کد خبر: ۱۸۴۶۶

محمدرضا نعمت‌زاده ، وزیر صنعت، معدن و تجارت، شب گذشته در برنامه پایش درباره مشکل ایجاد شده برای صادرات ۱۵ هزار رأس گوسفند در گمرک توضیح داد: به دلیل نزدیک شدن عید قربان تقاضا برای بز و گوسفند ایرانی از سوی کشورهای عربی و منطقه افزایش یافته است و صادرات دام زنده در حال افزایش است. در دولت قبل مصوبه‌ای تصویب شد که از صادرات گوسفند عوارض ۶۰ درصدی دریافت شود که این مصوبه را لغو کردیم و این مشکل در حال حاضر برطرف شده و آن زبان‌بسته‌ها می توانند روانه بازارهای صادراتی شوند!

استفاده از روغن پالم در لبنیات کار غیرقانونی نبود

او همچنین با انتقاد ضمنی از مباحث مطرح شده درباره استفاده از روغن پالم در صنعت لبنیات عنوان کرد: استفاده از روغن پالم در تولید برخی محصولات لبنی خاص براساس مجوز و استاندارد انجام شد و در واقع کار غیرقانونی در این زمینه صورت نگرفت. از سوی دیگر باید بدانیم در دنیا بیش از ۱۷۲ میلیون تن روغن نباتی تولید می‌شود که ۶۰ میلیون تن آن مربوط به روغن پالم است.

وی اضافه کرد: دلیل رشد واردات روغن پالم به کشور نیز این بود که واردات روغن سویا از آمریکا به دلیل تحریم دچار مشکل شد و به همین دلیل به سمت واردات روغن پالم از مالزی رفتیم. با این وجود در سال جاری سقف واردات روغن پالم از کل واردات روغن کشور ۳۰ درصد تعیین شده است که در پنج ماهه امسال این سقف رعایت شد.

به گفته وی روغن پالم برای سرخ کردن بهترین نوع روغن است چرا که مقاومت آن بالاست.

 

 

نظر شما
ادامه