کد خبر: ۱۷۱۱۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
مراسم تودیع دکتر سید سبحانعلی علوی رئیس پیشین سازمان نظام دامپزشکی و معارفه دکتر محمدرضا صفری رئیس جدید این سازمان با حضور جمعی از مقامات و مدیران مربوط برگزار شد ...

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام دامپزشکی مراسم تودیع دکتر سید سبحان علی علوی رئیس پیشین سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران و معارفه دکتر محمدرضا صفری رئیس جدید این سازمان پیش از ظهر روز دوشنبه و با حضور دکتر رکنی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی به نمایندگی از وزیر جهاد کشاورزی، دکتر قاسمی زانیالی قائم مقام معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، مهندس میرزایی مدیر کل رفاه و پشتیبانی وزارت جهاد کشاورزی، دکتر خلج رئیس و معاون و مدیران ارشد سازمان دامپزشکی کشور، دکتر ایرانپور نماینده دامپزشک مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی، دکتر تاج‌بخش چهره ماندگار دامپزشکی، مهندس دارابی مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور، اعضای شورای مرکزی و استانی سازمان نظام دامپزشکی و دکتر قماشچی رئیس هیأت مدیره جامعه دامپزشکان ایران و جمعی از مدیران جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد.

بر اساس این گزارش دکتر سید سبحان‌علی علوی رئیس پیشین سازمان در ابتدای این مراسم گفت: هدف و انگیزه بنده در پذیرش ریاست سازمان نظام دامپزشکی در آن مقطع کاستن از تنش‌های موجود، تعامل و همکاری و در نهایت حرکت رو به جلوی سازمان در مسیری که همگان به ویژه اعضای محترم از آن انتظار دارند بود.

وی در طی گزارشی از حضور یکساله خود در سازمان نظام دامپزشکی تعداد اعضای سازمان را رقمی معادل ۳۱ هزار عضو اعلام کرد و از جذب سالیانه ۱۴۰۰ تا ۱۶۰۰ عضو جدید به طور میانگین در این سازمان خبر داد.

دکتر علوی از برگزاری کنگره بین‌المللی دامپزشکی طیور با حضور ۱۲۰۰ میهمان داخلی و خارجی و ارائه بیش از ۴۰۰ مقاله به نیکی یاد کرد و گفت: امسال هم برنامه‌ریزی‌ها برای انجام سه کنگره بهداشت بیماری‌های آبزیان، بهداشت خوراک دام و کلینیسین‌های دام بزرگ انجام گرفته است، همچنین در سال ۹۲ تا بدین روز در حدود ۱۵۰ کارگاه و دوره آموزشی با حضور ۶۵۰۰ فراگیر و ۹ دوره آموزش غیر حضوری با ۶۰۰ نفر فراگیر برگزار شده است.

وی اعلام کرد: علی‌رغم محدودیت منابع مالی و اعتباری که یکی از چالش‌های پیش روی نظام دامپزشکی می‌باشد ۶ جلد از ماهنامه نظام دامپزشکی منتشر شده است.

رئیس پیشین سازمان نظام دامپزشکی در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای دستور العمل ماده ۵ قانون نظام جامع دامپروری کشور در ۹ استان کشور خبر داد و افزود: بیش از ۹۴۰۰ پروانه بهداشتی، موافقت اصولی و تأسیس و بهره برداری صادر شده است که امید است با همکاری سازمان دامپزشکی کشور در فصل جدید همکاری‌ها هم بحث ماده ۵ فراگیر شود و هم مواد و مصوبات قانونی ماده ۲ آئین نامه افزایش بهره وری در جهت عملیاتی شدن حرکت کند.

دکتر تاج بخش چهره ماندگار و عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران نیز در بخشی از این مراسم در طی سخنانی اظهار امیدواری کرد مشکلات پیش روی تجربه‌ای باشد تا از تکرار چنین وقایع و از دست دادن فرصت‌ها جلوگیری شود.

در ادامه مراسم دکتر خلج رئیس سازمان دامپزشکی کشور عنوان یکی از نمایندگان وزیر جهاد کشاورزی در سخنانی اساس کار وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی را منطبق با سیاست‌های دولت که تعامل و هم افزایی است خواند و اظهار امیدواری کرد با حل مشکلات در درون خانواده بزرگ دامپزشکی بتوانیم وظایف گسترده‌ای را که هر روز بیشتر با آن مواجه می‌شویم را به نحو احسن به انجام برسانیم.

دکتر رکنی معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی به عنوان یکی دیگر از سخنرانان این مراسم تأمین و بهداشت غذا را دو مسئولیت‌ سنگین وزارت جهاد کشاورزی برشمرد و دو سازمان نظام دامپزشکی و نظام مهندسی کشاورزی به عنوان دو بال در جهت حفظ و حمایت از سرمایه‌های دامی، تأمین امنیت غذایی و نظم و ساماندهی در این عرصه عنوان کرد. دکتر رکنی یادآور شد: برای همین منظور و برای کاهش مسئولیت سنگین این وزارتخانه در مواردی که امکان واگذاری امور به بخش خصوصی وجود داشت، این کار انجام شد که نمود آن در نظام دامپزشکی و مهندسی کشاورزی نمایان است. وی تأکید کرد: دفاع از حرفه و ایجاد اشتغال از وظایف این نظام بوده که با کمک سازمان دامپزشکی کشور قابل تحقق است.

دکتر علی ایرانپور نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنان خود ارتقای جایگاه دامپزشکی در کشور را در گرو تعامل و همکاری بین دو سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا و سازمان دامپزشکی کشور دانست و اظهار امیدواری کرد: با جلسات مشترک بین این دو سازمان و کمیسیون کشاوری مجلس شورای اسلامی بتوان مباحث و مشکلات دامپزشکی اعم از نیاز به قوانین جدید و یا اصلاح قوانین قبلی را مطرح و پیگیری کرد. وی با اشاره به جایگاه این نظام در مقابله با تحریم‌ها اظهار داشت: بعد از اعمال تحریم‌های غرب علیه ایران، جایگاه کشاورزی برای دولت و مجلس به‌واقع مشخص شد که سازمان نظام دامپزشکی کشور در این میان مسئولیت سنگینی بر عهده دارد.

پس از پایان صحبت‌های دکتر ایرانپور، متن حکم ریاست جمهوری توسط مجری برنامه قرائت و به طور مشترک توسط دکتر رکنی و دکتر خلج نمایندگان وزیر جهاد کشاورزی به طور رسمی به دکتر صفری ابلاغ شد.

در پایان این مراسم، رئیس جدید سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: این نظام تمام تلاش خود را برای تحقق اهداف در افق 1404 می‌کند که در این صورت شاهد رشد و شکوفایی دامپزشکی کشور هستیم.

دکتر محمدرضا صفری خاطرنشان کرد: بنا بر اعلام مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، بر اساس داده‌های بین‌المللی، ایران در 25 سال آینده، با تغییرات اقلیمی شدیدی همراه است که برای بخش کشاورزی و دامپروری تهدید به حساب می‌آید.

وی تصریح کرد: این نظام برنامه‌های خود را بر اساس فرمایش های مقام معظم رهبری درباره مدیریت جهادی و حرکت بر محور دانش و همگرایی و وحدت برای تحقق اهداف به‌کار خواهد بست.


 
 
از راست به چپ: دکتر مهدی خلج، استاد دکتر حسن تاجبخش، دکتر حسینعلی عرب (نماینده وزیر جهاد کشاورزی در سازمان نظام دامپزشکی)
 
از راست به چپ: دکتر مهدی قمصری (عضو شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی)، دکتر حسین حسنی (رئیس اسبق سازمان دامپزشکی کشور)
 
از راست به چپ: دکتر رامین سلامتی (عضو شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی)، دکتر محمد بابایی (مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور)، دکتر خالد خداویردی (معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی)، دکتر محمد رضایی (مدیر کل حوزه ریاست، حقوقی و ارزیابی عملکرد سازمان دامپزشکی)
 
از چپ به راست: دکتر محمد ابراهیمی (عضو علی البدل شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی)، مهندس بازدار
 
از راست به چپ: دکتر احمدرضا تابع بردبار(عضو شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی)، دکتر حمید اخوان فر (عضو شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی)، دکتر مسعود عربشاهی (عضو شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی)
 
از راست به چپ: دکتر محمدرضا صفری (رئیس جدید سازمان نظام دامپزشکی)، دکتر حسن رکنی (معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی)، دکتر مهدی خلج (رئیس سازمان دامپزشکی)، دکتر علی ایرانپور (دامپزشک، نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی)
 
از راست به چپ: دکتر حسام الدین اکبرین (مسئول هماهنگی کمیته های تخصصی سازمان نظام دامپزشکی)، دکتر محمدرضا صفری (رئیس جدید سازمان نظام دامپزشکی)
 
مهندس همایون دارابی (مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی)، دکتر منتظمی (نماینده سازمان محیط زیست در شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی)
 
 
 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
0
0
کاشکی کسی از سمت جدید رییس قبلی نظام می توانست خبری بدهد
ناشناس
|
-
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
0
0
جناب آقای دکتر ایرانپور توجه نمایند که مقابله با تحریمها از وظایف سازمان نظام دامپزشکی نیست و نظام دامپزشکی وظایف اصلی خود را دارد. البته مقابله با تحریم متوجه همه ما است ولی وظیفه نظام دامپزشکی نیست
عضو
|
-
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
0
0
انصافا جای دکتر اقامیری خاليه. حیف شد.
ناشناس
|
-
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
0
0
دکتر علوی ................................. حق سایر رده های دامپزشکی در استان اردبیل ................................
دامپزشک
|
-
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
0
0
سلام واقعا حیف شد حیف از اینکه استفاده نکردن از نیروهای قوی مدیر مدبر و شجاع تو این دولت هم رسم شده. ما به آقای روحانی رای دادیم و دوسش داریم اما با این نیروها گره کار بخش خصوصی باز نمیشه خدا کمکمون کنه........ حیف برای آقای دکتر...... که ..................................... ولی باز خدا بزرگه انشا اله تو پستهای بالاتر......... موفق باشی دکتر جان
نظر شما
ادامه