کد خبر: ۱۹۳۳۴

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه عرضه شیر فله‌ای خارج از ضوابط دامپزشکی است گفت: شیر تنها باید در کارخانجات شیر پاستوریزه فرآوری شود و فرآوری و عرضه آن به شکل فله‌ای غیرقانونی است.

دکتر نادر پرور در گفت‌و‌گو‌ با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه با بیان اینکه عرضه شیر فله‌ای خارج از ضوابط دامپزشکی است اظهار داشت: شیر تنها باید در کارخانجات شیر پاستوریزه فرآوری شود و در این مورد مجوزی برای واحدهای تولید صادر نشده است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: مصوباتی به منظور برخورد با افراد عرضه‌کننده شیر به صورت فله‌ای تصویب شده و کمیته پیگیری این امر در دفتر امور اجتماعی استانداری با همکای مرکز بهداشت و دامپزشکی در حال فعالیت است.

وی نگهداری 12 تا 24 ساعت لاشه‌ها در پیش سرد کشتارگاه‌ها ضروری دانست و گفت: پس از کشتار و تبدیل به لاشه ضروری که لاشه دام در سردخانه حفظ شود و این امر با افزایش اسیدیته گوشت سبب کاهش PH و در نتیجه ضدعفونی شدن دام در مقابل بسیاری از بیماری‌ها می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه ترد و خوشمزه شدن گوشت را از دیگر فواید دوره جمود نعشی دانست و بیان کرد: مردم علاوه بر تهیه گوشت از مراکز بهداشتی با مهر تأیید دامپزشکی، در صورت امکان گوشت را به صورت تازه مصرف و آن را حداقل به مدت 12 تا 24 ساعت در یخچال معمولی نگهداری کنند.

ورود و خروج افراد غیرمسئول به کشتارگاه بیستون

پرور با اشاره به اینکه کشتارگاه بیستون از نظر ساختاری از بهترین کشتارگاه‌های صنعتی کشور است عنوان کرد: محصولات این کشتارگاه به طور کامل بهداشتی و مورد تأیید دامپزشکی و مرکز بهداشت است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه مشکلات مربوط به نظارت را مسئله قابل طرح در کشتارگاه بیستون عنوان کرد و گفت: مدیریت در کشتارگاه بیستون با ساختار مدیریت آن هم‌خوانی ندارد بنابراین ورود و خروج افراد غیرمسئول سبب بروز مشکلاتی برای آن شده است.

پرور عنوان کرد: در همین راستا پس از برگزاری جلسات متعدد با معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه، کمیته‌ای متشکل از مدیر امور اجتماعی استانداری، فرمانداری، معاونت بهداشتی، دامپزشکی، اصناف ، شهرداری و سایر ادارات مرتبط برای پیگیری این مسئله تشکیل شده تا ورود و خروج افراد غیرمسئول به کشتارگاه بیستون کنترل و محدود شود.

وی با بیان اینکه دامپزشکی استان وظیفه نظارت بر عرضه فرآورده‌های خام دامی پیش از ورود به کارخانه را بر عهده دارد افزود: دامپزشکی در راستای تأمین سلامت مردم و حفظ بهداشت عمومی بر تولید شیر در دامداری‌ها، جمع‌آوری شیر در ایستگاه‌ها و انتقال به کارخانه‌ها نظارت مستمر دارد.

 

 

برچسب ها: گوشت، کرمانشاه،
نظر شما
ادامه