کد خبر: ۱۷۷۴۰
تعداد نظرات: ۳ نظر

دکتر محسن مشکات مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اعلام این خبر درباره وضعیت فرآورده‌های سنتی و عرضه شیرخام گفت: سازمان دامپزشکی کشور همچنان بر موضع خود استوار است که عرضه شیر فله‌ای در مجامع عمومی که فاقد مجوز سازمان دامپزشکی باشد ممنوع است.

وی افزود: با وجود آنکه تعداد زیادی از فروشگاه‌های عرضه‌کننده محصولات لبنی به‌صورت سنتی در کشور راه‌اندازی شده است، اما همچنان نباید محصولات لبنی غیرپاستوریزه به مردم عرضه شود.

وی خاطرنشان کرد: باید فرهنگ‌سازی انجام شود تا مردم از خرید فرآورده‌های خام و پاستوریزه‌نشده خودداری کنند، زیرا نتیجه‌ای جز افزایش بیماری‌های مشترک را دربر ندارد.

مشکات ادامه داد: تشکل‌ها و اصنافی وجود دارند که پروانه‌های مربوط به واحدهای دامداری صنتی را صادر می‌کند و وزارت بهداشت و مراکز بهداشتی نیز نسبت به صدور مجوز این مراکز اقدام می‌کنند، بنابراین ربطی به دامپزشکی ندارد.

 

مصرف فرآورده‌های لبنی فله‌ای باید توسط مردم محدود شود

مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در پاسخ به این پرسش که زمان ورود دامپزشکی به موضع فوق چه زمانی است، تصریح کرد: سازمان دامپزشکی کشور با توجه به مسئولیت‌هایی که در زمینه فرآورده‌های خام دامی و نظارت بر عرضه آنها دارد، باید با وزارت بهداشت همکاری کند، اما تاکنون چنین کاری انجام نشده است.

وی در پاسخ به پرسش دیگر مبنی بر آنکه باید بیماری خاصی در جامعه شیوع پیدا کند تا دامپزشکی وارد شود، یادآور شد: مقامات ارشد این سازمان باید پاسخگوی این پرسش باشند، اما مردم باید بدانند که مصرف فرآورده‌های سنتی مخاطره‌آمیز خواهد بود.

مشکات در پایان تأکید کرد: ممکن است در گاهی موارد فشار قیمتی که بر محصولات پاستوریزه وارد است، باعث شود که تمایل جامعه برای محصولات فله‌ای افزایش یابد، اما باید دانست که بیماری‌های مشترک و هزینه‌های درمان بیش از مبلغی است که برای تهیه شیر پاستوریزه به مصرف می‌رسد.

 

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
كارشناس سازمان
|
-
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
0
0
با توجه به اظهار نظرهاي متعدد جناب آقاي مشاور رئيس سازمان چند فرضيه بر اين امر متصور است:فرضيه اول اينكه مواضع و نظراتي كه علي القاعده ميبايست توسط رئيس سازمان يا معاون بهداشتي سازمان اعلام شود بدليل آنكه معاون بهداشتي سازمان همچنان مايل است در سايه قرار داشته باشد توسط مشاور سازمان اعلام ميشود و اين روند همچنان ادامه خواهد داشت.فرضيه دوم آنكه آقاي مشاور هرچند در ظاهر پست كليدي در اختيار ندارد ولي همچنان مايل است در صدر قرار داشته باشد و چه ابزاري بهتر از اينكه مواضع رئيس سازمان از سوي آقاي مشاور اعلام شود.فرضيه سوم اينكه اساسا ايشان سخنگوي سازمان هستند و پست مشاور يا اشتباهي براي ايشان خوورده است و يا براي رد گم كني بوده است.فرضيه چهارم اينكه...........اصلا خودتان حدس بزنيد.
دامپزشک
|
-
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
0
0
با سلام
1 - درپاراگراف دوم خبر نوشته شده که « اما همچنان نباید محصولات لبنی غیرپاستوریزه به مردم عرضه شود.» به اطلاع می رساند که فقط شیر خام مربوط به دامپزشکی است و سایر محصولات لبنی غیر پاستوریزه مانند ماست - پنیر تازه(بدون نمک) - دوغ و ... مربوط به دامپزشکی نمی باشد پس دقت رمایید.
2 - در پاراگراف چهارم فرموده اید: «مشکات ادامه داد: تشکل‌ها و اصنافی وجود دارند که پروانه‌های مربوط به واحدهای دامداری صنتی را صادر می‌کند و وزارت بهداشت و مراکز بهداشتی نیز نسبت به صدور مجوز این مراکز اقدام می‌کنند» من نفهمیدم یعنی چه؟ یعنی پروانه دامداری را وزارت بهداشت درمان و ... میدهند و دامپزشکی کاره ای نیست؟
کاش ایشان در مورد شیر اطلاعات عمومی بیشتری کسب کنند(با اینکه متخصص این رشته هستند)
کارمند
|
-
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
0
0
لطفا بپرسید چرا فوق العاده تسری را نمی دهند مگر ماکارکنان دامپزشکی چه فرقی با دیگرکارمندان داریم که همیشه حق کشی ردحق ما می شود
نظر شما
ادامه