کد خبر: ۱۸۸۸۶


به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، دکترعبدالله بهمنش ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ویروس کشنده‌ای به نام «وی.اچ.اس» در مزارع پرورش ماهی سردآبی استان کهگیلویه و بویراحمد شیوع پیدا کرده است، اظهار کرد: این ویروس از ابتدای امسال در مزارع این استان شیوع پیدا کرد.

این مسئول گفت: به واسطه شیوع این ویروس کشنده تعدادی قطعه ماهی سردآبی در استان معدوم شده و هم‌اکنون نیز دستور به اقدام معدوم‌سازی ماهیان موجود در مزارع داده‌ایم.

دکتر بهمنش ادامه داد: تا 25 آبان به مزرعه‌داران پرورش ماهی فرصت دادیم که برای معدوم کردن ماهیان آلوده به این ویروس و پاکسازی مزارع خود اقدام کنند.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این بیماری از ابتدای امسال در برخی از مزارع پرورش ماهی سردآبی شیوع پیدا کرد، تصریح کرد: بر اثر شیوع این ویروس تاکنون 300 میلیارد ریال به مزرعه‌داران پرورش ماهی سردآبی استان کهگیلویه و بویراحمد خسارت وارد شد.

دکتر بهمنش با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد رتبه سوم کشور را در پرورش ماهی سردآبی دارد، اظهار کرد: این استان 160 مزرعه پرورش ماهی سردآبی دارد که بیماری وی.اچ.اس برای نخستین‌بار از کشور اسپانیا وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شده است.

وی تاکید کرد: راهکاری جدی برای مقابله با این بیماری تاکنون پیدا نشده است و به همین خاطر از مزرعه‌داران خواستیم تا ماهیان موجود در مزارع خود را معدوم کنند.

 

 

نظر شما
ادامه