کد خبر: ۱۶۴۳۱
سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان محلات، اختلال ژنتیکی را مهمترین عامل پدیده نادر دوقلوزایی بره و بزغاله از یک راس بز ماده در واحد دامداری نیمه صنعتی این شهرستان عنوان کرد.

به گزارش   ایرنا ˈسعید محمدزادهˈ صاحب دامداری نیمه صنعتی محلات روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: یک ماده بز در سومین زایمان خود در این دامداری، دو قلوهای بره و بزغاله زاییده و این حیوانات با گذشت 21 روز همچنان در سلامت کامل بسر می برند.

وی درباره جنسیت این دوقلوها گفت: یکی از قل ها ˈبره مادهˈ و قل دیگر ˈبزغاله نرˈ است و هر دو بطور طبیعی متولد شده و از شیر مادر تغذیه می شوند.

محمدزاده افزود: بز مادر این دوقلوها در دوران بارداری؛ از جو ، علوفه سبز و کاه تغذیه کرده و هیچ گونه ماده خوراکی شیمیایی در برنامه غذایی او نبوده است.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان محلات نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تایید این دوقلوزایی اظهارداشت: کارشناسان این شبکه از نزدیک ماده بز و دوقلوهای بره و بزغاله او را مشاهده و وضعیت سلامتی آنها بررسی کرده اند.

ˈحمید رضا قهرمانیˈ افزود: به منظور بررسی دقیق تر این پدیده نادر دوقلوزایی، حیوانات تازه متولدشده باید در مراکز تحقیقات ژنتیکی کشور مورد آزمایشات خاص قرار گیرند.

نظر شما
ادامه