کد خبر: ۱۷۷۳۷

رفع اتهام بابت سلامت گوشت‌های وارداتی از برزیل و ارمنستان

عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی امروز در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: آلودگی گوشت‌های قرمز وارداتی که مدتی قبل درباره آن‌ها در رسانه‌ها صحبت شد و آلودگی احتمالی آن‌ها به اورانیوم مورد توجه برخی از نمایندگان قرار گرفته بود، در کمیسیون تخصصی مورد بررسی کامل قرار گرفته است.

عابد فتاحی افزود: وزارت بهداشت و درمان و سایر دستگاه‌های متولی هرگونه آلودگی در گوشت‌های وارداتی را با تکیه بر آنالیز آزمایشگاهی رد کرده‌اند و اکنون نمایندگان این کمیسیون نگرانی بابت ورود این کالاها به بازارهای مصرف ندارند.

وی خاطرنشان کرد: هرچند واردات گوشت از ارمنستان هنوز مورد تأیید قرار نگرفته است، اما به‌نظر می‌رسد گوشت‌های وارداتی برای وارد شدن در چرخه مصرف، مشکلی ندارند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: برخی از محموله‌های وارداتی گوشت که به‌صورت منجمد وارد کشور می‌شود، برای استفاده در صنایع فرآوری به‌ویژه سوسیس و کالباس مورد استفاده قرار می‌گیرد و نباید گمان کرد همه گوشتی که ثبت سفارش واردات آن از قبل انجام شده، در سبد غذایی مردم و به شکل تازه‌خوری مورد مصرف قرار می‌گیرد.

 

 

نظر شما
ادامه