کد خبر: ۱۹۲۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر -  از آنجایی که براساس تصمیم جامعه جهانی دامپزشکی آخرین شنبه ماه آوریل هر سال روز جهانی دامپزشکی نامگذاری شده و بسیاری از کشورها نیز در این خصوص مراسمی را برپا می‌کنند امسال در کشور ما هم همایش روز جهانی دامپزشکی با شعار "یک دنیا، ‌یک بهداشت / همکاری بیشتر دامپزشکان و پزشکان " و با حضور پیشکسوتان دامپزشکی کشور دردانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد.

‌در این همایش که جمعی از مسئولان دامپزشکی دربخش خصوصی و دولتی و دانشجویان این رشته حضور داشتند،‌ دکتر سیدمحسن دستور که به تازگی به ریاست سازمان دامپزشکی کشور رسیده است، اظهار کرد: ‌در شعار امسال روز جهانی دامپزشکی نقش دامپزشکی و نقش همکاریهای بین بخشی و بین حوزه پزشکی و دامپزشکی مد نظر قرار گرفته است.

وی با تاکید براینکه نقش دامپزشکی ازشروع تولید تا زمان مصرف خود را نشان می دهد، ادامه داد:‌ در زمینه مسائل مربوط به تجارت جهانی، باقی مانده‌ها، بهداشت فرآورده های خام دامی و ...، نقش دامپزشکی را به شکل بارزتری می بینیم و البته در حال حاضر می توانیم با توجه به هماهنگی ها و همکاریهای بین بخشی نقش خود را بهتر نشان دهیم.

دستور تاکید کرد: این ارتباطات و همکاریهای بین بخشی می تواند در پیشرفت فعالیتهای دامپزشکی نقش جدی داشته باشد.

درادامه این مراسم دکتر سید محمد آقا میری رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور نیز تاکید کرد: اهمیت دامپزشکان به عنوان سربازان گمنام پیشگیری و دخیل در عرصه های سلامت انسانها و..، بر کسی پوشیده نیست.

وی با تاکید بر اهمیت فعالیتهای دامپزشکی اظهار تاسف کرد که نقش دامپزشکی در حوزه سلامت و بویژه هفته سلامت نادیده انگاشته شده است.

در این مراسم همچنین دکترسید شاپور رضا شجاعی، رییس سازمان نظام دامپزشکی استان تهران با بیان اینکه دامپزشکان خط مقدم تلاش و تشخیص در ایجاد و حفظ سلامت و بهداشت عمومی جوامع هستند، ‌ادامه داد:‌ با وجود اقداماتی که در کشورمان انجام شده ولی هنوز تا رسیدن به نقطه ای که جایگاه واقعی دامپزشکی تبیین شود راه زیادی داریم.

وی افزود: باید درهمه بخشهایی که با سلامت و بهداشت جامعه سر و کار داریم نمایندگان بسیار قوی داشته باشیم و این میسر نمی شود مگر اینکه برای اعتلای دامپزشکی تلاش کنیم.

در بخش دیگری از این مراسم دکترعباس شفیعی چهره ماندگار دامپزشکی نیز که 46 سال در موسسه واکسن و سرم سازی رازی فعالیت کرده دامپزشکی را یک رشته وسیع دانست و گفت: این رشته می تواند در زمینه های مختلف در جامعه فعال باشد و به جامعه خدمت کند.

وی با اشاره به اینکه پایه گذاران موسسه رازی دامپزشک بوده اند ، ضمن تاکید بر اقدامات ارزنده ای که در این موسسه انجام گرفته است ،‌گفت: امیدواریم نسلهای آینده نیز در حفظ و بهبود این موسسه و فرآورده های آن بکوشند چرا که در این موسسه ظرفیت کاری بسیار زیادی نسبت به سایر موسسات وجود دارد.

دکتر ناصر نبی پور رئیس هیات مدیره جامعه دامپزشکان ایران هم تنها به این نکته اکتفا کرد که چنین برنامه هایی باید توسط جامعه دامپزشکان، برگزار شود و گفت: در سال آینده جامعه دامپزشکان ایران این گونه مراسم ها را مدیریت خواهند کرد.


در پایان این مراسم از علی رضا شقایق، محمدرضا ملایری، حسین هاشم زاده فرهنگ و سیدرضا حسینی در بخش مدیریتی - آموزشی و همچنین از اساتیدی چون علی اسلامی، احمد شیمی، محمدقلی نادعلیان، عباس شفیعی، بابا مخیر و رضا هاشمی فشارکی در بخش چهره های ماندگار و جمعی ازپیشکسوتان دامپزشکی و روسای سابق سازمان دامپزشکی کشور و سازمان نظام دامپزشکی کشور تقدیر شد که البته برخی از این افراد و از جمله دکتر مجتبی نوروزی رییس سابق سازمان دامپزشکی کشور در مراسم حضور نداشتند.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محفوظ
|
-
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۸۹/۰۲/۰۷
0
0
دیدن دکتر شجاعی در کسوت ریاست نظام تهران موجب تعجب و صد البته تاسف است مکاتبات متعدد ایشان در مخالفت با بخش خصوصی آنقدر زیاد است که تصور نمی کنم خودش هم انکار کند تا جائیکه چندین بار واگذاری درمان به بخش خصوصی را به چالش کشیده است
عضو نظام تهران
|
-
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۹
0
0
نظام استان تهران از زمان حظور ایشان .... رای محکومیت.........برای کلیسین های دام کوچک مینماید چرا نماینده اعضای شاغل در بخش خصوصی باید اینگونه باشد
نظر شما
ادامه