کد خبر: ۱۶۵۴۴

برای اولین بار در کشور، ماده جاذب مگس‌های مولر لاور میاز‌(LURE) توسط دامپزشکی و محیط زیست خوزستان جهت بهره‌برداری در تله‌های مگس تهیه شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)‌- منطقه خوزستان- دکتر منوچهر قریب‌ ممبینی، رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره‌کل دامپزشکی خوزستان گفت: با توجه به تلفات سال گذشته در جمعیت گوزن‌های زرد پارک ملی کرخه به دلیل درگیری با بیماری میازیس و در جهت جلوگیری از رخداد مجدد آن، تعداد 15 دستگاه تله و ماده جذب حشرات توسط کارشناسان دامپزشکی و محیط زیست خوزستان در آزمایشگاه محیط زیست تهیه شده است.

وی افزود: این تله‌ها جهت نصب، به پارک ملی کرخه واقع در شهرستان شوش انتقال یافت. با نصب این تله‌های مگس، انواع مگس‌های موجود در سایت و روند افزایش آنها توسط کارشناسان متخصص انگل‌شناس مورد بررسی دقیق قرار خواهد گرفت.

قریب ممبینی اظهار کرد: انتظار می‌رود با استفاده از این تله‌ها، علاوه بر شناسایی گونه‌های مگس موجود در سایت، بتوان جمعیت مگس‌های میاز را به طرز قابل توجهی کاهش داده و خطر طغیان مجدد میاز در جمعیت باقیمانده گوزن‌های زرد در شهرستان شوش را به حداقل رساند.

 

 

نظر شما
ادامه