کد خبر: ۱۷۰۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

اخیراً توزیع کننده ای در آفریقای جنوبی، گوشت های خوکی را به بازار عرضه کرده که نشان حلال را هم دارد! این اتفاق، خشم مسلمانان این کشور جنوب قاره آفریقا را برانگیخته است.

مولانا سعید، که خود در یکی از شرکت های رقیب با نام SA Meat Industry کار می کند و متوجه این اتفاق شده بود، در این باره گفته است:«متوجه شدیم که شرکت Orion Cold Storage که در کیپ تاون قرار دارد، گوشت های خوکی را که از بلژیک و ایرلند وارد کرده با نشان حلال عرضه می کند.»
او اضافه کرده که این شرکت همچنین گوشت های کانگارو از استرالیا و بوفالویی را که از هند آورده است نیز، با برچسب حلال عرضه کرده است.
در سال های اخیر، استقبال مسلمانان از محصولات غذایی حلال، باعث شده بسیاری از آنها به دنبال خرید اجناسی باشند که برچسب حلال بر خود دارند؛ از این رو بسیاری از شرکت های قاره های مختلف جهان به دنبال آن بوده اند که بتوانند استانداردهای حلال را در کارخانه و خط تولید خود رعایت کنند تا بتوانند این نشان را کسب و اعتماد بازار مسلمانان را به خود جلب کنند. اما در این بین، شرکت هایی هم هستند که با سوء استفاده از این نشان، برچسب های قلابی بر روی محصول خود می زنند و به دلیل عدم آگاهی نسبت به این برند، پیش می آید که این چنین گاف هایی را هم می دهند. اخیرا در مالزی هم مشخص شده بود دو شکلات پرطرفدار در این کشور که از قضا برچسب حلال مالزی را هم داشته است، از محصولات خوکی استفاده می کرده است.
بر طبق سرشماری سال 2001، 5/1 درصد از جمعیت 44 میلیونی آفریقای جنوبی مسلمان هستند.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
0
0
مگه بوفالو هم حرام است؟؟؟!!!
نظر شما
ادامه