کد خبر: ۱۸۹۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
با پیوستن رسمی هفت استان به کمپین «سیرک نه!»، فعالیت سیرک‌های حیوانات در نیمی از وسعت کشورمان ممنوع شد تا موافقت اولیه ۹ استان بعدی برای پیوستن به این کمپین، نوید فرا رسیدن روزهای خوبی برای رعایت حقوق حیوانات بدهد.

به گزارش«تابناک»، روز گذشته با حضور معصومه ابتکار، ریاست سازمان حفاظت محیط زیست کشور در خراسان شمالی، این استان رسما به کمپین «سیرک نه!» پیوست تا مقابله با حیوان آزاری در سیرک ها، یک گام دیگر به پیش برود.

البته این تنها خبر خوشِ روز گذشته از مقابله با حیوان آزاری نبود، بلکه همزمان با خراسان شمالی، شش استان دیگر هم به این کمپین پیوستند تا شمار شمار استان های پیوسته به این طرح، به عدد ده برسد و از نظر وسعت جغرافیایی، عملا نیمی از کشورمان را در بر بگیرد.

این طرح که «دیده‌بان حقوق حیوانات» بانی آن است و به تازگی با اعلام حمایت و البته تایید و تشکر رییس سازمان محیط زیست کشورمان مواجه شده است، پیشتر در سه استان خراسان رضوی، قم و گلستان مورد استقبال قرار گرفته و عملیاتی شده بود و اکنون با پیوستن استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویر احمد، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، اصفهان و کرمان، کشورمان را در آستانه تحولی جدید در زمینه رعایت حقوق حیوانات قرار داده است.

البته این انتهای راه نیست، بلکه آن گونه که گزارش‌های رسیده نشان می‌دهند، مذاکرات خوبی با مسئولان ۹ استان دیگر برای پیوستن به این کمپین صورت گرفته و حتی موافقت های ضمن برای پیوستن به این طرح دریافت شده است که امید می‌رود به زودی رسمیت پیدا کند.

در این میان، سه استان که پیش از فعالیت کمپین و در دوره‌های قبل مجوزهایی برای فعالیت سیرک ها صادر کرده بودند، با شرایط ویژه به کمپین خواهند پیوست؛ به این ترتیب که فعالیت سیرک هایی که پیش تر از این سه استان مجوز دریافت کرده بودند، تا پایان امسال مجاز خواهد بود. البته نمایندگان کمپین تلاش خواهند کرد تا حد امکان این زمان را نیز کاهش دهند.

گفتنی است در پی اعلام موجودیت کمپین «سیرک نه!» و درخواست رسمی دیده‌بان حقوق حیوانات از مدیران ادارت کل محیط زیست استان های ۳۱ گانه کشور و پیرو آن، مذاکرات حضوری با بسیاری از مدیران، تا کنون اعلام ممنوعیت فعالیت سیرک های حیوانات در ده استان به صورت رسمی به دیده بان حقوق حیوانات اعلام شده است.

هدف از این اقدام ترویجی این است که با هماهنگی با ارگان های تراز اول بین المللی در زمینه حقوق حیوانات، گام به گام عرصه بر سیرک های معدود حیات وحش در کشورمان بسته و استان به استان صدور مجوز فعالیت برای چنین سیرک هایی را منع نماید.

 

 

برچسب ها: سیرک،
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
0
0
سلام

البته با توجه به وضعیت کاملا غیر بهداشتی و تحقیر امیز سیرکها کشورمان ، بنده هم کاملاً با وضعیت فعلی ادامه فعالیت سیرکها مخالفم و باید فکری کرد ولی ذکر کلمه «ممنوعیت» مستلزم ارائه ماده قانونی است و بهتر است خانم دکتر ابتکار بجای جمع کردن گروه و قشون کشی ، فقط یک کلام اعلام نمایند که سیرکهای بدون بروانه حق فعالیت ندارند و صدور و تمدید بروانه را با سختگیری اعمال کنند. بدیهی است صدور بروانه باغ وحش و موارد مربوط به حیات وحش در انحصار محیط زیست است.
به خانم دکتر ابتکار بیشنهاد میکنم به وضعیت اسفبار باغ وحش ارومیه که بروانه هم داده اند رسیدگی کرده و با افرادی که با این کار موافقت کرده اند برخورد فرمایند.
وضعیت باغ وحش هایی که دارای بروانه از محیط زیست هستند کمتر از سیرکها نیست.
نظر شما
ادامه