کد خبر: ۱۶۵۳۴

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شوشتر با تائید مرگ مردی مبتلا به بیماری کُشنده هاری گفت: همه اقدامات پیشگیری مورد نیاز در این زمینه انجام شده است.

احمدعلی معینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار کرد: دو ماه پیش فردی به نام «علی-م» در روستای مهدیه اقدام به حمل، توله سگی با علائم هاری به روستای مهدیه از بخش میان آب شهرستان شوشترکرده و آن‌را در منزل خود نگهداری می‌کند که از سوی این توله سگ مزبور مورد حمله قرار گرفته و دست خودش و پای پسرش از سوی این سگ گزیده می‌شود.

وی افزود: «علی-م» این توله سگ را از خانه بیرون کرده و فرد دیگری به نام «علی-ش» این توله سگ را به منزل خود برده و در آنجا هم پسر، دختر و گاو وی مورد حمله و گزش قرار گرفته و سپس این توله سگ متواری شده است.

معینی تاکید کرد: هیچکدام از این افراد درطول این مدت هیچگونه مراجعه‌ای به ادارات بهداشت نداشته و مراتب را به مراجع بهداشتی و دامپزشکی اطلاع نداده‌اند.

وی تاکید کرد: از چهارشنبه شب مورخ 27 فروردین ماه جاری فرد یادشده(علی-م) علائم بی‌قراری و اضطراب را نشان داده و پنجشنبه با علائم گزش انگشتان دست و سعی در بازنمودن فک‌ها توسط هر دو دست به بیمارستان والفجر شوشتر مراجعه کرده و با تشخیص بیماری هاری به شهرستان اهواز منتقل شده و بستری می‌شود و متاسفانه در همان شب فوت می‌شود.

معینی خاطر نشان کرد: همزمان با دریافت خبر مورد انسانی هاری در منطقه اقداماتی شامل اعزام اکیپ مشترک دانشکده علوم پزشکی و اکیپ مایه کوبی دامپزشکی به محل انجام شد و تمامی سگ‌های روستای مهدیه و چهار روستای اطراف کانون توسط کارشناسان دامپزشکی واکسیناسینه و قلاده گذاری شدند و گاوگزیده شده نیز قرنطینه شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شوشتر تاکید کرد: از طرفی افراد مورد گزش هم توسط کارشناسان بهداشت تحت سرم تراپی و واکسیناسیون قرار گرفتند.

معینی گفت: همچنین کلاس‌های آموزشی برای اهالی روستای مهدیه و روستاهای اطراف برگزار شد و توصیه شده که از هرگونه نقل و انتقال سگها بدون اطلاع از سوابق واکسیناسیون خودداری نموده و در صورت گزیده شدن توسط هر حیوانی مراتب را به ادارات بهداشت و دامپزشکی اطلاع دهند.

وی تاکید کرد: ضمنا معدوم سازی سگ‌های ولگرد در محل کانون توسط اکیپ‌های اعزامی از بخشداری درحال انجام است.

 

 

نظر شما
ادامه