کد خبر: ۱۸۸۷۹

با توجه به عزم جدی دولت در جهت خودکفائی تولید واکسن در کشور، سیاست های حمایتی نظام واکسن کشور در ستاد توسعه زیست فناوری در حال تدوین است.

به گزارش روابط عمومی موسسه رازی، دکتر بهمن عابدی، قائم مقام رئیس موسسه رازی در حوزه اصلاح ساختار و توسعه علمی و فناوری که در نشست شرکت های دانش بنیان موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی سخن می گفت با بیان این مطلب اظهار کرد: دولت مصمم است از ورود بخش خصوصی به صنعت واکسن سازی حمایت کند.

این مقام مسئول افزود: تأثیرات منفی وابستگی اقتصاد کشور به نفت، رویکرد اجتناب ناپذیری را برای توسعه اقتصاد دانش بنیان و کاهش وابستگی به نفت ایجاب می نماید که در این عرصه سهم واکسن و فرآورده های بیولوژیک برای موسسه رازی و انستیتو پاستور تعریف شده است.

دکتر عابدی گفت: موسسه رازی در حال حاضر یک مرکز رشد تحت عنوان مرکز رشد زیست فناوری رازی و 12 شرکت دانش بنیان را راه اندازی نموده و تا پایان سال نسبت به تأسیس مرکز رشد فناوری های دامپزشکی و توسعه کمی شرکت های دانش بنیان اقدام می نماید.

گفتنی است «کارگاه آموزش تجاری سازی تحقیقات» با حضور شرکت های دانش بنیان موسسه رازی و محققین موسسه با تدریس دکتر ولدان در روز چهارشنبه در محل کتابخانه موسسه رازی برگزار شد.

 

 

نظر شما
ادامه