کد خبر: ۱۷۳۲۲

خبرگزاری فارس: بیماری لمپی اسکین در استان بوشهر تحت کنترل در آمده است

دکتر مرتضی بحرانی مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر عصر امروز در نشست ستاد مدیریت بحران بیماری‌های دامی در بوشهر با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای مقابله با بروز بیماری‌های دامی در استان اظهار داشت: ستاد کنترل بیماری دامی لمپی اسکین در استان بوشهر تا ریشه‌کن شدن ویروس بیماری فعال است و اکیپ‌های دامپزشکی شبانه‌روز در ریشه‌کنی این بیماری فعال هستند.

بحرانی گفت: کانون بیماری لمپی اسکین در یکی از روستاهای گناوه بود و با تلاش شبانه‌روزی و سم‌پاشی و ضدعفونی کردن مناطق دامی مختلف اکنون کانون بیماری یاد شده تحت کنترل دامپزشکی استان بوشهر درآمده است.

وی با اشاره به اینکه شش اکیپ دامپزشکی در سم‌پاشی و ضدعفونی مناطق مختلف استان بوشهر در تلاش هستند، تصریح کرد: برای نابودی کانون بیماری لمپی اسکین تاکنون 11 هزار و 565 متر مربع از دامداری‌های استان بوشهر سم‌پاشی و ضدعفونی شده و 339 راس دام نیز علیه این بیماری واکسینه شده‌اند.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر با بیان اینکه تاکنون 3 هزار و 390 دوز واکسن مصرف شده است گفت: در استان بوشهر 40 هزار راس گاو و گوساله وجود دارد که تمامی آنها تحت کنترل کارشناسان دامپزشکی هستند.

معاون امنیتی سیاسی استانداری بوشهر نیز در این نشست با اشاره به اینکه گوشت قرمز در قصابی‌ها عاری از هرگونه ویروس است، افزود: مردم استان بوشهر هیچ نگرانی در خرید گوشت قرمز نداشته باشند.

محمدحسن پرآور بر توجه به بیمه دام‌ها تاکید کرد و گفت: باید زمینه لازم برای بیمه شدن دام‌های استان بوشهر فراهم شود تا در صورت هرگونه بحران و مشکل، دامداران نگران جبران خسارت نباشند.

معاون استاندار بوشهر از راه‌اندازی ستاد کنترل بیماری دامی لمپی اسکین در استان بوشهر خبر داد و گفت: این ستاد تا ریشه‌کن شدن ویروس بیماری فعال است.

 

نظر شما
ادامه