پیش کش
حسینی
|
-
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
0
0
استخدام فامیلی به کنار. یکی دست و پای روسای شبکه های دامپزشکی را ببندد،شده .......... سرقفلی اش بنام ایشان ثبت شده و همکاران بخش خصوصی هم کارگران این .......... هستند.نمونه اش را در .......... همه به عینه دیدند و کسی صدایش در نیومد
ناشناس
|
-
|
۰۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
0
0
اعضای هیات علمی دامپزشکی همانند اعضای هیات علمی علوم پزشکی علاوه بر تحقبق و تدریس به امر درمان نیز بایدمشغول گردند و این مسئله باعث می شود که علم اینها به روز شود و دانشجویان را تئوریک تدریس نکنند و ابتدا خود در عرصه فیلد خبره شوند و سپس آن را یه دانشجویان منتقل کنند. عرصه درمان باید رقابتی باشد چون سود آن به مردم بر می گردد. در مورد بیکاری فارغ التحصیلان باید رابطه منطقی بین دانشکده ها و بازار ایجاد نمود و در هردهکوره ای رشته دامپزشکی دایر نشود و بعد اگر این آقا از یک استادی که حتی یک سزارین انجام نداده و بیماریها را بصورت اسلاید تدریس می کند ، میتواند در یک گاوداری و یک مرغداری مشغول شود و چون نئوریک خوانده بیشتر مورد تمسخر کارگران قرار می گیرد، گاو نزدیک به زایمان را آقای تازه فارغالتحصیل بعد از توش رکتال می فرمایند، حامله نیست.
ناشناس
|
-
|
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
0
0
آقای دکتر خلج .................... هستند اما با بصیرت و برنامه همراه با تیم سالم و قوی وارد عمل شده است
ناشناس
|
-
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
0
0
آقای دکتر خلج لطفا شفاف عمل کنید ..................... از آقای دکتر حبیبی بخواهید تا تمامی کلینیک ها و آزمایشگاههای اعضای هیات علمی راهرچه سریعتر لغو نمایند و یا به تمامی هیات علمی ها مجوز بدهید. تعجب می کنم ............................. بقول شاعر آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است
ناشناس
|
-
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
0
0
چرا در مورد نحوه پرداخت تسري چيزي گفته نشده
ناشناس
|
-
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
0
0
امیدوارم در این فرآیند ،شلوغ کاران اصلی هم لیبل گذاری و راههای معلق بازیشان بسته گردد
کارمند
|
-
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
0
0
اقای دکتر خالج سلام یکسری به مناطق محروم کشور بزنید در استان ........ شهرستان ........ رئیسی گذاشته اند که اداره را با ........... اشتباه گرفته.از تبعیض کارمندان گرفته تا هر کار غیر قانونی دیگر .به گفته خودشان پارتیش هم داره و هر وقت بخواد میاد و هر وقت بخواد تعطیل میکنه. حسابی هم از همه جا بهش میرسند از ترس گیر دادنش. کارمندان اداره هم از ترس کینه جویش حرفی نمیزنند.ادم بسیار زرنگی هم هست زبان چرب و نرم وبه موقع لازم مظلوم نمایی.تا همه چیز را به گند نکشیده فکری بکنید
کارشناس
|
Iraq
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
0
0
اقای کارمند همه جا اسمان همین رنگه
کسمائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
0
0
آقای دکترخلج
براساس اعلام یکی از مراکز بازرسی تا الآن بیش از 150مورد اعتراض وشکایت برعلیه سهل انگاری تلفات میر کل دامپزشکی ............. به شما ومراکز قانونی دیگر دریافت گریده وخیلی ها موجه بودند چرا شما بی تفاوت هستید؟
نظر شما
ادامه