کد خبر: ۱۸۹۹۲

با توجه به نیاز و ضرورت هماهنگی هر چه بهتر شهرستانهای مجاور با هم و بررسی جامع تر مشکلات مناطق در کارگروههای کوچکتر و ارائه پیشنهادات و مصوبات کارگروه شبکه های دامپزشکی شهرستان به 3  کارگروه منطقه‌ای تقسیم شدند.

 

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی رضوی با بیان این مطلب اظهار داشت: از میان اعضاء کارگروه عضوی بعنوان مسئول کارگروه منطقه ای توسط اعضاء، منتخب و بعنوان نماینده کارگروه مصوبات را پیگیری خواهد نمود.

 

دکتر مجید روحانی نژاد اهداف این تقسیم بندی را شامل؛ ایجاد هماهنگی هر چه بهتر در امور فنی بین شبکه های کارگروه، ایجاد توازن منطقه ای و پوشش متناسب و همگن خدمات و امکانات، بررسی، مطالعه و بومی‌سازی دستورالعمل‌ها با توجه به امکانات، فرهنگ عمومی و دامپروری منطقه ذکر کرد.

 

وی با اشاره به اهمیت خدمان فنی و بهداشتی دامپزشکی، اهداف فنی این تقسیم بندی را نیز شامل؛ آسیب شناسی خدمات و سیاست گذاری برای بهبود روشها، بومی سازی نحوه آموزش و ترویج و ارتقاء سطح آگاهی دامپروران و تولیدکنندگان بخش، تقویت بخش قرنطینه‌ای و آگاه بودن از وضعیت بیماری منطقه و ارائه پیشنهادات و راهکارهای موًثر و هماهنگ در منطقه در جهت پایش و کنترل بیماریهای واگیردار ودر نهایت، جابجایی موقت نیروهای کمکی در یک منطقه با دلایل لازم صرفاً در امور خدمات فنی بعد از تاٌیید مرکز استان دانست. وی یادآور شد هر گونه مسائل مربوط به امورپرسنلی و مالی جزو موارد خاص هر شبکه بوده و قابل طرح و تصمیم گیری در کارگروه فوق نمی باشد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان، شبکه های دامپزشکی شهرستان های استان در 3 منطقه به شکل ذیل تقسیم بندی شدند:

 

منطقه یک شامل؛ شهرستان های سبزوار، نیشابور، فیروزه، خوشاب، جوین، جغتای، داورزن، قوچان و درگز با ریاست سبزوار، منطقه دو با حضور شهرستان های تربت حیدریه، گناباد، کاشمر، بردسکن، خلیل آباد، مه ولات، بجستان، زاوه، رشتخوار و خواف با ریاست تربت حیدریه و منطقه سه با مسئولیت شهرستان های مشهد، چناران، کلات، سرخس، فریمان، تربت جام، طرقبه و شاندیز، باخرز و تایباد با ریاست شهرستان مشهد

 

 

نظر شما
ادامه