کد خبر: ۱۹۰۸۴
تعداد نظرات: ۲ نظر

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: این استان رتبه نخست نظارت بر بهداشت فرآورده های خام دامی را در کشور به خود اختصاص داده است.

به گزارش وقت نیوز، دکتر بهراد زندیه در حاشیه تمرین پدافند غیرعامل دامپزشکی آذربایجان شرقی در روستای لامشان شهرستان هشترود در گفتگو با خبرنگاران افزود: آذربایجان شرقی با برخورداری از 10 میلیون واحد دامی در سطح استاندارد جزو پنج استان برتر کشور از نظر تولید فراورده های دامی است.

وی اظهار کرد: این تمرین برای حفظ آمادگی ادارات دامپزشکی شهرستان ها برای مقابله با تهدیدات زیستی، حفظ صنعت دامپروری و دامداری، ثبات تولید و مقابله با بیماری مشترک بین انسان و دام برگزار می شود.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی، مبارزه با بیوتروریسم را از دیگر اهداف این تمرین خواند و ادامه داد: بیوتروریسم، سوء استفاده از عوامل میکروبی، ویروسی، انگلی یا فرآورده های آن ها به منظور ارعاب یا هلاکت انسان ها و نابودی دام ها و گیاهان است.

زندیه یادآوری کرد: بیماری لمپی اسکین نیز در 13 شهرستان استان مشاهده شده بود که با سرعت عمل همکاران بخش دولتی و خصوصی و با کمترین خسارت تحت کنترل قرار گرفت.

وی گفت: برای پیشگیری از بیماری لمپی اسکین در استان 210 هزار راس دام اصیل و دورگه در دامداری های صنعتی و سنتی واکسینه شدند.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر دامپزشک
|
-
|
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
0
0
با سلام
در سفر کاری که به تبریز داشتم به نکات جالبی برخوردم:
اکثر قصابی های تبریز گوشت گوسفندی فاقد مهر بازرسی صحی داشتند.
تقریبا همه پرکنده فروشها بسته بندی مرغ را باز کرده و ران و سینه جدا میفروشند. پس وای به حال سایر استانها که مرکز استان نمونه اینگونه است.
رضا
|
-
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
0
0
خب ماهم جزء کسانی هستیم که سالی یک عدد مرغ هم نمیخریم ولی پشت ویترینو همیشه مسیر مدرسمون هست می بینیم .همون یکعدد مرغم اگه سالی باشه برای مهمون هست .یادم نمیاد کی مرغ خوردم شاید وقتی بردنم اردو در سال 91 اونم به خاطر خواهرم بسته بندی کردم و به بهونه اینکه میل ندارم اوردم با خواهرم خوردیم .حالا شما هی بیایید گرونترشم بکنید .سایت شمارو اتفاقی خونه دوستم دیدم اومده بودم برای ثبت نام آزمونهای سنجش که اونم پول میخواست و من پولم کفافه 3 تا آزمون را میداد. بگذریم ....نظر اقای دکتر رو دیدم که نوشته بودند فاقد مهر و ...هستن برام جالب اومد بگم که آقای دکتر تو این شهر نمونه خیلیا هستن که مزه مرغم یادشون رفته چه برسه به اینکه مهرشم ببینیم
نظر شما
ادامه