کد خبر: ۱۷۷۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

 لاهیجان‌زاده مدیر کل محیط زیست استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: سال گذشته بعد از یک دوره بارندگی شاهد هجوم مگس میاز و تلف شدن 44 راس گوزن زرد ایرانی در سایت کرخه بودیم و امسال دوباره با گرم شدن هوا طغیان کردند.

وی ادامه داد: طی چند هفته اخیر چند مورد به طور پراکنده به خرگوش‌ها حمله کرده‌اند و همچنین باعث مرگ 3 راس گوزن زرد ایرانی شدند.

مدیر کل محیط زیست استان خوزستان اظهار داشت: تغییرات آب و هوایی باعث هجوم این مگس شده است و تنها راه نابودی آن نیز بروز یک پدیده طبیعی مانند سرمای شدید یا گرمای شدید خواهد در غیر این صورت نابود شدن آن سال‌ها طول می‌کشد.

لاهیجان‌زاده با اشاره به اینکه تنها 4راس گوزن در 2 سایت کرخه و دز باقی مانده خاطرنشان کرد: یک تیم متشکل از کارشناسان دامپزشکی دانشکده دامپزشکی و محیط زیست تشکیل داده‌ایم و به طور مداوم سایت پایش می‌شود و کوچکترین موردی که مشاهده کنند به دانشکده منتقل می‌کنیم.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
-
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
0
0
من نمیدونم مگر انتقال دادن این 40 راس به یک پناهگاه دیگر و یا محصور کردن آنها در چند هکتار زمین در مکانی دیگر چقدر هزینه داشته که اینجوری دست روی دست گذاشته اند و شاهد نابودی کل 44 گوزن زرد موجود در این منطقه شده اند. آخه بی درایتی تا کجا.
نظر شما
ادامه