کد خبر: ۱۷۱۵۶

هفته نامه تماشاگران در گزارشی مفصل به بازار زیرمینی خرید و فروش حیوانات و قاچاق آنها پرداخت. همچنین در این گزارش تحلیلی نیز از قیمت های میلیونی این حیوانات ارائه داد.

 


 

به گزارش وت پارس و به نقل از هفته نامه تماشاگران در این گزارش خود نوشت : متاسفانه در سه چهار سال گذشته پای حیوانات شگفت‌انگیزی به خانه‌های مردمان تهران باز شده که شما از دیدنشان هم وحشت دارید. از ایگوانا بگیرید تا کروکودیل. از توله شیر بگیرید تا مار پیتون. اگر می‌خواهید بدانید چه افرادی این حیوانات را در خانه نگه می‌دارند، این گزارش را از دست ندهید. برخلاف تصور همه، ثروتمندان تهرانی تمایل زیادی به نگهداری از خزنده‌‌های عجیب و غریب ندارند. متاسفانه بخش زیادی از مشتریان خزنده‌ها را جوانان مجردی تشکیل می‌دهند که تنها زندگی می‌کنند و به دنبال حیوانی هستند که دردسر زیادی نداشته باشد. آنها یک ملاحظه دیگر هم دارند که حیوان خانگی‌شان هزینه بالایی برای‌شان نتراشد و خریدش هم ارزان باشد. قاچاقچی‌ها در تبلیغات‌شان می‌گویند خزنده‌ها همه این فاکتورها را دارند. هم ارزان هستند، هم دردسر زیادی برای نگهداری ایجاد نمیکنند و هم هزینه نگهداری‌شان پایین است. البته در سریال «مرد هزار چهره» مهران مدیری، ایگوانا و مارپیتون نقش پررنگی در سریال داشتند و این باعث شد که خزنده‌ها بین ایرانی‌ها محبوبیت زیادی پیدا کنند. خبرنگاران تماشاگران پس از تماس با دلال‌های فروش این حیوانات، ادعایی تاسف‌بار آنها و اطلاعات دست اول‌شان را به شما ارائه می‌کند.

 

توله شیر- (قیمت 10 تا 12 میلیون تومان)

توله شیر در بازار زیرزمینی فروش حیوانات در ایران زیاد وجود ندارد، اما اگر شما خریدار باشید قاچاقچی در عرض 4 ساعت توله شیر در منزل تحویل شما می‌دهند. اگر چه قیمت توله شیر بالاتر از چیزی است که تصورش را می‌کنید. این حیوان هم به صورت قاچاق از تایلند وارد می‌شود. گاهی اوقات پیش می‌‌آید که تولد شیر را مجوزهای تقلبی باغ‌وحش و سیرک به صورت هوایی از بانکوک به تهران وارد می‌کنند. شیر کمی از دیگر جانورهای خانگی عجیب و غریبی که درباره‌شان نوشتیم، مراقبت بیشتری می‌خواهد. اگر توله شیر چند روزه بخرید که حتی باید با شیشه شیر تغذیه‌اش کنید وقتی شیر بزرگ می‌شود، نگهداری‌اش سخت‌تر می‌شود برای همین اغلب پس از چند سال نگهداری، صاحبان شیر، آن را به سیرک‌ها و باغ‌وحش می‌فروشند.

 

مار پیتون- (قیمت از 800 هزار تومان تا 50 میلیون تومان)

فروشنده‌ها برای اینکه خریداران را راضی کنند به دروغ می‌گویند، پیتون یکی از محبوب‌ترین خزندگانی است که برای نگهداری در خانه فروخته می‌شود! یک قاچاقچی به ما می‌گوید: بخش زیادی از مردم ترس زیادی نسبت به مار دارند، اما اگر ترس‌تان از مار از بین برود، شما هم به این خزنده دوست داشتنی علاقه پیدا می‌کنید. استقبال برای نگهداری مار در خانه بین ایرانی‌ها زیاد است. چون دردسر کمی دارد. اولین مزیت مار نسبت به حیوانات خانگی دیگر، این است که شما مشکلی به نام ادرار و مدفوع حیوان را ندارید. مار پیتون بی‌سروصدا است. آقای فروشنده می‌گوید برخلاف تصور شما حسابی هم مهربان است و یا صاحبش ارتباط عاطفی عمیقی برقرار می‌کند. یک مشکل کوچک برای نگهداری از مار پیتون وجود دارد که خوردن غذای زنده است. پیتون عادت دارد دور طعمه بپیچد، طعمه را خفه کند و بعد بخورد. برای همین شما باید هفته‌ای یک بار طعمه را جلوی او بیندازید. موش‌های آزمایشگاهی سفید بهترین وعده غذایی پیتون به حساب می‌آیند. شما با 2 تا 3 هزار تومان می‌توانید یک موش بخرید و غذای مار پیتون‌تان را تهیه کنید. پیتون خانگی دندان نیش هم ندارد و این خطر گاز گرفتگی را هم از بین می‌برد. پیتون‌ها به نسبت رنگ پوست و سایز قیمت‌های متنوعی دارند فکر می‌کنید چه همشهریانی ممکن است به نگهداری این حیوان علاقمند باشند.

 

کروکودیل - (قیمت: بین یک تا 5 میلیون تومان)

اگر کسی بخواهد کروکودیل بخرد، قاچاقچی به او توصیه می‌کند که حتما بچه کروکودیل بخرد. آنها می‌گویند بهتر است این خزنده خطرناک را از دوران کودکی بزرگ کنید. از روز اولی که کروکودیل می‌خرید، فروشنده به شما تذکر می‌دهد که این جانور هیچ وقت اهلی نمی‌شود و تا آخر عمر باید نگران حمله او به خودتان باشید. توصیه قاچاقچیان محترم این است که برای نگهداری از کروکودیل‌ها باید خانه حیاط‌دار داشته باشید و اگر توانستید گوشه‌ای از خانه را به شکل مرداب کوچکی در بیاورید تا حیوان خانگی شما راحت‌تر زندگی کند! کروکودیل تنها در صورتی که در طبیعت آزادانه زندگی کنند، رشد می‌‌کنند وگرنه در اسارت در همین سایز کوچک باقی می‌مانند. اگر شما یک کروکودیل را در منزل نگه دارید، سایز این جانور بیشتر از 30 سانتی‌متر نمی‌شود. با نگه داشتن کروکودیل می‌توانید همیشه ترس از خورده شدن را در کنار خود داشته باشید.

 

جوجه عقاب - (قیمت: بالای یک میلیون تومان)

در یکی دو سال گذشته جوجه لاشخور هم خرید و فروش می‌شود. اما هنوز میزان فروش جوجه لاشخورها به جوجه عقاب‌ها نرسیده است. برای خرید عقاب باید خانه ویلایی داشته باشید. عقاب روزی چند ساعت باید در هوای آزاد باشد وگرنه افسرده می‌شود و حتی امکان مرگ زود هنگامش وجود دارد . عقاب فروشی‌هایی که این پرنده باشکوه را از دل طبیعت به حیاط کوچک شما تبعید می‌کنند، می‌گویند نگران نباشید. عقابی که دست‌آموز شماست، هیچ‌وقت از خانه شما فرار نمی‌کند. خوراک عقاب، گوشت قرمز است. اما اگر نگران هستید که هزینه خورد و خوراک عقاب بالا می‌رود، می‌توانید به این پرنده دست‌آموز ماهی کیلکا هم بدهید.

 

ایگوانا- (قیمت: از 300 هزار تومان تا 5 میلیون تومان)

ایگوانا از تایلند و آمریکا به تهران وارد می شود. این خزنده‌های جمع‌وجور را با کشتی به ایران وارد می‌کنند. خزنده‌ها در بندرعباس ترخیص و با ماشین سنگین به صورت قاچاق به سمت تهران منتقل می‌شوند. ایگوانا برخلاف ظاهرخشنی که دارد، اصلا اهل حمله به انسان‌ها نیست. ایگوانا گوشت‌خوار هم نیست و تنها گیاه می‌خورد. کاهو و هویج از محبو‌ب‌ترین وعده‌های غذایی برای این خزنده عجیب و غریب است. یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که برای نگهداری از ایگوانا وجود دارد ظاهر زشتش است. بعضی اوقات پیش می‌آید افرادی که وسوسه شده‌اند ایگوانا بخرند، بعد از بغل کردان آن، چندش‌شان می‌شود و از خرید این خزنده کریه خوش خط و خال منصرف می‌شوند!

 

منبع: وت پارس

 

نظر شما
ادامه