کد خبر: ۱۷۹۹۳
تعداد نظرات: ۷ نظر

رییس پلی کلینیک حیوانات خانگی دانشکده دامپزشکی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد گفت: بر اساس گزارش های سازمان بهداشت جهانی از میان یک هزار و 709 عامل بیماری زا، 832 عامل یعنی 49 درصد آنها از طریق حیوانات به انسان منتقل می شوند.

به گزارش ایسنا، دکتر سید امیر علی انوار، افزود: پلی کلینیک حیوانات خانگی واحد علوم و تحقیقات در زمینه بهداشت و درمان بیماریهای دام های کوچک و حیوانات خانگی ازجمله پرنده های زینتی، سگ، گربه و همستر فعالیت می‌کند. این پلی کلینیک از پنج بخش تخصصی تشکیل شده است.

وی در رابطه با خدماتی که در این پلی کلینیک ارائه می شود، ادامه داد: پلی کلینیک تخصصی حیوانات خانگی سعادت آباد قادر به پاسخگویی به اغلب نیازهای درمانی و تشخیصی دام های کوچک و حیوانات خانگی از جمله واکسیناسیون، صدور برگه سلامت، شناسنامه، جراحی های تخصصی ، معاینات تشخیصی رادیولوژی ، سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی می باشد.

عضو هیات علمی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد ادامه داد: در این پلی کلینیک تخصصی ارائه خدمات دامپزشکی به دام های کوچک، انجام می‌شود و جهت تربیت و آموزش دانشجویان دکتری عمومی و تخصصی دامپزشکی فعال می باشد.

وی ادامه داد: کلینیک های دامپزشکی می توانند با ایجاد فرهنگ مناسب و ارائه راهنمایی و خدمات، در پیشگیری از بیماری ها و افزایش سطح بهداشت جامعه نقش مهمی را ایفا کنند و از اشاعه بسیاری از بیماریهای واگیر دار به انسان جلوگیری کرده و در ریشه کنی بسیاری از بیماریها موثر باشند.

انوار با بیان این مطلب که وظیفه اصلی این کلینیک تربیت دانشجویان دکتری عمومی و تخصصی دامپزشکی است اضافه کرد: با وجود آزمایشگاه های مجهز و اساتید مجرب در این کلینیک امکان انجام بسیاری از تحقیقات، پروژه ها، طرح های علمی پژوهشی و پایان نامه های دانشجویان در این مرکز وجود دارد که علاوه بر دانشجویان واحد علوم و تحقیقات، برای سایر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه های دیگر نیز این امر امکان پذیر است.

وی گفت: انجام پایان نامه های دوره های تخصصی و عمومی و از طرفی پایان نامه های ارجاع شده از سایر واحد های دانشگاه آزاد اسلامی و اجرای طرح های پژوهشی در آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

انوار، استاندارد سازی تمام آزمایشگاه ها و کارگاه ها را یکی از مهمترین برنامه های آتی این پلی کلینیک دانست و ادامه داد: افزایش زمانکاری پلی کلینیک تا ساعت 20 با کسب مجوز کلینیک ویژه از واحد علوم و تحقیقات و ارائه خدمات در این ساعت ها به صورت کلینیک ویژه جهت بالا بردن خدمات آموزشی بیشتر، راه اندازی مینی یونیت دندانپزشکی، ارائه کارگاه های تخصصی و تبدیل شدن به آزمایشگاه همکار وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی کل کشور از دیگر برنامه های در دست اقدام این کلینیک است.

وی به تجهیزات پیشرفته این پلی کلینیک همچون افتالموسکوپ، دستگاه نوار قلب، ویدئو آندوسکوپ و ست کامل معاینه در بخش داخلی اشاره کرد و افزود: از دیگر تجهیزات پیشرفته این پلی کلینیک می توان به دستگاه های اکوکاردیوگرافی، سونوگرافی، رادیولوژی، دستگاه ظهور و ثبوت رادیوگرافی در بخش رادیولوژی و ست کامل جراحی اسکولاپ، دستگاه جرم گیری دندان، دستگاه بیهوشی پیشرفته استنشاقی دراگر آلمان که در نوع خود منحصربفرد بوده و دستگاه ساکشن در بخش جراحی است.

 

 

انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
-
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
0
0
الان دستگاه ساکشن و جرمگیری خیلی چیز مهمیه که بهش اشاره کردن؟!
راستی استتوسکوپ رو یادتون رفت!
ناشناس
|
-
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
0
0
ای کاش رئیس پلی کلینیک دامپزشکی از میان متخصصین بالینی انتخاب می شد، نه فردی که متخصص بهداشت مواد غذایی است!! 100 درصد در میان اساتید بالینی مدیر قابل هم یافت می شود.
ناشناس
|
-
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
0
0
دو تا سوال اساسی؟! 1- زمانیکه اسم کلینیک میاد آدم فکر می کنه رئیس کلینیک از معروفترین و مشهورترین اطباء هست در حالیکه اینجا رئیش اصلا متخصص بالینی نیست چرا؟؟ . 2- کلینیکی که کیس آن کم باشه و ساعت کاریش از 9 تا 15 باشه بهتر نیست اسمش را بذارن مطب یا دفتر خدمات درمانی؟؟! آخه پلی کلینیک اسم خیلی گنده ای است برای این درمانگاه فکسنی!
همکار
|
-
|
۰۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
0
0
از کی تا حالا دستگاه ظهور وثبوت رادیوگرافی، دستگاه جرم گیری و ساکشن جزء تجهیزات پیشرفته شدن؟!!
اگر اینطوری باشه بیمارستان دانشگاه تهران که سی تی اسکن و دیجیتال رادیوگرافی و .... داره هم لابد باید بگه از فضا اومده!!!
دوست عزیز... این تجهیزاتی که با افتخار لیست کردی توی مطبهای معمولی دامپزشکی هم موجوده...
متاسفانه بعضی اظهارنظرها و مصاحبه ها موجب وهن دامپزشکی است.
ناشناس
|
-
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
0
0
اونجا که بیشتر شبیه دبیرستان دخترانه هستش تا مرکز درمانی!!!!!!
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
0
0
ساعت کاریشون کمه و تابستونا هم تقریبا نیستند ولی به جرات میتونم بگم تو تهران تکه با قیمت و امکاناتی که داره واقعا میارزه... من مشتری قدیمی هستم و همیشه راضی بودم از کارشون
پاستيل
|
Japan
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
0
0
آدرس لطفا
نظر شما
ادامه