کد خبر: ۱۷۱۱۱

چندی پیش رییس سازمان دامپزشکی کشور از منتفی شدن دستورالعمل توزیع شیر فله‌ای خبر داد که این موضوع با مخالفت رییس اتحادیه فروشندگان لبنیات تهران و اعضای این صنف روبرو است.

علی رجبی  تاکید کرد: هنوز ابلاغیه‌ای در این زمینه برای ما ارسال نشده است و رایزنی‌هایی با مراکز بهداشتی در این زمینه انجام دادیم.

وی گفت: قبلا دامداری به صورت سنتی بوده ولی در حال حاضر به صورت صنعتی و زیر نظر مسوولان بهداشت فعالیت می‌کند بنابراین توزیع شیر فله ای به صورت استاندارد صورت می گیرد ولی به شیر بسته‌بندی در کارخانجات مواد افزودنی اضافه می‌شود.

رجبی در ادامه تاکید کرد: به اعتقاد من چون آن‌ها نمی‌توانند مانوری بر روی افزایش قیمت شیر داشته باشند فشار بر روی قیمت توزیع شیر فله‌ای می‌آوردند تا میزان فروش شیرهای پاکتی و تولید کارخانجات افزیش یابد و سعی در کنارگذاشتن بنگاه‌های اقتصادی کوچک دارند.

رییس اتحادیه فروشندگان لبنیات تهران با بیان این‌که منتفی شدن دستورالعمل توزیع شیر فله‌ای با هدف دولت به منظور افزایش اشتغال زایی مغایرت دارد، گفت: این صنف مخالف این موضوع هستند چون معتقدند در ابتدا توزیع شیر فله‌ای ممنوع شده و بدون شک پس از آن توزیع کشک فله‌ای، خامه‌ی فله‌ای و موارد دیگر منع می‌شود و این موارد ادامه‌دار است چون صنایع لبنی با قدرت بوده و برنامه ها و کارهای خود را با لابی‌های خاصی انجام می‌دهند.

وی تاکید کرد: در جلسه ای که برگزار شد ما پیشنهاد دادیم که عرضه شیر فله‌ای متوقف نشده ولی کارهای نظارتی آن بیشتر انجام شود که اتحادیه نیز می‌تواند با مراکز بهداشتی همکاری داشته باشد تا مشکلی برای شهروندان به وجود نیاید و راهکار مناسبی به آنها پیشنهاد دادیم و جلسه دیگری با آنها خواهیم داشت.

همچنین رییس سازمان دامپزشکی کشور درباره علت ممنوعیت توزیع شیر فله‌ای، اظهار کرد که براساس شرایط کنونی اگر عرضه شیر فله‌ای اجرایی می‌شد نمی توانستیم بر همه توزیع کنندگان شیر فله‌ای از سالم تا ناسالم نظارت کنیم بنابراین با چنین خطری از مبدا مخالفت کردیم.

مهدی خلج افزود: هیچ دستگاهی از جمله وزارت بهداشت نمی تواند دستوری از سازمان دامپزشکی اجرای وظایفش را بخواهد بلکه می‌تواند به صورت مشاوره ای مساله‌ای را مطرح کند اما متنفی شدن دستورالعمل توزیع شیر فله‌ای سالم بنا به شرایط حاکم بر کشور انجام شده و از این پس با متخلفان توزیع کننده شیر فله‌ای ناسالم برخورد می شود.

 

 

نظر شما
ادامه