کد خبر: ۱۶۴۷۴
رئیس نظام دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: ساماندهی فارغ التحصیلان دامپزشکی به کمک و حمایت دستگاههای اجرائی و ادارات کل وابسته آن در استان‌ها نیاز دارد.
به گزارش خبرنگار ایلنا سیدرضا ثقلینی در حاشیه جلسه عادی این شورا در جمع خبرنگاران، تأکید کرد: نظام دامپزشکی به تنهائی نمی‌تواند برای سیل عظیم فارغ التحصیلان شغل ایجاد کند.
وی افزود: بیش از ۳۰ درصد دانش آموختگان جدید رشته دامپزشکی در آذربایجان شرقی فاقد شغل و درآمد مناسب و در خورشان خود هستند و این وضعیت نگران کننده است.
رئیس شورای نظام دامپزشکی استان با تاکید بر ضرورت ایجاد زمینه‌های اشتغال برای دانش آموختگان رشته دامپزشکی گفت: ساماندهی این افراد با همراهی دستگاههای متولی اجرائی مربوطه و همکاری در جهت واگذاری امور تصدی‌گری به نظام دامپزشکی که متولی بخش خصوصی دامپزشکی است می‌تواند تحقق یاید و بر این اساس می‌توان در بحث اشتغال اقدامات موثری انجام داد.
ثقلینی با طرح پرسش که آیا زمان آن فرا نرسیده است که از توان دامپزشکان که سال‌ها و با مشقات و سختیهای فراوان در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی تحصیل نموده و در زمان بهره دهی آموخته‌های خود قرار دارند، استفاده شود گفت: بخش دامپزشکی نقش مهمی در ایجاد امنیت غذایی پایدار ایفا می‌کند و برای رسیدن به آن باید کلیه مراحل تولید، بسته بندی و توزیع مواد غذایی خام دامی تحت نظارت دامپزشکان قرار گیرد در این راستا نظام دامپزشکی استان می‌تواند از پتانسیل عظیم فارغ التحصیلان به نحو احسن استفاده نماید و علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار، از توان بالفعل آنان در نظارت بر کیفیت مواد غذائی و ایجاد امنیت غذائی بهره گیرد تا ضمن پاسخ گوئی به دغدغه‌های مسئولین و مردم شریف در آینده شاهد افزایش کیفیت و ماندگاری مواد غذائی با منشا دامی و استاندارد شدن این محصولات باشیم.
نظر شما
ادامه