کد خبر: ۱۸۴۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

 
رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: نقشه راه موسسه رازی در راستای اصل 44 قانون اساسی و سیاست های کلی علم و فناوری کشور، در حال بازنگری و تدوین است.
به گزارش روابط عمومی موسسه رازی، دکتر حمید کهرام در افتتاحیه اولین جلسه شورای مرکز رشد زیست فناوری رازی، با بیان این مطلب گفت : موسسه رازی با سابقه طولانی خود در صنعت واکسن سازی به دنبال تقویت نقش راهبری خود و توسعه بخش خصوصی در تولید واکسن و فرآورده های بیولوژیک می باشد.
رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی افزود : توسعه زیر ساخت های علمی و فناوری و حمایت از هسته های فناور و شرکت های دانش بنیان و تشویق سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این بخش از اولویت های موسسه رازی برای توسعه صنعت واکسن سازی است .
دکتر حمید کهرام دستیابی به اهداف کلان سند چشم انداز واکسن کشور در افق 1404، از جمله اخذ تاییدیه های بین المللی، توسعه صادرات، توسعه مدیریت دانش در مراکز واکسن سازی، توسعه زیر ساخت های فنی، انتقال تکنولوژی تولید به بخش خصوصی، ایجاد مراکز و پار ک های علمی و فناوری را از اهم اولویت های موسسه رازی خواند.

دستیابی ایران در سال 1404، به 10 درصد  از سهم بازار جهانی واکسن

در این جلسه دکتر بهمن عابدی قائم مقام موسسه در حوزه اصلاح ساختار و توسعه علمی و فناوری نیز طی سخنانی اظهار کرد : ارزش بازار واکسن های انسانی جهان در سال 2013 بالغ بر 24 میلیارد دلار بوده که کشور، نیازمند برنامه ریزی جدی برای دستیابی به حداقل 10% این بازار در افق 1404 می باشد.
دکتر عابدی افزود: در سال های اخیر نرخ رشد بازار واکسن در جهان از نرخ رشد بازار دارو پیشی گرفته و به میزان 10 تا 15 درصد رسیده است در حالیکه نرخ رشد بازار دارو 5 تا 7 درصد است.
وی گفت: برنامه موسسه رازی دستیابی به 10 درصد سهم بازار واکسن و قرار گرفتن ایران در فهرست 10 کشور برتر سازنده واکسن و جایگاه اول در منطقه می باشد.
دکتر عابدی اضافه کرد: شکل گیری حداقل 60 شرکت دانش بنیان خصوصی در حوزه واکسن با حمایت دولت و بسترسازی موسسه رازی و انستیتو پاستور از اولویت های ما می باشد.
این مقام مسئول تلاش برای اصلاح قیمت گذاری و تاسیس اولین مرکز رشد تخصصی واکسن و تلاش برای جلوگیری از واردات را از اهم اقدامات اخیر موسسه رازی جهت بسترسازی حضور بخش خصوصی خواند.
وی تعداد شرکت های وارد کننده واکسن در کشور را بیش از 60 شرکت عنوان کرد و افزود بسیاری از واکسن های وارداتی، هم اکنون در کشور تولید می شود که حضور و تقویت بخش خصوصی در تولید واکسن نیازمند سیاست های انقباضی دولت در واردات است.
دکتر عابدی تاسیس صندوق توسعه واکسن با همکاری دولت و بخش خصوصی را به منظور حمایت از تولید داخل از مهم ترین برنامه های آینده ذکر کرد وگفت: برنامه ریزی و همکاری نزدیک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه زیست فناوری، موسسه رازی، انستیتو پاستور و وزارت بهداشت، می تواند به تعهد دولت تدبیر و امید برای خودکفائی در حوزه واکسن در 4 سال آینده کمک شایانی نماید.
گفتنی است اولین جلسه مرکز رشد زیست فناوری رازی در محل موسسه رازی و با حضور نمایندگان وزارت علوم و وزارت بهداشت و سایر اعضای مرکز رشد تشکیل گردید.
برچسب ها: موسسه رازی،
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
0
0
بکار بردن بعضی کلمات نشان دهنده اینست که گوینده اطلاعات کافی از بحث ندارد. نقشه راه اگر وجود دارد که تدوین کردن ندارد و اگر وجود ندارد پس چه چیزی بایستی بازبینی شود؟ کسی میدونه منظور چیه؟
نظر شما
ادامه