کد خبر: ۱۶۸۷
حکیم مهر -  قطب علمی تحقیقات دامپزشکی دامهای بومی ایران در اطلاعیه‌ای ضمن اعلام و یادآوری فهرست کارگاه‌های مختلف آموزشی این قطب در سال 89 ، از برگزاری جشنواره شتر در ایران و حضور پروفسور اوانس استاد دانشگاه سیدنی استرالیا و برگزاری کارگاه تولید مثل گوسفند توسط وی خبر داده است.
متن کامل این اطلاعیه که به امضای دکتر امیر نیاسری مدیر قطب علمی تحقیقات دامپزشکی دامهای بومی ایران رسیده به این شرح است :
بسمه تعالی
قابل توجه همکاران ، محققین و دانشجویان ارجمند
با سلام و احترام ، به پیوست لیست کارگاههای آموزشی این قطب علمی که در نیمه نخست سال جاری برگزار می‌گردد جهت استحضار و اطلاع‌رسانی به سایر همکاران محترم تقدیم حضور می‌گردد.
در خصوص سمینار تخصصی شتر به استحضار می‌رساند که این سمینار توسط دکتر دیولی ، از دامپزشکان باتجربه در امر بیماریها و بهداشت و پرورش شتر در سطح جهان ارائه می‌شود که با توجه به تجربه بی‌بدیل ایشان در این زمینه تخصصی و رویکرد روزافزون نسبت به پرورش شتر در جهان می‌توان انتظار داشت که اطلاعات مفیدی در این سمینار در اختیار شما عزیزان قرار گیرد. همچنین نامبرده در روز 23 فروردین ماه جاری نیز در شاهرود کارگاه آموزشی با گرایش بهداشت و پرورش شتر ارائه خواهند نمود که این کارگاه در روز قبل از جشنواره شتر کشور برگزار می‌شود. جشنواره شتر کشور نیز در روز 24 فروردین در طرود شاهرود برگزار می‌گردد که حضور شما نیز در این کارگاه و جشنواره ، بطور رایگان مغتنم خواهد بود. برای اطلاع از چگونگی برگزاری جشنواره شتر لطفاً با جناب آقای مهندس عادل به شماره 023144441032 تماس حاصل نمایید.
در خصوص کارگاههای تولید مثل گوسفند به استحضار می‌رساند که این کارگاهها توسط پروفسور گرت اوانس ، استاد برجسته دانشگاه سیدنی استرالیا برگزار می‌شود. ایشان نویسنده معتبرترین کتاب در زمینه تلقیح مصنوعی گوسفند و بز در جهان بوده و بالغ بر 40 سال است که در زمینه تولید مثل گوسفند و بز فعالیت علمی دارند. ایشان همچنین دبیر جامعه جهانی تولید مثل (ICAR) می‌باشند. خوشبختانه با توجه به سابقه دوستی دیرینه با ایشان توانستیم که از حضور ایشان در کشور بهره ببریم. امیدواریم با ثبت نام به موقع در این کارگاهها بتوانید از این فرصت بی‌نظیر در کشور بهره‌مند شوید.
در صورت تمایل به شرکت در این کارگاهها لطفاً به وبگاه www.cevetut.com مراجعه و پس از ثبت نام در وبگاه نسبت به حصول اطلاع از جزئیات و نحوه ثبت نام اقدام لازم را مبذول دارید. لازم به ذکر است که کارگاههای آموزشی دارای محدودیت در پذیرش داوطلبان بوده و اولویت با اعضاء محترم هیأت علمی و علاقمندانی خواهد بود که زودتر نسبت به ثبت نام اقدام نموده‌اند.
پیوست / فهرست عناوین سمینار و کارگاههای آموزشی :
1 -  سمینار تخصصی اصول معاینه و بیماریهای شتر
2 -  کارگاه آموزشی ارزیابی توان تولیدمثلی قوچ ، جمع‌آوری ، ارزیابی و انجماد اسپرم قوچ
3 -  کارگاه آموزشی سونوگرافی ، همزمانی فحلی و تلقیح مصنوعی به روشهای مختلف در میش
4 -  کارگاه آموزشی استحصال و انتقال جنین در گوسفند
5 -  کارگاه آموزشی سونوگرافی در گاو
6 -  کارگاه آموزشی لاپاراسکوپی
7 -  کارگاه آموزشی استحصال و ارزیابی اسپرم و تلقیح مصنوعی در گاو
8 -  کارگاه آموزشی استحصال ، انتقال و انجماد جنین در گاو
نظر شما
ادامه