کد خبر: ۱۹۱۳۹

ماهیانی که مصرف انسانی ندارند غذای کروکودیل‌ها هستند و هر قطعه کروکودیل بالغ روزانه سه کیلوگرم گوشت مصرف می‌کند که هزینه نگهداری روزانه آن حدود 5000 تومان است.

به گزارش ایسنا، مژگان روستایی، اولین پرورش‌دهنده کروکودیل در کشور با اشاره به واردات کروکودیل‌های مولد از مالزی و تایلند طی سال‌های اخیر اظهار کرد: سال گذشته این کروکودیل‌ها به مرحله تخم‌گذاری رسیدند و 9 بچه کروکودیل تولید کردند.

وی با اشاره به این‌که 9 کروکودیل موجود یک ساله و ایرانی هستند، اظهار کرد: اکنون پوست بچه کروکودیل‌ها قابل بهره‌برداری است اما برای بهره‌وری بالاتر طی سه سال‌ آینده پوست آن‌ها بهره‌برداری می‌شود.

این کارآفرین نمونه استان هرمزگان نیز با اشاره به این که در حال حاضر شش کروکودیل مولد در ایران نگهداری می‌شوند، خاطرنشان کرد: کروکودیل‌های مولد باید 10 ساله باشند.

روستایی با بیان این‌که در حال حاضر 50 قطعه کروکودیل مولد در کشور وجود دارد، گفت: امسال نیز برای دومین بار تخم‌گذاری انجام و پیش بینی می شود بیش از 20 بچه کروکودیل تولید شود.

وی با اشاره به این‌که مزرعه پرورشی موجود در حال آماده سازی مولدها و استحصال بچه کروکودیل‌ها به منظور افزایش تولید است، اظهار کرد: هنوز این مزرعه به مرحله تولید اقتصادی نرسیده است.

به گفته او با توجه به این که واردات کروکودیل شرایط طولانی و پیچیده اداری دارد و هزینه‌هایش مقرون به صرفه نیست، دیگر واردات نخواهیم داشت و از مولدهای موجود تکثیر و پرورش انجام می‌شود.

 

 

برچسب ها: کروکودیل،
نظر شما
ادامه