کد خبر: ۱۸۳۲

حکیم مهر -  رییس مرکز مجازی پژوهش‌های راهبردی دامپزشکی با اشاره به بررسی جامع این مرکز بر روی پایگاه‌های اطلاع‌رسانی ادارات کل دامپزشکی استان‌های مختلف کشور، از احراز رتبه نخست استان خراسان شمالی خبر داد.

دکتر محمد لطفی‌زاده  با اعلام این خبر افزود: این مرکز با در نظر گرفتن دوازده ویژگی به بررسی وضعیت پایگاه‌های اطلاع رسانی ادارات کل دامپزشکی استان‌ها به لحاظ به روز بودن، تنوع در مطالب، قالب زیبا و جذاب، میزان مفید بودن اطلاعات و اخبار، اهتمام به آموزش عمومی، نحوه دسترسی به مدیران از طریق الکترونیک و معرفی آنان، گزارش تصویری، تولید اخبار، سرصفحه پایگاه و ارائه آمار و اطلاعات از وضعیت حرفه دامپزشکی و دامپزشکان در استان پرداخته است.

وی با تاکید بر لزوم تقویت روند اطلاع‌رسانی الکترونیک و حرکت دولت به سمت ارائه خدمات از این طریق گفت: در این بررسی استان‎های خراسان شمالی، خراسان رضوی و بطور مشترک قزوین و کردستان به ترتیب از مجموع ‌٣٠ امتیاز موفق به کسب ‌٥/٢٥، ‌٥/٢١ و ‌21 امتیاز شدند و در رتبه اول تا سوم قرار گرفتند.

لطفی‌زاده افزود: در میان پایگاه‌های اطلاع رسانی مختلف، اداره کل دامپزشکی استان خراسان شمالی تنها پایگاهی بود که در هر دو زمینه به روز بودن و تنوع مطالب حداکثر امتیاز را کسب کرد.

رییس مرکز مجازی پژوهش‌های راهبردی دامپزشکی با اشاره به انتشار نتایج تفصیلی این بررسی در پایگاه اطلاع‌رسانی این مرکز اظهار کرد: متأسفانه ادارات کل دامپزشکی استان‌های اردبیل، سمنان، سیستان و بلوچستان، گلستان و مرکزی فاقد پایگاه اطلاع رسانی فعال هستند و لازم است نسبت به فعال‌ کردن پایگاه خود اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی در پایان با تأکید بر ضرورت توجه ادارات کل دامپزشکی استان‌ها به آموزش عمومی در دو زمینه بیماری‌های قابل انتقال بین حیوان و انسان و بهداشت مواد غذایی، گفت: در این بررسی استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، فارس و قزوین از این نظر حداکثر امتیاز را کسب کرده‌اند.

 

نظر شما
ادامه