کد خبر: ۱۷۶۳۶

به گزارش خبرنگار ایرنا ˈدکتر نادر پرورˈ روز دوشنبه در نشست بررسی مشکلات مزارع پرورش ماهی های قزل آلای سردآبی پاوه افزود: بیماری ویروسی وی اچ اس به دلیل ورود تخم ماهی آلوده و غیرمجاز به کشور ، چند استان کشور از جمله کرمانشاه را درگیر کرده است.

وی با بیان اینکه این بیماری مشترک بین انسان و دام نبوده وهیچ خطری برای انسان ندارد، گفت: مزارع ماهی شهرستان های روانسر، جوانرود، ثلاث باباجانی، کنگاور و پاوه با این بیماری رو برو هستند که تاکنون با اقدام پیشگیرانه و مقابله ای بیماری در شهرستان های روانسر، جوانرود و ثلاث باباجانی مهار شده است.

دکتر پرور افزود: منطقه داریان شهرستان پاوه به لحاظ وجود این بیماری بیشترین مشکل را دارد، و در راستای کمک به پرورش دهندگان انواع مواد ضد عفونی و آموزش لازم به صورت رایگان ارایه شده است.

فرماندار پاوه هم گفت: 78 مزرعه پرورش ماهی قزل آلای سردآبی در این شهرستان با تولید سالانه یک هزار و 760 تن فعال است که از این حیث رتبه دوم استان کرمانشاه را داراست.

ˈپرویز ایده پورˈ، ارزش ریالی تولید ماهی در شهرستان پاوه را سالانه 176میلیارد ریال اعلام کرد و افزود:165 نفر در این زمینه فعالیت دارند.

ˈارسلان حاتمیˈ رییس شبکه دامپزشکی پاوه نیز از تلف شدن 90 تا 100هزار قطعه ماهی و بچه ماهی آلوده به بیماری VHS در این شهرستان خبر داد.

 

 

نظر شما
ادامه