کد خبر: ۱۷۲۵۵

رئیس اداره کل دامپزشکی استان تهران از نصب برچسب مشخصات کامل دام روی گوشت لاشه خبر داد.

 

دکتر محمدرضا حزبئی  با اشاره به اینکه نصب برچسب علاوه بر مهر سلامت اداره کل دامپزشکی است ، گفت: در جلسات ستاد تنظیم بازار قرار شد به منظور ارائه اطلاعات بیشتر و دقیق تر از روند تامین و توزیع گوشت به مصرف کننده برچسب نیز روی  لاشه نصب می شود.

وی افزود: روی برچسب اطلاعاتی درباره سن ، محل تولد ، وزن ، نژاد ، نوع دام ، تاریخ کشتار و نشانی کشتارگاه درج می شود.

رییس اداره کل دامپزشکی استان تهران گفت: تاریخ مصرف گوشت تازه در صورتی که در یخچال نگهداری شود سه روز است.
 
رییس اداره کل دامپزشکی استان تهران افزود: مصرف کننده با استفاده از اطلاعاتی که روی برچسب نوشته شده است ، می داند چه گوشتی با چه کیفیتی و با چه قیمتی خریداری می کند.

دکتر حزبئی گفت: علاوه بر نصب برچسب روی لاشه گوشت قرمز طرح کد رهگیری نیز در آینده اجرا خواهد شد.
 
وی افزود: با استفاده از کد رهگیری می توان با مشاهده هرگونه بیماری یا مشکل ، بلافاصله مسیر را رهگیری و برای مقابله با بیماری و جلوگیری از انتشار آن به سرعت اقدام کرد.
 
رئیس اداره کل دامپزشکی استان تهران گفت: نرم افزاری برای طرح کد رهگیری طراحی شده است که با اختصاص اعتبار لازم به صورت سراسری اجرا می شود.

حزبئی افزود: اداره کل دامپزشکی استان تهران در نظر دارد برای همه دام های سنگین در دامداری های صنعتی شناسنامه صادر کند.
 
وی گفت: با استفاده از این شناسنامه تمام دامهای کشور هویت دار می شود و علاوه بر مشخصات کامل سن ،‌ محل تولد ،‌ نژاد و اجداد ، اطلاعات مربوط به سوابق بیماری و واکسن ها نیز ثبت خواهد شد.
 
رئیس اداره کل دامپزشکی استان تهران افزود: کد رهگیری ، برچسب و شناسنامه ابزارهایی برای ارتقای بهداشت و سلامت و جلوگیری از وارد شدن ضرر و زیان به دامداران است.
 
دکتر حزبئی درباره شیوع بیماری لامپی اسکین گفت: این بیماری که سبب بروز ناهمواری روی سطح پوست دام می شود از اردن ، سوریه ، عراق ، ترکیه و سرزمین فلسطین اشغالی شیوع پیدا کرده و امسال نخستین موارد این بیماری در نواحی غربی کشور مشاهده شده است.

وی تأکید کرد : این بیماری مختص دام است و به انسان منتقل می شود.

رئیس اداره کل دامپزشکی استان تهران افزود : این بیماری در استان های اطراف استان تهران گزارش شده است و به همین علت در جلساتی با اتحادیه دامداران استان قرار شد دامداران تا اطلاع بعدی از خرید و فروش دام با استان های همجوار خودداری کنند.

حزبئی گفت: به دامداران استان تهران توصیه کردیم علاوه بر سم پاشی سالن های نگهداری دام از سر سوزن مشترک نیز برای واکسیناسیون دامها استفاده نکنند. َ

وی افزود: این بیَماری شبیه بیماری آبله است و با تزریق 10 برابر دوز واکسن آبله می توان دام سنگین را در مقابل این بیماری مقاوم کرد.

 

 

نظر شما
ادامه