کد خبر: ۱۸۷۱۴

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: 119 هزار و 416 قطعه ماهی زینتی زنده درشش ماه نخست امسال به کشور های عراق و امارات صادر شده است .

«دکتر علی رضایی نژاد» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت 10 هزار کیلوگرم عسل به کشورهای مالزی ویمن، یک میلیون و 693 هزارکیلوگرم پا و پنجه مرغ به کشور ویتنام و هنگ کنک و 142 هزار و 867 کیلوگرم پشم گوسفندی به کشور هند صادر شده است.

وی ادامه داد: همچنین دو هزار و 392 کیلوگرم کرک بز نیز در نیمه نخست امسال به کشور ایتالیا و یک میلیون و 396 هزار کیلوگرم تخم مرغ خوراکی با نظارت دامپزشکی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی تامین فرآورده های خام دامی سالم و نظارت بر عرضه این مواد را از وظایف مهم این اداره کل عنوان کرد و بیان کرد: این وظیفه از نظارت بهداشتی بر اماکن دامی ازآغاز در کشتارگاه ها دنبال و تا عرضه در فروشگاه های سطح شهر ادامه می یابد.

رضایی نژاد یادآور شد: پارسال برای افزایش ضریب اطمینان شهروندان طرح شناسنامه دار کردن (لیبل گذاری) لاشه های دام استحصالی در کشتارگاه های استان به اجرا درآمده است که این لیبل ها حاوی اطلاعات مربوط به مشخصات کشتارگاه، نوع دام ،تاریخ تولید وانقضا ودمای مناسب نگهداری گوشت است.

وی بیان کرد: در این راستا 32 هزار و 396 مورد بازدید درشش ماه نخست از فروشگاه های عرضه گوشت قرمز و سفید، مواد لبنی، ایستگاه های جمع آوری شیر صورت گرفته است.

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی ادامه داد: در این مدت بالغ بر 226 هزارکیلوگرم فرآورده غیر بهداشتی ضبط و معدوم شده است و 119مورد نیز به مراجع قضایی معرفی شده اند.

دکتر رضایی نژاد خاطر نشان کرد:کشتار 95 هزار و 374 راس دام سبک و سنگین و هفت میلیون قطعه طیور با نظارت دامپزشکی روزانه وارد بازار مصرف شده است و در این بازدیدهای 84 هزار و 574 قطعه طیورغیر قابل مصرف نیز ضبط و معدوم شده است.

وی با بیان اینکه یک هزار و 346 کلنی زنبور عسل در استان مرکزی وجود دارد افزود: در شش ماه گذشته 103مورد بازدید کارشناسی از این کلنی ها صورت گرفته که از 33 هزار و 284کندوی بازدید شده، 46 مورد نمونه برداری و 24 مورد کانون بیماری های زنبور عسل از جمله نوزوما، واروا، آکاراپیس و مسمومیت گزارش شده است.

 

 

نظر شما
ادامه