کد خبر: ۱۸۱۶

حکیم مهر -  طرح مبارزه با موشها در بوشهر مدتی است که با جدیت پیگیری می شود اما طرهای اجرا شده هیچ یک در بلندمدت جوابگو نبوده است.

شورای شهر بوشهر در اقدامی جدید باتصویب مصوبه ای تصمیم گرفته به ازای تحویل هرموش به شهروندان مبلغی را بپردازد.
شورای شهر بوشهر هفته گذشته مصوبه را به تصویب رساند که بسیار جالب و در عین حال عجیب به نظر می رسید.

بر اساس این مصوبه به ازای هر موش گرفته شده از سوی مردم بوشهر 1500 تومان وجه نقد پرداخت می شود که البته سایز موش ها در نرخگذاری انجام شده نیز متفاوت خواهد بود.

شهرداری بوشهر در سال 87 با سم زدایی و کشف کلنی های موش به وی‍ژه در مناطق شمالی بوشهر سعی در کاهش جمعیت موش ها داشت که به رغم هزینه سنگینی که بر روی دست شهرداری گذاشت اما چندان جوابگوی وضعیت موجود در شهر بوشهر نبود.

در همین خصوص عضو شورای شهر بوشهر گفت: موش ها آن قدر در شهر بوشهر گسترش و افزایش پیدا کرده اند که در شهر بوشهر جولان داده و به نظر می رسد کسی جلودار آنان نیست.

داریوش پوربهی با بیان اینکه همکاری و همیاری مردم مهمترین راه حل جهت مبارزه با موش ها است، افزود: ابراز تشویقی باید در این زمینه طراحی و سعی شود به گونه ای عمل کنیم که مردم ترغیب به شکار و دفع موش ها شوند که طرح یاد شده نقش به سزایی در کاهش این جاندار موذی خواهد شد.

وی اظهار داشت: شهرداری بوشهر در دوسال گذشته طرح مبارزه با موش ها را با 90 میلیون تومان اعتبار انجام داد اما در نهایت نتیجه مناسبی در مبارزه با موش ها کسب نکرد.

عضو شورای شهر بوشهر گفت: مشارکت مردم و برخورد با این جاندار موذی که عامل انواع بیماری بشمار می روند در بلند مدت می تواند، جمعیت موش ها را کاهش دهد.

وی در خصوص نحوه تحویل موش ها گفت: شهروندان می توانند موش های شکار شده را به شهرداری بوشهر تحویل داده و شهرداری بر اساس برنامه ریزی انجام شده آنها را معدوم خواهد کرد.

نظر شما
ادامه