کد خبر: ۱۸۶۵

حکیم مهر -  محققان یک شرکت دانش بنیان زیست‌فن‌آوری با انجام پژوهش‌های بنیادی بر روی اسنک‌های گوناگون موفق به تولید «اسنک پنیری غنی شده با پروبیوتیک» شدند.

دکتر توانگر ــ مدیر عامل این شرکت ــ  با بیان این که تبدیل اسنک‌ها به غذای فانکشنال (Functional food) در صدر فعالیت‌های بیوتکنولوژی غذایی قرار دارد، اظهار کرد: در این راستا محققان این شرکت با انجام تحقیقات بنیادی موفق شده‌اند اسنک پنیر (فرآورده حجیم شده ذرت) را به یک فرآورده سودمند غذایی تبدیل کنند. اسنک پنیر از بلغور ذرت، پودر پنیر، شیر خشک، روغن بدون ترانس، نمک طعام، پودر آب پنیر و رنگ طبیعی تشکیل شده که پس از بررسی‌ پروبیوتیک‌های مختلف، لاکتوباسیلوس اسپورژنز به عنوان بهترین گزینه پروبیوتکی به ترکیب آن افزوده شده است.

وی خاطرنشان کرد: طبق آخرین تعریف سازمان بهداشت جهانی مصرف پروبیوتیک‌ها به مقدار کافی باعث ارتقاء سلامت میزبان می‌شود. افزایش قدرت دستگاه ایمنی، جلوگیری از رشد میکروارگانیسم‌های بیماریزا، بهبود وضعیت مزاجی، تنظیم جذب کلسترول، تولید ویتامین‌ها و بهبود جذب مواد مغذی از جمله خواص لاکتوباسیلوس اسپورژنز است که به عنوان یک میکروارگانیسم مناسب مصرف انسان مورد تایید مراکز علمی معتبر قرار گرفته است.

توانگر تصریح کرد: این پروبیوتیک که توسط FDA و اتحادیه اروپا به عنوان یک میکروارگانیسم مناسب مصرف انسان تایید شده و سابقه مصرف در کودکان را هم دارد، نیاز به شرایط ویژه نگهداری نداشته، شرایط تولید را به خوبی تحمل می‌کند. همچنین تاریخ مصرف طولانی دارد و با توان های مختلف قابل تولید و عرضه به بازار است.

محصولات پروبیوتیک، فرآورده‌هایی با باکتری‌های مفید هستند که پس از مصرف در روده ساکن می‌شوند و اثرات مفیدی در سلامت انسان بر جای می‌گذارند.

 

نظر شما
ادامه