کد خبر: ۱۹۰۷۷

شرکت مدیوت آمریکا فناوری جدیدی تولید کرده است که با استفاده از آن می توان زخم حیوانات را با داربست های نانوالیافی و سلول های بنیادی دامی ترمیم کرد.

به گزارش گروه علمی ایرنا در حال حاضر برای درمان مشکلات عروقی در حیوانات، تنها از داروهای ضدالتهاب و ضددرد استفاده می شود. این داروها پرهزینه و برای کبد مضر است.

در این فناوری جدید از سلول های بنیادی حیوانی برای احیای بخش آسیب دیده بدن استفاده می شود. با این فناوری جدید، دامپزشکان قادرند چربی را از بدن حیوان بیرون بکشند و سلول های بنیادی را از آن جدا و سلول بنیادی را به محل موردنظر تزریق کنند.

از نظر صنعتی، این روش نسبت به روش های رایج فعلی بهبود های زیادی یافته است. یکی از مزایای این روش آن است که می توان در زمان بسیار کوتاهی، نمونه تازه با قیمت پایین تهیه کرد که این برای دامپزشکان و دامداران بسیار مهم است.

شرکت نانوفایبر وترینری نیز داربست های نانوالیافی سنتزی جدیدی ارایه کرده است. این شرکت پیش از این موفق به طراحی اولین نای سنتزی قابل کاشت در بدن شده بود. تاکنون چهار بیمار از کشورهای مختلف از این نای مصنوعی استفاده کرده اند.

سازمان غذا و داروی آمریکا پلیمر مورد استفاده در این محصول را برای جراحی و التیام زخم ها تایید کرده است.

تیم پدی مدیرعامل شرکت نانوفایبر می گوید: ما موفق به ارایه راهکاری خلاقانه برای کمک به صاحبان حیوانات شده ایم. امیدواریم که این همکاری مشترک با مدیوت آمریکا تداوم یافته تا ارزش افزوده بیشتری روی محصولات این شرکت ایجاد شود.

همکاری مشترک میان مدیوت و نانوفایبر در راستای تجاری سازی روش های درمانی خلاقانه است که به بهبود کیفیت زندگی حیوانات کمک می کند.

جرمی دلک مدیرعامل شرکت مدیوت می گوید: این فناوری می تواند کاربردهای متعددی داشته باشد، همچنین به محققان دانشگاه اطمینان می دهد که سلول های بنیادی قادر به افزایش طول عمر حیوانات می شود و این داربست نانوالیافی و روش کاشت سلول های بنیادی پیشرفت های زیادی را در درمان زخم ها و کنترل آنها بوجود می آورد.

 

 

نظر شما
ادامه